Watch Dogs: Legion, Ubisoft, Recenze Watch Dogs: Legion

Watch Dogs: Legion

Naivní a nezáživná parodie na dystopický Londýn. Hře sráží vaz její největší novinka

1. 11. 2020
Název: Watch Dogs: Legion Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Recenzovaná verze: PlayStation 4 Žánr: Datum vydání: 29. 10. 2020

Když jsem viděl Watch Dogs: Legion poprvé, byl jsem mírně skeptický. Absence hlavního hrdiny v příběhové hře se zdála být riskantní už od úvodní prezentace a jistá nervozita se ve mě hromadila až do chvíle, kdy jsem si mohl vyzkoušet prvních několik hodin v rámci preview verze. Mile překvapen z možností, které se hráči hned po startu hry otevírají, jsem se těšil na plnou verzi, abych však po několika hodinách zjistil, že nic dalšího už vývojáři z Ubisoftu pro hráče nemají. Z Watch Dogs: Legion se tak velmi rychle stane typická hra od Ubisoftu se šablonovitým postupem, osvobozováním jednotlivých částí Londýna a hlavně příběhem, který nemá šanci jakkoliv zaujmout. Pokud vám není 14 a právě jste si neobarvili hlavu na zeleno, abyste dali najevo svoji promyšlenou revoltu vůči systému, budete nad zasazením hry jen kroutit hlavou.

Plejáda bezmála 40 misí ale nakonec přeci jen tu a tam nabídne něco závažnějšího a s připomínkou seriálu Black Mirror možná nebudete věřit, čeho jsou lidé pod tlakem schopní udělat. Tohle mírné okouzlení pak podporují i některé aktivity s drony a veselé vedlejší aktivity, při nichž máte šanci všímat si nádherně zpracovaného Londýna. Jen běda tomu, budete-li se chtít spolehnout na systém rekrutování jakéhokoliv obyvatele města pro potřeby DedSecu. Systém vám předhazuje ve smyslu schopností stále ty stejné postavy a drobné rozdíly mezi nimi beztak umíte vyvážit postupným odemykáním technologických vylepšení pro celý tým. Není proto důvod, snažit se přijímat pod střechu DedSecu kohokoliv nad rámec postav odemknutých postupným hraním, čímž vývojáři propalují jednu z největších možných deviz titulu. Zábavný tak třetí díl Watch Dogs zůstane jen pro ty, kdo milují sandboxový přístup a chtějí neustále vymýšlet co nejelegantnější způsoby, jak infiltrovat třetí, pátou a klidně i padesátou základnu nepřátel.

Watch Dogs: Legion

• Velký a detaily překypující Londýn, včetně pamětihodností
  • Hrstka misí v duchu Black Mirror umí solidně zabavit
  • Zábavné pasáže s drony
  • Sandboxový přístup k řešení logických hádanek
  • Typicky britské vedlejší aktivity
  • Systém rekrutování kohokoliv je kvůli absenci rozdílů mezi postavami zcela zbytečný
  • Příběh ničím nezaujme a je jen naivní parodií na vizi policejního státu
  • Sterilní a velmi nudné řízení vozidel
  • Dlouhé načítací časy, slabší zpracování postav a animací
  • Časté opakování jednotlivých typů misí
Watch Dogs: Legion zpracovává velmi zajímavý námět, jeho provedení ale hraničí s parodií a nikoho, kdo čte jednou za čas noviny, nemůže ani vzdáleně uspokojit. Nezapamatovatelný příběh, rozdělený na několik na sobě spíše nezávislých kapitol, absence výrazných postav a zbytečný systém rekrutování téměř identických obyvatel Londýna pak bohužel sráží hru k průměru. Trochu výš ho vytahuje krásně zpracovaný Londýn, skutečnost, že se můžeme ve velké AAA hře podívat do evropské metropole a záblesky něčeho zajímavého v příběhových obloucích. Nebýt veselých miniher s drony a vedlejších aktivit, dopadlo by to ještě o fous hůře.

23