Mafia: Definitive Edition, 2K Games, Remake Mafie rozšíří příběh Sáry a chování policistů

Remake Mafie rozšíří příběh Sáry a chování policistů

K dispozici budou dva jízdní modely a systém krytí z Mafie III. Filmové scény režíruje Čech

Zdroj: 2K Games
24. 6. 2020
Název: Mafia: Definitive Edition Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 25. 9. 2020

Květnové oznámení remaku Mafie vyvolalo zejména mezi českými a slovenskými hráči bouřlivou diskuzi. Na jedné straně byla obrovská vlna nostalgie, na druhé pochopitelné obavy, nakolik bude předělávka respektovat originál a zda se z ní nevytratí nezaměnitelný duch celého zážitku. Konkrétních informací, které by tyto debaty podpořily, však vývojáři ze studia Hangar 13 neposkytli příliš a bez hlubšího komentáře nechali i první trailer, odhalený během PC Gaming Show. Ten mohl řadu fanoušků uklidnit – hra minimálně v cutscénách vypadá víc než obstojně – přinesl s sebou ale další množství otázek, na které vývojáři po necelých dvou týdnech konečně reagují. Šéf studia Haden Blackman odpovídal na dotazy redaktorů magazínu USGamer a postupně rozebral záležitosti týkající se chování policie, jízdního modelu, přestřelek, rozšíření příběhu i opatrného přístupu k původním materiálům tak, aby byla vedle nových hráčů spokojena především komunita stávajících fanoušků.

„Nejvíc se zabývám tím, zda fanoušci ocení naší snahu zachovat obtížnost, význění a tempo originálu, ale současně tím nezavírat dveře před novými hráči,“ říká Haden Blackman v rozhovoru. Dává tím jasně najevo, že si je tým plně vědom, pro koho remake Mafie vyvíjí a podle dalších slov se zdá, že každá změna skutečně prošla pečlivým zvážením. Složitost celého procesu se odvíjí od skutečnosti, že původní Mafie vyšla v roce 2002 a ne všechny prvky hratelnosti či příběhu by o necelých dvacet let později uspěly. „Díváme se na to opravdu kriticky a pokládáme si dotazy, zda bychom [nezměněný původní prvek] ještě obhájili, zda by obstál proti aktuálnímu očekávání,“ vysvětluje Blackman. Konkrétně mluví o změnách v příběhu, cutscénách, herních mechanismech a dokonce i o samotné městě Lost Heaven, kde se museli vývojáři vždycky zastavit a rozmýšlet, jestli změnu udělají a případně v jakém rozsahu.

Coby hlavní animátor pracoval na cutscénách před 18 lety Tomáš Hřebíček a je velmi příjemné slyšet, že toto spojení funguje i v případě remaku.

Začneme-li cutscénami, které prezentoval první trailer, fanoušci by podle Blackmanových slov měli zůstat klidní. Hlavní inspirací nebyly filmy, ani perfektně odvedená práce na filmových sekvencích z třetího dílu, ale pochopitelně cutscény z původní hry. Coby hlavní animátor na nich před 18 lety pracoval Tomáš Hřebíček a je velmi příjemné slyšet, že toto spojení funguje i v případě remaku. „Tomáš je náš media director, takže coby člen původního týmu nyní režíruje všechny filmové sekvence od kamery po načasování jednotlivých scén,“ prozrazuje Blackman. Neznamená to však, že by tím pádem vývojáři odmítli možnost inspirovat se filmy a rozhodně tím není myšlen jen očividný Kmotr. Vývojáři údajně promítají do pocitu ze hry a celkové atmosféry také dobové filmy z 20. a 30. let, přičemž nezapomínají ani na hudbu, která byla důležitá i v případě původní Mafie.

