Remake Final Fantasy VII zůstává epizodickou záležitostí

Hru jsme viděli po dlouhých čtyřech letech, na původních plánech se ale nic nemění

10. 5. 2019

Včerejší vysílání informačního pásma State of Play od Sony přineslo kromě oznámení nové hry na motivy Predátora také řadu zajímavých videí z titulů, o jejichž existenci už nějakou dobu víme. Logicky k nim patří i remake Final Fantasy VII, jehož oznámení se hráči dočkali už v roce 2015 a od té doby o něm prakticky neslyšeli. Nové video však opět vybudilo naděje a zdá se, že po rozvázání spolupráce s 3rd party studiem CyberConnect2, které až do roku 2017 vedlo vývoj tohoto remaku, je všechno zase v pořádku a Square Enix směřuje k dokončení. Ne všechny novinky ale jsou hráčům po chuti…

Pojďme nejprve k tomu lepšímu – nový minutový trailer v sobě mixuje záběry z cut-scén i vlastního hraní a nutno uznat, že hra konečně působí jako něco, co se dá hrát a co by mohlo vzdát hold pravděpodobně nejoblíbenějšímu dílu slavné série. Záběry pochází z úvodní oblasti Midgar a vedle hlavního hrdiny Clouda můžete v záběrech sledovat přepracovanou verzi Sephirotha, pohlédnete do tváře Aeirth a když se budete dívat hodně pozorně, uvidíte i Barreta. Zkrátka a dobře, masivní vlna nostalgie, na které se budeme moci podle dosavadních informací svézt zase za měsíc, na kdy vývojáři ze Square Enix plánují uvolnit další informace. Už nyní ale víme, že budou muset odpovídat na nejednu palčivou otázku.

Po tak dlouhé době informačního ticha se totiž hráči zákonitě ptali, co se změnilo na původních plánech a je mírně zarážející, že v podstatě nic. Samozřejmě směřujeme k tomu, že ačkoliv se původně mluvilo o remaku Final Fantasy VII jako o epizodické záležitosti, vše by si dokázali lidé ze Square Enix pohodlně obhájit, kdyby se první část objevila v dohledné době od oznámení. Jak ale upozorňují redaktoři magazínu RPGSite, epizodická povaha zůstává i přes probíhající roky vývoje, což jim potvrdili oficiální cestou zástupci Square Enix. „Zpracováváme remake Final Fantasy 7 i nadále jako epizodickou hru,“ zní prohlášení autorů a situace je o to složitější, že si vývojáři pod označením „epizodická hra“ představují něco trochu jiného, než jak takové tituly vnímají hráči.

Už na základě dřívějších vyjádření šéfa vývoje Tecuji Nomury nás čekají přinejmenším tři samostatná RPG za plnou cenu, rozdělená podobně jako v případě Final Fantasy XIII. Po první hře tehdy přišla obligátní verze XIII-2 a následně ještě Lightning Returns: Final Fantasy XIII, nemusíme pak určitě připomínat, že na dokončení třináctého dílu čekali hráči čtyři roky po vydání první části, čímž by se v případě opakování celé situace protáhl vývoj remaku FF7 na těžko uvěřitelných 8 let. A to jen za předpokladu, že budou vývojáři schopní v roce 2019 vydat alespoň něco.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru