Planet Zoo, Frontier Developments, Recenze Planet Zoo

Planet Zoo

Na Planet Coaster navazuje úžasná zoo. Není bez chyb, ale celkově se milý návrat povedl

Název: Planet Zoo Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Recenzovaná verze: PC Žánr: ,
5. 11. 2019
26. 3. 2024 (PlayStation 5, Xbox Series S | X)

Když vývojáři z Frontier Developments oznámili Planet Zoo, nejedno hráčské srdce zjihlo. Ať už pohledem na detailně zpracovaná zvířata, nebo jen čistě proto, že se plnohodnotná zoologická na počítačích už pěkně dlouhou dobu neobjevila. I proto je tento návrat velmi příjemný a po jurské odbočce se vývojáři vrací přesně k tomu, co jim v případě Planet Coaster vyšlo na jedničku. Tedy robustní sandboxová záležitost, ve které si můžete – v rámci stanoveného tématu – dělat v podstatě, co chcete. Stavba výběhů je zcela na vás, stejně jako postupný nákup zvířat. Vedle nich se musíte starat o blaho návštěvníků, a to nejen ve smyslu jejich pohodlí a možností sledovat zvířata ve výbězích a teráriích, ale také v zájmu jejich vlastních vědomostí.

Ano, stejně jako stařičký Zoo Tycoon, také Planet Zoo klade důraz na výuku a rovněž zpracovává téma chovu zvěře a postupného vypouštění do volné přírody. Tímto mechanismem pak přijdete k sekundární měně a otevřou se vám dveře k dalším druhům, kterých je v Planet Zoo nepočítaně. Každé zvíře pak přichází se svým zápisem v encyklopedii, podle které je možné se do detailu řídit a připravit takové podmínky, na které jsou zvířata přirozeně zvyklá. Jediným možným nedostatkem hry je, že neobsahuje žádný jednoduchý či zrychlený mód a velkou spoustu toho, co hra nabízí, musíte jednoduše vysedět.

Planet Zoo

• Opravdu rozmanitý výběr jednotlivých zvířat a jejich odlišné chování
  • Pestrá a velmi detailní grafika, včetně možnosti sjet kamerou až do výběhu
  • Bezbřehé možnosti editace parku, včetně jednotlivých budov
  • Nespornou devizou hry je i její edukativní složka
  • Navigace hry je mnohdy až příliš komplikovaná
  • Hře je takřka vždy nutné věnovat opravdu hodně času
  • Franchise Mode je svázaný nutností grindovat sekundární měnu na nákup dalších druhů zvířat
Planet Zoo sice není revolucí strategického žánru, ale vzhledem k tomu, že jsme v návrat plnohodnotné zoologické na počítače snad už ani nevěřili, je tahle záležitost velmi milým pohlazením. Nad rámec robustního sandboxu a možnosti vytvořit si park podle svého, navíc Planet Zoo přichází i s edukativní složkou a o zvířatech vás také něco naučí. A když byste se učit nechtěli, pořád je můžete alespoň zblízka pozorovat. Jediné, co byste ale měli mít na paměti, je fakt, že k téhle hře nelze sednout jen tak na chvilku a některé věci budete muset chvíli hledat.

1