Warcraft III: Reforged, Blizzard Entertainment, Recenze Warcraft III: Reforged

Warcraft III: Reforged

Blizzard možná netušil, co přesně chystá. Výsledkem je skvělá hra a nepříliš zdařilý remaster

Název: Warcraft III: Reforged Vývojář: , Vydavatel: Platformy: , Recenzovaná verze: PC Žánr: Datum vydání: 28. 1. 2020

O remasteru legendární strategie Warcraft III: Reign of Chaos toho bylo v uplynulých týdnech napsáno a řečeno opravdu hodně. Blizzard vydal koncem ledna plnou verzi, kterou fanouškům slíbili už před dvěma lety, selhal však v komunikaci a až do poslední chvíle nebylo jasné, kolika změnami si legendární hra prošla a co všechno bylo změněno. Fakt, že je toho nakonec méně, než kolik vývojáři slibovali, s sebou přináší velkou vlnu zklamání a přehnané kritiky. Pod tím vším se ale nakonec skrývá hra, která ve vás znovu zažehne zájem o Warcraft i skvělý příběh, který třetí díl oblíbené strategie definoval. V porovnání s původní verzí z roku 2002 byly navíc změněny i některé konkrétní okamžiky v dostupných kampaních, díky kterým se Warcraft III přibližuje MMORPG World of Warcraft a za tímto účelem si vývojáři přizvali i spisovatelku románů Christie Golden, aby s napojováním příběhu pomohla.

Kritika pak vedle nenaplněného očekávání míří v tuto chvíli zejména k technickým nedostatkům a zbytečným ústupkům stran věrnosti zpracování, které však o osmnáct let později působí až zbytečně. Řeč je zejména o rozhraní hry, které vertikálně zabírá přibližně třetinu obrazu, nevylepšený pathfinding i podivné zasekávání pohybu jednotek. Hra navíc trpěla v prvních dnech na značné pády a můj dojem tak byl často přímo ovlivněn nevynucenou pauzou na kávu a toaletu. Do nočních hodin se pak seance protahovaly také proto, že občas nebylo možné načíst uloženou pozici a v kombinaci se vším výše uvedeným a řečeným jsem si musel pokládat otázku, zda to mají vývojáři formátu Blizzardu vůbec zapotřebí…

Warcraft III: Reforged

  • Citlivé změny v dílčích sekvencích příběhu a layoutu některých map
  • Příjemně osvěžená grafika, vyšší rozlišení a optimalizace výkonu
  • Poměrně silná a pořád velmi funkční motivace, proč se k Warcraftu III vrátit
  • Řada technických problémů od padání hry, až po nemožnost načíst uloženou pozici
  • Ignorování starších problémů, které by si zasloužily po 18 letech vylepšení
  • Absence žebříčků a neřízený matchmaking v multiplayeru
  • Nedostatečná komunikace s fanoušky, ze které pramení obrovské zklamání stran cut-scén a dalšího obsahu
Warcraft III: Reforged je stále víc hra než remaster. Možná to zní zvláštně, ale pokud se pustíte pouze do kampaně, čeká vás obdobný a na některých místech ještě o pár procent lepší zážitek než před dlouhými 18 lety. To všechno by bylo navíc umocněno, kdybyste ke hře přistupovali z informačního vakua a vůbec netušili, že výsledek mohl být mnohem lepší. Musíme však přiznat, že nedotaženost některých technických záležitostí je pro remaster vysloveně promarněnou příležitostí a víc než kdy jindy platí, že nad průměr táhne konkrétní předělávku síla zdrojové látky.
6 Verdikt

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru