Thronebreaker: The Witcher Tales, CD Projekt Red, Thronebreaker: The Witcher Tales

Thronebreaker: The Witcher Tales

Vyvážený mix Gwentu a velké porce příběhu na „zaklínačský“ způsob

Název: Thronebreaker: The Witcher Tales Vývojář: Vydavatel: Platformy: Recenzovaná verze: PC Žánr: Datum vydání: 23. 10. 2018

Pokud se někdy dočkáme dalšího dílu herního Zaklínače, stane se tak s určitostí až nějakou dobu poté, co vývojáři z CD Projektu RED dokončí Cyberpunk 2077. I přesto ale můžete ukojit svou touhu po další dávce typického „zaklínačského“ příběhu, který se zhmotnil ve hře Thronebreaker: The Witcher Tales. Jde o singleplayerovou odnož samostatně stojícího Gwentu, která se oddělila od multiplayerových klání a nabízí pohled na příběh, který se odehrává souběžně s dějem knižní ságy. V kůži královny  Meve tak budete muset nejdříve vstřebat fakt, že jste ve válce s Nilfgaardem a následně se snažit ochránit svůj lid nebo to, co z něj ještě zbývá. Všechny trable a jakýkoliv výraznější postup vpřed budete ovšem i nadále řešit partičkami Gwentu.

Tohle spojení možná nevypadá příliš lákavě, zvlášť, nejste-li milovníky karetních her, pravdou ovšem je, že karetní složka lze v nastavení vypnout a můžete se tak soustředit pouze na příběh. Že se tím ochudíte o perfektní designové nápady vývojářů z CD Projektu, je vám asi jasné, je to ale určitě dobrá zpráva pro všechny, kdo chtějí zjistit, jak nahlíží na zbídačený svět Zaklínače jiná postava. A právě v tomhle ohledu odvádí Thronebreaker tu nejlepší práci, když vám ani na chvilku neposkytne možnost, být si s něčím jistí. I malá rozhodnutí tady totiž hrají roli a s jejich následky se můžete setkat až za hodně dlouhou dobu. O to složitější ale může celá situace být.

O tom, jak se hra hraje, jak vypadá a co dalšího se nám na ní líbilo, či nelíbilo, najdete ve videoerecenzi.

Thronebreaker: The Witcher Tales

• Hutný příběh s celou řadou důležitých rozhodnutí
  • Výživnost celé hry, vydrží vám až 40 hodin
  • Perfektní designové kousky během nejrůznějších partiček Gwentu
  • Skvělý dabing a postavy obecně
  • Nemožnost vrátit se do již navštívených lokací
  • Význam karetní složky podrývají už sami vývojáři, hra je proto lehká a pro někoho jen grafickou novelou
  • Hra se může zdát zkušenějším hráčům až příliš snadná
  • Absence české lokalizace
Thronebreaker je velmi zajímavým mixem karetní hry a silného příběhu, přičemž obě složky by v tomto konkrétním případě nemohly stát odděleně. Neuspěly by totiž v očích náročných hráčů, kteří by nedostali ani pořádnou karetní hru, ani pořádnou příběhovku, protože by ji pro změnu chyběla podstatná část hratelnosti. Dohromady ale všechno skvěle funguje a příběh vás vysloveně pohltí. Zábava na velmi dlouhé zimní večery je tudíž zajištěna, jen počítejte s tím, že absence české lokalizace může být v tomto případě pro méně zkušené angličtináře velkým problémem.

2