Apex Legends, Electronic Arts, Respawn chrání své lidi, Apex nebude mít týdenní updaty

Respawn chrání své lidi, Apex nebude mít týdenní updaty

Šéf studia nechce své zaměstnance zahltit prací, důležitější je podle něj jejich zdraví

26. 4. 2019
Název: Apex Legends Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 4. 2. 2019

Dva dny poté, co Polygon informoval o pracovních podmínkách týmu, starajícího se v Epic Games o Fortnite, přichází vyjádření šéfa společnosti Respawn, která v únoru nečekaně otřásla prostředím battle royale her díky svému Apex Legends. Během GamesBeat Summitu mluvil Vince Zampella o tom, jakým způsobem přistupují k obsahové podpoře Apexu a potvrdil, že na frekvenci vydávání větších updatů nebudou nic měnit.

„Naším záměrem bylo vydávat updaty po sezónách a u tohoto plánu zůstáváme. Byly tu samozřejmě myšlenky typu – Máme pod rukama něco, z čeho lidé šílí, měli bychom vydávat víc obsahu – musíte ale také myslet na pracovní podmínky celého týmu. Nechceme zaměstnance zahltit, aby neklesla kvalita toho, co do hry přidáváme,“ řekl Zampella. A i když přímo nezmínil, čeho se jeho komentář týká, lze ho téměř jistě považovat za reakci na zmiňovaný článek. Je přitom zajímavé, že Zampella sám potvrzuje existenci úvah na téma rychlejšího vydávání updatů a zřejmě by nebyl problém naložit vývojářům práci navíc, prozíravě se však změnám brání. Jedním z důvodů může být i to, že si údajně načasování stále víceméně zkouší a délku sezón nastavili tak říkajíc od stolu. „Je navíc příliš brzy na to, abychom vyhodnotili, zda hraje všechno v náš prospěch,“ dodává Zampella a naráží i na skutečnost, že zájem o Apex Legends po prvotní vlně klesá. Jeho slova nepřímo potvrzuje i výkonný producent Drew McCoy v rozsáhlém blogovém příspěvku o aktuálním stavu hry a plánech pro blízkou budoucnost.

Apex Legends, Electronic Arts, Respawn chrání své lidi, Apex nebude mít týdenní updaty

Odložený Titanfall 3

Pokud vám battle royale nic neříká a naopak jste se těšili, že by v Respawnu mohli vedle Star Wars Jedi: Fallen Order pracovat také na třetím Titanfallu, pak pro vás nemáme dobrou zprávu. V blogu producenta Drewa McCoye se mimo jiné uvádí, že právě s ohledem na pracovní podmínky a vytížení obou odděleně fungujících týmů byly plány na další rozšiřování značky Titanfall pozastaveny. McCoy říká, že nechce přesouváním jednotlivých zaměstnanců ohrozit ani jeden z běžících projektů.

McCoy otevřeně přiznává, že hru neprovázel jen soustavný růst a kriticky uznal, že ne všechny kroky byly uvážené. „Cestou jsme trochu škobrtli, ať už se bavíme o updatech, nedostatečné specifikaci budoucího obsahu a chybějícího vysvětlení, jakým způsobem chceme hru nadále podporovat,“ říká producent hry. I on pak reaguje na několikrát zmiňovaný článek o Epic Games a v souladu se slovy svého šéfa uvádí, že dělají maximum pro to, aby se vyhnuli přesčasům: „Víme, že jsou všichni hladoví po novém obsahu, pro nás je však velmi důležité zdraví celého týmu a firemní kultura, na jejímž zlepšení jsme tvrdě pracovali. […] Chceme se vyhnout přesčasům, které mohou rychle vést k vyhoření i horším věcem.“

Vylepšit by se měl v dohledné době i výkon konkrétních serverů v některých datacentrech, která nestíhají odbavovat všechny požadavky.

Ve zbylé části svého blogového příspěvku rozebírá McCoy jednotlivé aspekty hry a problémy, které se v uplynulých týdnech objevily. Slibuje například, že start druhé sezóny, která bude blíže specifikována před E3 na akci EA Play, přijde ve velkém stylu s uvedením vylepšeného battle passu a nového hrdiny. Vylepšit by se měl v dohledné době i výkon konkrétních serverů v některých datacentrech, která nestíhají odbavovat všechny požadavky a přináší problémy zejména v úvodech zápasů. Vývojáři také řeší problémy se zvukem, nezapočítanými zásahy během střelby a samozřejmě i vlnu cheaterů, ke které se však McCoy nechce z bezpečnostních důvodů konkrétněji vyjadřovat. Vypadá to tedy, že ani konkurenční tlak nepřiměje Respawn, aby sám sebe postavil na závodní okruh, po kterém běhá Fortnite. Nezapomínejme ale na to, že podmínky, které si pro sebe Apex vybudoval, jsou spíše vzácností a je otázkou, jak by k situaci studio přistoupilo, kdyby hra neměla na svém kontě několik dní po vydání desítky milionů hráčů.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru