Recenze v přípravě Returnal

Nová exkluzivní hra pro PS5 klame tělem. Vlichotí se hlavně fanouškům žánru roguelite

Zdroj: Housemarque Studios
29. 4. 2021
Název hry: Returnal Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 30. 4. 2021 Platformy: Žánr: ,

Už zítra si budete moci zahrát Returnal, novinku od studia Housemarque, autorů skvělého Super Stardustu, Alienation nebo Resogunu. O hře se toho za poslední týden napsalo hodně a jedna z linek, která se začala probírat mezi fanoušky, je obtížnost v kombinaci s žánrovým zasazením. Ačkoliv se Returnal může na pohled tvářit jako standardní 3rd person střílečka s nezaměnitelným DNA vývojářů z Housemarque, jde o nesmlouvavou roguelite záležitost, která bude z hráčů ždímat první poslední. Vzhledem k tomu, že hlavní hrdinka Selene při každém nezdaru načíná nový cyklus svého působení na planetě Atropos takřka s čistým štítem, každý drobný postup vpřed je vyvážen velkým úsilím a pečlivostí, ke které potřebujete i trochu štěstí. A to je důvod, proč vám alespoň prozatím nemůžeme nabídnout plnohodnontou recenzi – hru jsem jednoduše nestihl v přiděleném čase dohrát a než se domnívat, že se do konce už nic podstatného nezmění, rozhodli jsme se sejmout nohu z plynu a věnovat Returnalu den dva navíc.

Returnal se vyznačuje velmi přesným a responzivním ovládáním, které v kombinaci s úhybnými manvéry, skoky a nekonečným přílivem výbuchů a částicových efektů rozehrává fascinující divadlo v každé z lokací.

Bez ohledu na to jsem už ale na Atropu strávil kolem 20 hodin a spoustu z mechanismů a prvků, kterými na hráče Returnal od zítřka zaútočí, si osvojil. A nutno přiznat, že vyjma drobné sklíčenosti po restartu cyklu funguje všechno na výbornou a příznivci tohoto žánru budou blahem bez sebe. Returnal se vyznačuje velmi přesným a responzivním ovládáním, které v kombinaci s úhybnými manvéry, skoky a nekonečným přílivem výbuchů a částicových efektů rozehrává fascinující divadlo v každé z lokací. Vše je přitom doplněno velmi zajímavým příběhem, jehož rozkouskované vyprávění budí zvědavost a každý objevený střípek do skládačky má svůj význam. Hra má rovněž velmi obstojné grafické a hlavně zvukové zpracování, na které mohou být v Housemarque pyšní a zařadit Returnal díky produkčním kvalitám na nejvyšší místo ve svém portfoliu. Uznání zasluhují rovněž za design nepřátel a způsobů jejich útoků, které jsou pokaždé trochu jiné a bude chvíli trvat, než se je naučíte a budete jim schopni čelit.

Až do doby, než přijde smrt a všechno se rozehraje znovu. Systém postupu vpřed je samozřejmě na ploše odehraných hodin tu a tam ulehčován teleporty a možností dál se nezabývat již poraženými bossy, mějte to ovšem na paměti a nenechte se zlákat jen grafikou a skutečností, že jde o exkluzivní titul pro PlayStation 5. Pokud ale rozumíte, do čeho nákupem téhle hry jdete, už nyní vám můžeme Returnal doporučit, plnohodnotnou recenzi s verdiktem a poukázáním na všechny přednosti i nedostatky přineseme, jak nejrychleji to bude možné.

Nahlásit chybu v článku

11

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím