Project Hospital, Oxymoron Games, Project Hospital

Project Hospital

Příklon k realismu se českým vývojářům vyplatil

Název: Project Hospital Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Recenzovaná verze: PC Žánr: , Datum vydání: 30. 10. 2018

Je to už více než dvacet let od vydání legendárního Theme Hospital – nevážnému tycoonu z prostředí nemocnice, který hráče okouzlil nejen stylizací, ale také vtipem a lehkostí, se kterou k jinak poměrně závažným okolnostem lidského života přistoupil. Je proto trochu paradoxní, že v letošním roce vyšly hned dva tituly, které se na první pohled zmiňované klasice podobají, v obou případech se ale jedná o zcela odlišné hry. Zatímco Two Point Hospital kráčí hrdě ve šlépějích Theme Hospital, český Project Hospital je příslovečnou simulací a látku zpracovává poměrně vážně. Neznamená to však, že by Project Hospital postrádal lehkost a vy jste se u jeho hraní nemohli bavit – jen to chce trochu jiný přístup a trpělivost.

Project Hospital se totiž snaží ve velké míře simulovat vše, s čím se provoz nemocnice musí dennodenně potýkat a vývojáři z Oxymoron Games zašli do velkých detailů. Od vlastního budování jednotlivých místností, přes najímání zaměstnanců, až po velmi detailní určování diagnózy a následnou léčbu. Nezdráháme se tak hru označit i do určité míry za edukativní materiál, který vám dozajista rozšíří obzory a na mumraj mužů a žen v bílých pláštích se budete při příští návštěvy polikliniky určitě dívat jinak.

Project Hospital

• Komplexnost simulace a všech aspektů
  • Diagnostikování pacientů
  • Mnoho odlišností od konkurence, zajímavé nápady
  • Izometrický pohled může být po čase nepřehledný
  • Stavba místností často zachází až do přílišných detailů
  • Scénáře nejsou příliš zábavné
Project Hospital je jednoznačně povedenou hrou, která učaruje všem, kdo mají radí komplexní a poměrně náročné tycoony, pohybující se na hranici simulace. Pěkné grafické zpracování možná trochu doplácí na vynucený izometrický pohled, jinak ale vše do detailu sekunduje hratelnosti. Jen počítejte s tím, že hraní Project Hospital vyžaduje soustředění, přesnost a trpělivost, což může mnohé hráče odradit.

3