Super Smash Bros. Ultimate, Nintendo, Super Smash Bros. Ultimate

Super Smash Bros. Ultimate

Tahle bojovka není pro každého, je ale snadné jí podlehnout

Název: Super Smash Bros. Ultimate Vývojář: , Vydavatel: Platformy: Recenzovaná verze: Switch Žánr: Datum vydání: 7. 12. 2018

Není možné porovnávat popularitu konzolí od Nintenda ve Spojených státech a České republice. Zatímco za mořem už před více než dvaceti lety obdivovali Nintendo64, u nás frčely napodobeniny Mega Drive nebo SNESu z tržnice a do popředí se prokousával první PlayStation, tehdejší synonymum herní konzole. Není se proto čemu divit, že si v Česku nestihla série Super Smash Bros. vydobýt bůhvíjaké jméno, a to je i důvod našeho vlažnějšího přijetí jejího dosud posledního dílu. Přesto nelze přehlížet, že Super Smash Bros. Ultimate sbírá takřka výhradně maximální hodnocení, takže jsme se samozřejmě i já pustil do zkoumání všech důvodů, které za tím vězí.

Výsledkem takřka 14denního hraní jsou velmi pozitivní dojmy, ovšem zatížené skutečností, že se bojovkový žánr neodráží v SSB.U úplně tradičním způsobem. Hře nelze vytknout nic po stránce jejího zpracování, celkového servisu pro fanoušky, prezentace nebo herních módů, jen mi zřejmě chybí ona dávka nostalgie a pocit, že jsem trávil čas s tak kultovní sérií, abych se nechal strhnout nadšeným hodnocením. I tak ale u hodnocení této hry platí snad víc než kdy dřív, že jde opravdu o velmi individiuální záležitost. Více najdete v naší videorecenzi výše.

Super Smash Bros. Ultimate

• Doslova bezbřehé nastavení zápasů a pestrost herní nabídky
  • Skvělá prezentace s plejádou hrdinů z různých her
  • Nápaditost singleplayerové části, spoustu puzzlů a neotřelých mechanismů
  • Pro hráče-nováčka zabolí absence výraznějšího tutorialu
  • Odemykání hrdinů je v kontrastu s otevřenou herní nabídkou zdlouhavé
  • Pokud jste hráči bojovek, styl Super Smash Bros. vám nemusí vůbec sednout
Super Smash Bros. Ultimate je skvělá hra, o tom není sporu. Ovšem pohledem hráče, který by chtěl do série poprvé naskočit, chybí kontext pro všechny wow momenty a po dlouhých letech splněná přání. V porovnání s tradičněji pojatými bojovkami se Super Smash může jevit ze začátku velmi zmatečný, ale s trpělivým přístupem je možné kouzlo hry objevit. Na každý pád má Ultimate všechno, co by podobný mashup herních světů a hrdinů měl mít, Nintendo odvedlo skvělou práci.