Co se týče rozšíření příběhu, o kterém vývojáři opatrně mluvili už v předchozích náznacích, Blackman zmiňuje zejména linku se Sárou. V původní hře příliš prostoru nedostala, přitom hlavní hrdina Tommy dělá spoustu věcí s myšlenkami na svou rodinu a budoucí vyvázání ze spárů mafie. „Postarali jsme se, aby byla Sára víc vidět, takže na ni ve hře narazíte častěji a bude nástrojem, který v osobním životě Tommyho Angela snižuje význam mafiánské rodiny před tou skutečnou,“ říká šéf Hangaru 13. Rozšíření se pak dočkají i linky kolem Tommyho partnerů Paulieho a Sama, i když na tomto místě už Blackman konkrétní nebyl. Potvrdil však, že se vývojáři zabývali každou jednou misí a snažili se je citlivě rozšířit a dát jim hlubší kontext. Důležité však je, že nevstupují do původní příběhové linky, která by měla vyprávět ten stejný příběh, který známe z původní hry. „Pokud bylo možné přidat do konkrétní mise něco, co by ji trochu posílilo, nebo do ní přidalo nějaký zajímavý moment, tak jsme to bez zásahu do hlavních bodů scénáře udělali,“ říká Haden Blackman. Naráží tím poměrně otevřeně i na skutečnost, že předchozí projekt studia – Mafia III – byl kritizován za opakující se mise a s nimi spojenou nudu, což by se prý už nemělo opakovat.

K radosti fanoušků odhalují vývojáři, že hra přijde s dvěma jízdními modely – tedy podobně jako v Mafii III – oba režimy prý ale byly značně vylepšeny a týkat se to má i motocyklů, které budou pro sérii novinkou.

Další důležitou záležitostí, která tvořila celkovou atmosféru hry, byl provoz v ulicích Lost Heaven, chování vozidel a přístup policistů. Vzhledem ke zmiňované Mafii III panovaly obavy, že vývojáři budou ignorovat odkaz Illusion Softworks a vozidla zpracují zjednodušeně a s důrazem na akci. Ani to ale podle Blackmana není případ remaku a vývojáři prý plně respektují dobu, v níž se hra odehrává. „S remakem se vracíme v čase zpět. Hra je zasazena do 30. let minulého století, takže má i pomalejší tempo. To sice neznamená, že si ve hře neužijete zběsilé momenty a pompézní scény, ale obecně hra působí jinak [než Mafia III],“ potvrzuje Blackman. K radosti fanoušků pak odhaluje, že hra přijde s dvěma jízdními modely – tedy podobně jako v několikrát zmiňovaném třetím dílu – oba režimy prý ale byly značně vylepšeny a týkat by se to mělo i motocyklů, které budou pro sérii novinkou. Nastavit pak půjde i reakci policistů, kteří mohou připomínat své 18 let staré kolegy z původní hry – tedy dávat hráčům pokuty za vysokou rychlost a nelibě sledovat ničení veřejného majetku, ale mohou být nastaveni i trochu benevolentněji, pokud si někdo z hráčů bude chtít hru užít trochu jiným způsobem.

Tento přístup by se pak měl podle vývojářů týkat obtížnosti jako celku a Blackman několikrát potvrdil, že hra zůstane i nadále příjemnou výzvou. Je nicméně jisté, že ze hry zmizí původní model střelby a bude nahrazen vylepšeným a rozšířeným systémem ze třetího dílu. Ke slovu tak přijde například krytí za překážkami, ale naproti tomu také určité snížení efektivity střelby. „Na rozdíl od řidiče taxíku Tommyho byl [Lincoln] Clay bývalý voják. Souboj proto bude rizikovější a půjde v něm o každý zásah,“ zazní v rozhovoru. Jinak řečeno, nemělo by docházet k neřízeným přestřelkám mnoha lidí, ale k lokálním soubojům, v nichž nepozorní hráči budou umírat stejně jako tomu bylo před lety.

Pokud půjde všechno podle plánu, hra by měla vyjít už 28. srpna na PC, PS4 a Xboxu One. Máme ale oprávněné obavy, zda to vývojáři skutečně stihnou. Bez bližšího vysvětlení byla zrušena slíbená prezentace hratelné ukázky v rámci festivalu Summer of Gaming a kromě aktuálního rozhovoru s Hadenem Blackmanem je kolem hry podezřelé ticho. Ostatně, sám šéf Hangaru 13 uvedl, že se na hře aktivně pracuje přibližně rok a půl, bez ohledu na to, že přípravy měly přijít ke slovu přibližně tři měsíce po vydání posledního příběhového DLC, tedy zhruba v říjnu 2017. Klid v nás nevyvolává ani skutečnost, že čeští herci, kteří by se měli podílet na již potvrzeném dabingu, jsou v těchto dnech teprve zvání ke spolupráci a s napětím proto čekáme, zda k odkladu vydání dojde, či nikoliv.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru