Nepřemožitelný od polského spisovatele Stanisława Lema patří mezi mé oblíbení vědeckofantastické příběhy. Předloha z roku 1964 má všechno, co mě na tomto žánru od dětství přitahuje. Je záhadná, napínavá i přemýšlivá. Troufnu si říct, že videoherní adaptaci The Invincible jsem proto sledoval s velkým zájmem a nadějemi mezi prvními. O projektu polských vývojářů ze studia Starward Industries jsme poprvé psali už v roce 2019, tedy ještě ve chvíli, kdy dokonce tajili, kterou knihu přenesou do digitálního světa. Velké očekávání vzbudila už skutečnost, že mělo jít o první hru podle příběhu od světoznámého autora, který byl k adaptacím svých románů velmi kritický. Nepíšu to proto, abych se pochválil, ale abych zdůraznil, že novinka vznikala na své poměry docela dlouho. A také aby bylo zřejmé, že jsem fanoušek originálu. Což podle mě značně ovlivní váš vztah ke hře. Ne snad že bych ji chtěl něco odpouštět, člověk by mohl mít naopak tendenci být v případě zklamání o to kritičtější, ale vlastně si jen obtížně dokážu představit, že bych předlohu neznal a jak by na mě titul sám o sobě působil. Nechci tím říct, že The Invincible si nemůže zahrát člověk, který knihu nečetl, to vůbec. Všechny souvislosti samozřejmě pochopí a alespoň se může těšit na o to větší záhadu. Ale spatřit na vlastní oči to, co si člověk mohl až dosud jen představovat nebo vidět maximálně v komiksu, má mimořádné kouzlo. A pak je tu ještě ta maličkost s příběhem. Ale ke všemu se dostaneme.
The Invincible je herně first person adventurou, ale s velmi minimalistickou hratelností a naopak velkým důrazem na průzkum, dialogy a příběh. Stejně jako předloha pak vyprávění připomíná mysteriózní thriller, ale díky své náročnosti a tématům má až filosofický přesah. Co mě – a věřím i další fanoušky – zajímalo nejvíc už od představení hry, je, jak to vlastně všechno zapadne do předlohy. Studio to totiž do poslední chvíle úzkostlivě tajilo. Věděli jsme totiž s jistotou jen to, že nepůjde o přímou adaptaci. Kladli jsme si otázku, zda půjde o pokračování, nebo snad prequel. Nebránil jsem se ani jedné z těchto variant. Bál jsem se popravdě jen možnosti, že by autoři využili Nepřemožitelného jen jako odrazový můstek, vypůjčili si jeho svět, námět a motivy, přičemž by převyprávěli úplně jiný vlastní příběh jen inspirovaný předlohou. Asi chápete, že jako obdivovatel originálu jsem byl z principu skeptický k tomu, že by se vývojářům povedlo překonat Lema. A musím se přiznat, že v první dejme tomu hodince u mě velmi sílilo podezření, že skutečně bude hra z knihy jen volně vycházet, ale nebude s ní mít přímou spojitost. Naštěstí jsem si brzy mohl oddychnout a odhalil, že autoři vpletli svůj titul do zdejšího vesmíru způsobem, který mně ani nepřišel na mysl. Musím je za to hned zkraje pochválit. Byla velká úleva zjistit, že původní příběh zůstal nedotčen a vlastně se originálním způsobem dozvím něco nového, o čem jsem neměl tušení. Starward Industries si nad očekávání zručně poradili s tím, jak navázat na mistra a přitom vnést do Nepřemožitelného něco nového, ale současně povědomého a drželi se stejné atmosféry i hodnot.
Lidé v tomto vesmíru sice cestují na další planety, ale nevstoupili do plně digitálního světa, a proto vás obklopuje analogová až archaická technika. Nemůžete se spolehnout na dotykové obrazovky nebo moderní interface.
Jak už asi chápete, příběh se mi velmi líbil. A mluvím o něm tak dlouze a hned zkraje, aby bylo jasné, že je opravdu důležitý. Vám ovšem neprozradím o nic víc než samotní autoři během uplynulých let. Hlavní hrdinkou je sympatická a příjemně lidská astrobioložka Jasna, která se probudí na neznámé planetě a netuší, kde je ani proč. Bojuje s nepřízní osudu i částečnou amnézií, ale brzy zjistí, že se nachází na planetě Regis III a i za pomoci hratelných flashbacků oživuje části svých vzpomínek. Rozjede se zoufalé pátrání po dalších členech její posádky, ale na tomto světe toho nakonec najde mnohem víc, než si lidstvo dosud dokázalo představit. Vedle příběhu titulu dominuje nádherná stylizace a krásný, ale zlověstný svět. Kochat se budete skoro na každém kroku a není to jen díky Unreal Enginu. Nad technickým zpracováním totiž vítězí architektura, design a estetika. The Invincible skvěle zachytil a zhmotnil retrofuturismus typický pro skoro 60 let starou novelu. Lidé v tomto vesmíru sice cestují na další planety, ale nevstoupili do plně digitálního světa, a proto vás obklopuje analogová až archaická technika. Nemůžete se spolehnout na dotykové obrazovky nebo moderní interface. Veškeré vybavení připomíná něco, co mohlo vzniknout v 50. až 60. letech a s tehdejší dnes už překonanou představou o dalším vývoji. Všechny přístroje jsou krásné, ale z dnešního pohledu až neohrabané, a to je důležité proto, že přímo ovlivňují i způsob, jakým se The Invincible hraje. Vstupuje to do fungování světa a gameplaye. Například navigace s klasickou mapou a poznámkami namísto waypointů zjevně podle prvních ohlasů dělá někomu potíže, ale i v tom hledat a najít správnou cestu spočívá část kouzla.
Hra vás ostatně nikam nežene, a to platí hned na několika úrovních. Jasna je velmi pomalá, a to i při rychlejší chůzi, kdy se brzy zadýchá. Ani to se nebude líbit každému. Navzdory tomu, že má příběh úderný začátek a bez zbytečných zdržování vás autoři vrhnou rovnou do víru dění, později hra výrazně zvolní své vyprávění. Dalo by se říct, že i v tom je jako předloha, i když si netroufnu říct, zda jde o záměr, nebo vedlejší efekt. Přestože vývojáři nikam nespěchají, ve srovnání s předlohou mě možná přeci jen trochu překvapilo, jak rychle Jasna rozlouskne, o co tady vlastně jde. Tajemství určitě nepřijde na kloub hned na začátku, tak to nemyslím, ale když se dostane na správnou stopu, poskládá si všechny indicie a celkový obraz mnohem rychleji než hrdinové knihy. Kdybych původní příběh neznal, možná bych si přál, aby autoři tolik nespěchali a dali si víc na čas, možná nás i tu a tam svedli ze správné “cesty”. Jako milovník Nepřemožitelného jsem se ale zase pak už mohl soustředit společně s hrdinkou na to ostatní a nemusel jsem myslet na to, že vím víc než ona. Hra je také opravdu hodně ukecaná. Nenabízí oficiální českou lokalizaci a pokud nerozumíte dobře nějakému světovému jazyku, příběh si neužijete. Dostanete se samozřejmě klidně na konec, ale uniknou vám souvislosti a připravíte se o to nejlepší. Ostatně velká část hry a hratelnosti v podobě dialogových voleb stojí na rádiové komunikaci s vaším astrogátorem, který misi velí. S tím, jak se příběh rozvíjí a doplňují jej nejen vaše vlastní oživené vzpomínky, ale také interpretované informace ze záznamů, které naleznete, zaujal mě i nápad na komiks, který se postupně doplňuje, dává vám celkový pohled na události a můžete si tu připomenout všechny důležité okolnosti.
Zdroj: Starward Industries/Vortex
Zmíněnou komunikací přes vysílačku, ale i celkovou náladou a minimalistickou hratelností novinka připomene třeba Firewatch. Ostatně až zpětně jsem si po vlastní poznámce vzpomněl, že se na něj odvolávali samotní vývojáři. A závěrem zase může trochu evokovat BioShock. V The Invincible jde o scénář, emoce, často náročné volby, nervy drásající dilemata a nesnadná rozhodnutí. Asi vás proto nepřekvapí, že klíčovou roli hraje obsazení a dabing. Naštěstí tým měl velmi šťastnou ruku na herce. Podobně musím pochválit soundtrack, který mi evokoval směs Vangelise a hudby, která je pro změnu inspirovaná dobou, v níž Nepřemožitelný vznikl. Velmi krásný doprovod. Nepochybně jste si všimli, kolik prostoru jsem věnoval příběhu, prostředí nebo atmosféře a jak málo jsem toho naopak napsal o samotné náplni a gameplayi. Jistě, částečně je důvodem skutečnost, že je tu spousta tajemství, která vám nechci prozradit. A nechtějí to ani samotní autoři. Ale faktem je, že důvodem je rovněž mělkost hratelnosti, která bude nepochybně polarizovat. Hráč občas s Jasnou použije nějaký vlastní přístroj, jako je dalekohled, skener nebo zápisník. Tu a tam tam interagujete i s dalšími systémy a v jednu chvíli si můžete zahrát varianci na Pong. Budete na dálku ovládat sondy nebo si prohlížet různé záznamy. A v některých momentech si dokonce zajezdíte roztomilým vozítkem a nebudete muset cestovat jen po svých. Všude vás vás obklopuje technika, která jako by vyskočila přímo ze stránek předlohy. Většina akcí se ale omezuje na použití daného předmětu. Neřešíte žádné logické hádanky v pravém slova smyslu. Nic nekombinujete. Prostě jen chodíte, zkoumáte a tu a tam něco stisknete. Hratelnost je natolik jednoduchá, že i zdolávání překážek má podobu jednoduchého posunutí analogové páčky ve správnou chvíli. I když snad mohou některé screenshoty působit akčně, nebo evokovat nějaký komplexní problém, hra je jednoduchá. Náročná je její látka a poselství. Prakticky připomíná spíš interaktivní film, i když jej sledujeme z netradiční perspektivy. Pro mě to nebyl problém, ale měli byste to vědět. Tohle totiž nebude univerzální zábava. Pro spoustu lidí může být hra až nudná, což ostatně platilo i o knize.
Nejde přitom o jediný hypotetický nedostatek. Jsou tu i zcela faktické. Oslavoval jsem podobu hry a nezdráhám se ji označit za “generátor wallpaperů”. Ostatně jen se podívejte na screenshoty. Nejen ty oficiální, ale klidně i moje vlastní. Není to krása? Jen si poslužte a ozdobte si plochu vašeho počítače. Ale není všechno zlato, co se třpytí. Do očí mě třeba praštilo, že titul nemá moc pěkné obličeje. Neřekl bych přitom, že to je nějakou stylizací, prostě podle mě kvalitou výrazně zaostávají za krajinou a interiéry. Během hry jsem také narazil na řadu grafických glitchů nebo výrazně se dokreslující předměty, k nimž se blížíte. Nepotěšil mě moment, kdy mi zmizelo moje vozítko, aby se následně jen tak zhmotnilo z ničeho přímo přede mnou někde jinde. Doslova mi skočilo do cesty. A po celou hru jsem měl problém s nevyváženým audiem, které nějak divně pracuje s hlasitostí různých postav. Jinak ale na první pohled poznáte, že tenhle projekt vedla zkušená ruka. Jde sice o debut Starward Industries, ale jeho vývojáři dříve pracovali ve velkých studiích jako CD Projekt RED, Techland nebo Bloober Team. Třicetičlenný tým podle mě poměrně dostál své ambici přinést velký nezávislý zážitek v nadstandardní kvalitě. Autoři slibují, že příběh vás zabaví na 7 až 10 hodin a lákají na 11 různých konců a další odchylky ve scénáři. I když podle mě hru reálně dokončíte spíš za těch 7 hodin a znovuhratelnost bych zase nepřeceňoval s ohledem na skutečnost, že o řadě věcí rozhodnete až v úplném závěru, velmi jsem se u ní bavil. Ani na moment jsem ale nepřestal myslet na to, že by to spousta lidí necítila stejně.
Velmi věrné předloze, i když nejde o přímou adaptaci
Design nezapře zkušené vývojáře
Sympatická a přirozená hlavní hrdinka
Filosofický rozměr vyprávění
Příběh by měl zaujmout znalce originálu i nováčky
Grafické glitche a dokreslování věcí
Obličeje postav nejsou moc pěkné
Občas narazíte na nějaký bug
Nevyvážené audio a hlasitost
Pro někoho bude hratelnost příliš minimalistická
Pomalé cestování se nebude líbit všem
Bez oficiální lokalizace si ukecanou hru neužije každý
The Invincible je krásný a znepokojivý současně. A stejně jako předloha nám servíruje také náročný vědecký příběh a nebojí se klást velmi těžké otázky. Nutí nás pochybovat, vybírat si menší zlo a díky různým koncům dává pocit, že jsme přeci jen něco ovlivnili. Co mě ale fascinuje nejvíc? Titul je velmi věrný předloze, ačkoli není přímou adaptací. Překvapivě se to nevylučuje.
