Project CARS 3, Bandai Namco Entertainment, Recenze Project CARS 3

Project CARS 3

Standard vývojářů ze Slightly Mad opět klesl. Po Rychle a zběsile nebodují ani tentokrát

Zdroj: Codemasters
Název: Project CARS 3 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Recenzovaná verze: PlayStation 4 Žánr: Datum vydání: 28. 8. 2020

Ještě před vydáním mluvili autoři Project CARS 3 ze studia Slightly Mad o změnách, které se rozhodly do oblíbené série vnést. Přístupnost, odlehčení některých prvků a ten nejvýraznější posun, který značka zažila. V řadách fanoušků to nevyvolalo nadšenou reakci, jak si zřejmě vývojáři představovali, ale obrovské obavy, co přesně se může se hrou stát. A výsledek? Ten vás nepotěší, pokud jste čekali lepší grafiku a další evoluci jízdního modelu. Ačkoliv se marketingový ředitel vývojářů snažil před vydáním ubezpečit fanoušky, že pod kapotou desítek zastoupených vozů najdou vše, na co byli dosud v rámci Project CARS zvyklí, skutečnost je mnohem méně pestrá a v mnoha ohledech zastaralá.

Týká se to herní ekonomiky, nutící vás k otravnému grindování, abyste měli na vozidla do vyšších tříd. Znát je to na umělé inteligenci, která je sice dostatečně dravá, ale podvádí a povětšinou drží zcela ideální stopu. A co se týče technického zpracování, zklamání ze hry doslova odkapává. Hra ovšem není prostá ani všemožných glitchů a chyb, které mohou být pro spoustu hráčů příliš a nedivili bychom se, kdyby nechtěli po několika hodinách v hraní pokračovat. Neodhalí tak, že kariéra v dalších fázích pomáhá objevovat zajímavé závodní situace, ani že jízdní model nakonec není tak zlý, jak se zdá, a ačkoliv nesplňuje nároky předchozích dílů, je stále poměrně zábavný. Více detailů o Project CARS 3 už naleznete v naší videorecenzi.

Project CARS 3

• Jízdní model je přes příklon k mainstreamu stále velmi zábavný a nabízí své výzvy
  • Skvělá optimalizace řízení i pro uživatele ovladačů
  • Nová kariéra pomáhá hráčům objevovat zajímavé závodní situace
  • Intenzita závodů a situací vyvolaná dravou umělou inteligencí
  • Zejména zpočátku velmi přísná a nedoladěná herní ekonomika
  • Grafika i zvuky hry jsou o několik úrovní níže v porovnání i s předchozími hrami v sérii
  • Extrémní množství chyb na všech úrovních hry
  • Umělá inteligence má tendenci podvádět zapomocí abnormálních rychlostí nebo jízdních stop
  • Omezené možnosti vizuálních úprav automobilů
Ačkoliv se na Project CARS 3 dají najít věci, které stojí za to pochválit, jako je ve výsledku poměrně zábavný jízdní model, optimalizace hry pro ovladač nebo intenzita jednotlivých závodů, spokojení opravdu nejsme. Hře toho víc chybí, než přebývá a zdá se, že po nedávno uvedené hře Fast & Furious klesá celkový standard vývojářů ze Slightly Mad Studios. Třetí díl Project CARS trpí na opravdu zastaralou grafiku, extrémní množství chyb a nejrůznějších glitchů, nevyváženou ekonomiku v kariéře a neférové chování umělé inteligence. Vyhozené peníze to vysloveně nejsou, víc než zcela průměrnou záležitost ale určitě nečekejte.

2