Psychonauts 2, Xbox Game Studios, Recenze Psychonauts 2

Psychonauts 2

Studio Double Fine servíruje další skvostný kousek. Stylový výlet do cizích mozků pokračuje

Zdroj: Microsoft
Název: Psychonauts 2 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Recenzovaná verze: PC Žánr: , Datum vydání: 24. 8. 2021

Vývojáři ze studia Double Fine konečně dotáhli do cíle káru jménem Psychonauts 2. Nebudeme si nic nalhávat, tahle hra se nerodila zrovna snadno, ale výsledek naše očekávání předčil. Pokud jste hráli první díl, skok do dvojky bude přirozený, rychlý a velmi laskavý. Čeká vás další porce příběhu o Razovi, jeho rodině, přátelích i nadřízených, který sice není bůhvíjak propracovaný, ale jeho postupné odkrývání před vás rozprostře vytříbenou směsici nápadů, humoru a skvělých momentů. Vydáte se do hlav nejrůznějších lidí s nejrůznějšími touhami, zájmy i vadami, zabojujete si proti cenzorům a, kdo ví, třeba na Raze konečně čeká i nějaká ta láska. Kombinace všech skvělých aspektů z jedničky se v pokračování dostává ještě na vyšší úroveň a u hraní se budete skvěle bavit. Jen je potřeba férově dodat, že co do technické úrovně grafiky už hra za moderními tituly mírně zaostává a velkou satisfakci vám nepřinesou ani souboje s bossy či několikeré špatné doskočení na miniaturní plošinku. Jde ale jen o malé pihy na kráse, které nestahují Psychonauts 2 nikterak hluboko. Více už naleznete v naší videorecenzi.

Psychonauts 2

• Pokračování příběhu bezprostředně po skončení prvního dílu, resp. VR odbočky
  • Povedený dabing i pestrost jednotlivých postav
  • Nezaměnitelný styl Tima Schafera dělá ze hry vskutku unikátní záležitost
  • Rozšíření příběhových linek o vedlejší postavy a Razovu rodinu
  • Vývoj postavy a odemykání dalších schopností, případně jejich vylepšování
  • Možnost hrát i po skončení a vyzobávat všechny předměty
  • Technická úroveň grafiky už může působit zastarale
  • Občasné problémy spojené s kamerou a nasměrováním hlavního hrdiny v trojrozměrném světě
  • Souboje s bossy jsou mnohdy až příliš snadné a malinko bourají celkovou atmosféru
  • Skvělý hudební doprovod zkrátka hraje na pozadí, není ale příliš dynamický
  • Ovládání může činit potíže zejména v hektických chvílích, kdy je třeba vše rychle kombinovat
I přes drobné chyby mě pokračování Psychonauts ohromilo. Člověk musí být naladěn na styl studia Double Fine a designéra Tima Schafera, o tom není sporu, pokud se vám ale líbila původní hra z roku 2005, budete z pokračování nadšeni. Vydáte se na další značně ulítlé dobrodružství, popovídáte si s mnoha postavami, vyřešíte staré rodinné křivdy a potrápíte hlavu i prsty v mnoha různorodých úrovních. Nebýt trochu krkolomného ovládání, plochých soubojů s bossy a - ruku na srdce - technicky zastaralou úrovní grafiky, asi by, lidově řečeno, nebylo o čem. I tak se ale jedná o výjimečné dílo a bude nesmírně zajímavé sledovat, jestli dokáže zaujmout ve všeobecné rovině víc než první díl.

1