Remedy se po CrossfireX přesouvá k vývoji nové AAA hry

Remedy se po CrossfireX přesouvá k vývoji nové AAA hry

Jde o projekt, na němž spolupracuje s Epic Games. Spekuluje se, že jím může být Alan Wake 2

Zdroj: Remedy
13. 5. 2021

Podobně jako ostatní herní společnosti, s finančními výsledky za uplynulé čtvrtletí přichází také finské studio Remedy. Autoři her jako Max Payne, Alan Wake či Control zaznamenali mezi lednem a březnem 2021 několikaprocentní nárůst příjmů oproti předchozím třem měsícům a podle CEO Tera Virtaly očekávají další růst zejména v druhé polovině kalendářního roku. Zástupci Remedy rovněž připomínají, že došlo na vydání vylepšené verze hry Control pro nové konzole a dále se zmiňují o nejbližší budoucnosti a aktuálních projektech. Odtud pak přichází zásadní informace pro příznivce her designéra Sama Lakea – Remedy se totiž pouští do plného vývoje hry, na níž od loňského roku spolupracuje s Epic Games. Má jít o velkou AAA záležitost, o které se nejčastěji mluví jako o možném pokračování hry Alan Wake.

Novinář Jeff Grubb je přesvědčen, že jde o plnohodnotné pokračování Alana Wakea, rozvíjející zápletku původní hry.

„Tým, který vyvíjí Crossfire, dokončuje singleplayerovou část pro CrossfireX a Crossfire HD od společnosti Smilegate. AAA projekt Remedy, který vzniká ve spolupráci s Epic Games, již brzy přesuneme do plné produkce. Druhá, menší hra, pokračuje v plném produkčním režimu,“ říká Virtala. Otevírá tak prostor ke spekulacím, o co přesně půjde a nechává opět vybublat na povrch zprávy z loňského i letošního roku. Loni sami vývojáři z Remedy uvedli, že ustavili vlastní sdílený vesmír pro své hry – Remedy Connected Universe – a Sam Lake dodal, že do něj spadají budoucí tituly. Partnerství s velkým vydavatelem bylo uzavřeno v březnu 2020, a až později se prokázalo, že půjde právě o Epic Games. Následně o vznikajícím titulu mluvil novinář Jeff Grubb, který je přesvědčen, že jde o plnohodnotné pokračování Alana Wakea, rozvíjející původní zápletku. Dodal také, že nemá žádné informace o druhém dílu Controlu, i na něj by ale podle jeho slov mohlo dojít, takže nelze úplně jednoznačně říci, do čeho přesně se Remedy pouští. Za připomenutí nicméně stojí, že Epic bude vývoj financovat ze sta procent a v momentě, kdy prodej hry umoří všechny investice, rozdělí si další příjmy s vývojáři rovným dílem.

Co se týče dalších projektů, Virtala zmínil onu menší hru a dále také free to play kooperační záležitost Vanguard. V obou případech nemáme příliš detailů nad rámec toho, že i aktuálně vznikající menší titul má být zasazen do RCU a pohání ho proprietární engine Northlight. Vanguard pak má být podle slov Remedy hra s naplánovanou dlouhou trvanlivostí, čili očekáváme live service záležitost, vycházející z některé ze slavných značek studia. Že se v Remedy něco začíná dít pak podtrhuje i zmínka o narustajícím počtu zaměstnanců – Virtala potvrdil, že jich v Remedy momentálně pracuje 281 a další lidé jsou v hledáčku. „Vyhodnocovali jsme nové způsoby, jak přilákat a získat talentované zaměstnance. Dále také pokračujeme v rozvoji našich obchodních dovedností a společně s našimi vydavatelskými partnery připravujeme uvedení her na trh v roce 2021,“ láká na závěr CEO Remedy.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru