The Dark Pictures: House of Ashes, Bandai Namco Entertainment, Recenze The Dark Pictures Anthology: House of Ashes

The Dark Pictures Anthology: House of Ashes

Ponořte se do hrůz sumersko-akkadské mytologie a uzavřete spojenectví s nepřítelem

Zdroj: Supermassive Games

Epizodická hororová série The Dark Pictures Anthology od britského studia Supermassive Games (Until Dawn) se vrací se třetím samostatně stojícím dílem. V House of Ashes se vypravíme do Iráku v roce 2003 se skupinou vojáků, která pátrá po chemických zbraních, ale namísto toho probudí pradávné zlo a znepřátelené jednotky na obou stranách se nakonec budou muset spojit proti společnému nepříteli.

Pět ovladatelných postav je uvězněno v prastarém chrámu. Jejich vztahy, akce, rozhodnutí i odpovědi mohou rozhodnout o tom, kdo přežije a kdo zemře. Příběh se větví a může dospět k různým koncům. Titul už se ale vzdává klasické fixní kamery. Autoři nás lákají na zajímavý, i když možná nakonec trochu překombinovaný příběh, slušné herecké výkony, atraktivní a originální zasazení a především možnost užít si tuhle hru v singlu, v gaučovém multiplayeru i on-line. House of Ashes je totiž příběhový horor, který si víc užijete s přáteli než sami.

Vývojáři by se ale měli do budoucna rozhodnout, zda chtějí svou sérii stále prezentovat jako hru, a pak přidat na smysluplné interaktivitě, anebo se banálních hratelných pasáží raději zcela vzdát ve prospěch ještě větší filmovosti. Na horor není House of Ashes vlastně skoro vůbec strašidelný, postavy nemají vždy pěknou mimiku a do budoucna by také měli autoři odbourat všemožné technické chyby, ať už jde o zpožděné reakce na akce nebo nedokonalosti v obličejových animacích. Přesto je to díky své netradičnosti počin, který stojí za pozornost. Je to opravdu dobrá interaktivní podívaná, ale bohužel ne až tak dobrá hra.

Více podrobností už najdete v naší videorecenzi výše.

The Dark Pictures: House of Ashes

• Volby, rozhodnutí i větvení příběhu funguje, i když je to trochu trik, jak asi tušíte
  • On-line multiplayer je na poli příběhového hororu stále novinkou
  • Odlišné perspektivy nabízí různé scény a situace
  • Hrdinové občas správně mluví různými jazyky
  • Slušný příběh i postavy, ale pointa vás možná zklame
  • Větvící se scénář vás motivuje k repete, ale herně už vám nic nedá
  • Každá epizoda stojí sama o sobě, ale ukrývá i nějaké spojnice
  • Velmi originální a temný prolog zasazený hluboko do minulosti
  • Druhý hráč dostává v multiplayeru méně zajímavý obsah
  • Ovládání stále není příliš komfortní
  • Hra se zpožděním reaguje na všemožné akce
  • Různé chyby v grafice, někdy slabší detaily a animace
  • Hra opět není strašidelná ani nenabízí pořádné hádanky
  • Častěji se díváte než hrajete
  • Hraní se omezuje na chození a quick-time eventy
  • Zábavnější je nakonec hru sledovat než ovládat
Po dvou sedmičkách jsme se tentokrát rozhodli udělat o bod nižší známku. Pro House of Ashes stále platí z větší části stejné pochvaly i výtky jako pro zbytek The Dark Pictures Anthology, ale je frustrující, že některé chyby se i po dvou letech stále opakují. Navzdory tomu je výsledek stále nadprůměrnou interaktivní podívanou, která však odstavila hraní na druhou kolej.