Začal som hrať neskôr, takže NIČ zo zmínených mínusiek som nezaznamenal, asi už všetko opravili. Ak sa má hodnotiť stratégia ako stratégia a walking simulátor, ako walking simulátor, tak si táto hra jednoznačne zaslúži 10tku. Ten umelecký scifi rozmer, je naozaj obrovský, klobúk dole autori a poklona S. Lemovi…už dávno ma žiadna hra tak nevtiahla ! Scifi retro art je presne moja šálka kávy a táto hra ma dostala, skúsil som všetkých 11 koncov…
Zaujímavé, aké sú rozdiely medzi hodnotením Invincible medzi Jirkom a magazínom IGN. Som rád, že si tá hra nakoniec vyslúžila 7/10 a nie je až tak zlá ako tvrdí IGN. Len sa divím, že väčšinou to býva opačne 😀
Co vam prijde tak zajimaveho na tom, ze dva naprosto ruzni lide z naprosto jinych zemi s naprosto odlisnym kulturnim pozadim, vkusem, preferencemi a milionem dalsich veci maji na neco tak komplikovaneho, jako je audiovizualni umelecke dilo, jiny nazor?
Vortex.cz používá soubory cookie, aby vám poskytl co nejrelevantnější výsledky tím, že si zapamatuje vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s používáním všech souborů cookie. Můžete také v „Nastavení cookies“ poskytnout souhlas pro jednotlivé možnosti.
Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Soubory cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a jsou kategorizovány podle potřeby, jelikož jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu. Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Odhlášením se z některých z těchto souborů cookie může ovlivnit váš zážitek z prohlížení.
Nezbytné soubory cookie jsou naprosto nezbytné pro správné fungování webu. Tyto soubory cookie anonymně zajišťují základní funkce a bezpečnostní prvky webu.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
CookieLawInfoConsent
1 year
Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie.
PHPSESSID
session
This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
__atuvc
1 year 1 month
AddThis sets this cookie to ensure that the updated count is seen when one shares a page and returns to it, before the share count cache is updated.
__atuvs
30 minutes
AddThis sets this cookie to ensure that the updated count is seen when one shares a page and returns to it, before the share count cache is updated.
ss
1 year
This cookie is set by the provider Eventbrite. This cookie is used for the functionality of website chat-box function.
Výkonnostní cookies se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních indexů webových stránek, což pomáhá při poskytování lepší uživatelské zkušenosti pro návštěvníky.
Cookie
Délka
Popis
dc
1 year
Cookie used to enable A/B testing within the website.
Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
__gads
1 year 24 days
The __gads cookie, set by Google, is stored under DoubleClick domain and tracks the number of times users see an advert, measures the success of the campaign and calculates its revenue. This cookie can only be read from the domain they are set on and will not track any data while browsing through other sites.
_ga
2 years
The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gat_gtag_UA_129515720_1
1 minute
Set by Google to distinguish users.
_gid
1 day
Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minutes
Hotjar sets this cookie to detect the first pageview session of a user. This is a True/False flag set by the cookie.
_hjFirstSeen
30 minutes
Hotjar sets this cookie to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether it was the first time Hotjar saw this user.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minutes
Hotjar sets this cookie to know whether a user is included in the data sampling defined by the site's pageview limit.
_hjIncludedInSessionSample
2 minutes
Hotjar sets this cookie to know whether a user is included in the data sampling defined by the site's daily session limit.
_hjTLDTest
session
To determine the most generic cookie path that has to be used instead of the page hostname, Hotjar sets the _hjTLDTest cookie to store different URL substring alternatives until it fails.
at-rand
never
AddThis sets this cookie to track page visits, sources of traffic and share counts.
browser_id
7 days
This cookie is used for identifying the visitor browser on re-visit to the website.
