Total War: Three Kingdoms, Sega, Recenze – Total War: Three Kingdoms

Total War: Three Kingdoms

Po fantasy odbočce ze světa Warhammeru se slavná série vrací v nečekaně skvělé kondici

6. 6. 2019
Název: Total War: Three Kingdoms Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Recenzovaná verze: PC Žánr: Datum vydání: 23. 5. 2019

Od fantasy dílů ze světa Warhammeru zpět do historie. Další díl série Total War se zaobírá obdobím tří říší v Číně ve druhé polovině třetího století. Čína v té době byla rozdělena mezi soupeřící státy Cchao Wej na severu, Šu-chan a Východní Wu, jehož ruiny leží na území Nankingu na jihu. Období následovalo po rozpadu celočínské říše Chan a skončilo s opětovným sjednocením země říší Ťin. Alesopň tak hovoří o konfliktu Wikipedie, která se pravděpodobně stane základním pramenem informací pro všechny, kdo se do nového Total Waru pustí. Three Kingdoms totiž podněcují nejen závislost na ještě jednom tahu, ale otevírají i pro našince ne úplně probádané období dějin.

Přesto je na tomto místě podstatná herní složka, o kterou však nemusíte mít nejmenší obavy. Total War: Three Kingdoms je výkladní skříní toho, co v Creative Assembly umí, a ke hře nemáme v podstatě žádné výhrady. Dostanete komplexní, variabilní a místy poměrně náročnou záležitost, která navíc jen slepě neopakuje všechny zavedené mechanismy, ale přimíchává do nich několik zajímavých novinek, zejména stran významnosti jednotlivých generálů na bojišti nebo propracovanosti stromu postupně se odemykajících vylepšení. Zbytek už najdete v naší výživné recenzi.

Total War: Three Kingdoms

• Dlouhá a zajímavá kampaň umožňující reálný i "hrdinský" režim
  • Zdůraznění úlohy postav generálů a rádců a vzájemných vztahů jednotlivých aktérů, zapojení generálů do bitev
  • Netriviální správa provincií, která dělá z výstavby každé budovy zajímavé rozhodnutí
  • Vysoké hardwarové nároky a s tím související dlouhé nahrávací časy
  • Absence lodních bitev a celkově stereotypnější boje
Detailní, komplexní, trvanlivá a perfektně stylizovaná historická strategie s nádechem hrdinského románu pokračuje v nejlepší tradici série Total War a přenáší její klasické herní mechanismy s trochou svěžího větru do kulis staré Číny. Stát se císařem říše středu je lákavá a velká strategická výzva.