CONSENT
2 years
YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
GUC
1 year
The GUC cookie is set by Yahoo for Yahoo conversion tracking.
ibbid
session
Set by iBillboard, this cookie collects visitor information that becomes an ID string which can be used to target groups with similar preferences.
uid
2 months
This is a Google UserID cookie that tracks users across various website segments.
uu
1 year
AdScale sets this cookie to target ads by registering the user's movements across websites.
uvc
1 year 1 month
Set by addthis.com to determine the usage of addthis.com service.
Reklamní soubory cookie se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookie sledují návštěvníky napříč webovými stránkami a shromažďují informace za účelem poskytování přizpůsobených reklam.
Cookie
Délka
Popis
A1S
session
This cookie is associated with Yahoo Search Analytics and is used for advertising purposes.
ab
1 year
Owned by agkn, this cookie is used for targeting and advertising purposes.
B
1 year
This Cookie is used by Yahoo to anonymously store data related to user's visits, such as the number of visits, average time spent on the website and what pages have been loaded. This data helps to customize website content to enhance user experience.
CMID
1 year
Casale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising.
CMPRO
3 months
CMPRO cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking, and for targeted advertising.
CMPS
3 months
CMPS cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking based on user's website visits, for displaying targeted ads.
CMST
1 day
Casale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising.
id
3 months
Set by Google DoubleClick, this cookie is used to create user profiles to display relevant ads.
IDE
1 year 24 days
Google DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile.
loc
1 year 1 month
AddThis sets this geolocation cookie to help understand the location of users who share the information.
mdata
1 year 1 month
This cookie is used by Media Innovation group and registers a unique ID to identify a visitor on their revisit, in order to show them relevant ads.
ov
1 year 1 month
This cookie is set by the provider mookie1.com. This cookie is used for serving the user with relevant content and advertisement.
TapAd_3WAY_SYNCS
2 months
TapAd sets this cookie for data synchronization with advertising networks.
TapAd_DID
2 months
TapAd sets this cookie to offer personalized content, social media features, and traffic analysis for its retargeting of online advertising.
TapAd_TS
2 months
TapAd sets this cookie to track users across devices to enable targeted advertising.
TDCPM
1 year
TDCPM cookie is set by Cloudflare service to store a unique ID that identifies a returning user's device which is then used for targeted advertising.
TDID
1 year
TDID cookie is set by Cloudflare service to store a unique ID that identifies a returning user's device which is then used for targeted advertising.
test_cookie
15 minutes
The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
tu
1 year
AdScale sets this cookie to target ads by registering the user's movements
across websites.
tuuid
1 year
The tuuid cookie, set by BidSwitch, stores an unique ID to determine what adverts the users have seen if they have visited any of the advertiser's websites. The information is used to decide when and how often users will see a certain banner.
tuuid_lu
1 year
This cookie, set by BidSwitch, stores a unique ID to determine what adverts the users have seen while visiting an advertiser's website. This information is then used to understand when and how often users will see a certain banner.
ut
1 year
Cookie used to analyse target groups and hold the number of website hits in various subject areas.
uuid
1 year 27 days
MediaMath sets this cookie to avoid the same ads from being shown repeatedly and for relevant advertising.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSC
session
YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devices
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-id
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextId
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requests
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
zuuid
1 year
This cookie contains an anonymous numerical identifier to identify the user in our system.
zuuid_lu
1 year
This cookie contains a numerical timestamp to store the last time the user was updated in the system.
Další nekategorizované soubory cookie jsou ty, které jsou analyzovány a dosud nebyly zařazeny do žádné kategorie.
Cookie
Délka
Popis
_hjSession_2633384
30 minutes
No description
_hjSessionUser_2633384
1 year
No description
A1
1 year
No description
A3
1 year
No description
aum
1 year
No description available.
bblosync
never
No description available.
bm2uu
3 months
No description available.
bsw_origin_init
past
No description
C
1 month
No description
cct
1 year
No description available.
custom_data
past
No description
GoogleAdServingTest
session
No description
SONATA_ID
1 year
No description available.
syncdata_NEU
10 days
No description available.
syncdata_TAP
10 days
No description available.
test
1 hour
No description available.
xtc
1 year 1 month
No description
zuuid_k
1 year
No description
zuuid_k_lu
1 year
No description
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.