Partisans 1941, Daedalic Entertainment, Recenze Partisans 1941

Partisans 1941

Poklona Commandos z východní fronty má dvě tváře – skvělou akční a slabší manažerskou

Zdroj: Alter Games
Název: Partisans 1941 Vývojář: Vydavatel: Platformy: Recenzovaná verze: PC Žánr:

Žánr taktických strategií v duchu legendárních Commandos stále žije, což dokázal nejen další díl Desperados od autorů Shadow Tactics, ale také zájem o podobné hry mezi nezávislými vývojáři. Od ruských Alter Games tak přichází Partisans 1941 – značně naturalističtější pohled na druhou světovou válku, než jaký představily jednotlivé díly Commandos. Události Partisans 1941 se odehrávají na východní frontě a kromě kradmého plížení a nutnosti vypořádat se s velkou přesilou nepřátel na vás čekají i četné akční scény. V tomto ohledu se Partisans od svého velkého vzoru značně odklání a nutí k pečlivému promýšlení všech kroků, neboť jedna jediná kulka může znamenat smrt protivníka, stejně jako některé z vašich postav.

Nad rámec vlastní akce pak Partisans 1941 nabízí i správu celé skupiny v táboře mezi misemi. Možnost nahlédnout blíže na životy jednotlivých partyzánů s sebou přináší těsnější spojení a hlavně pochopení, kdo z hrdinů hry se hodí na konkrétní úkol. Dobrý dojem ale bohužel sráží uživatelsky značně nepřívětivé rozhraní a zpracování inventáře, kvůli čemuž budete často opakovat velmi nudné, ale bohužel nutné úkony. Více už v naší videorecenzi.

Partisans 1941

• Akci je potřeba výborně plánovat, protože nepřátele i hrdiny dokáže zabít jediná dobře mířená kulka
  • Zábavné stealth prvky doplňují i hrátky se světlem v nočních misích
  • Poctivá porce misí vydrží na dvě až tři desítky hodin hracího času
  • Nepřesvědčivé budování partyzánského tábora s řadou nudných, ale nutných úkonů
  • Tragická práce s inventářem a nesmyslné chyby v GUI
  • Hra má tendenci sklouzávat k save/load maratonu
Partisans 1941 jsou sympatickou poklonou strategické klasice Commandos. Mají výbornou, tísnivou atmosféru, jsou o něco drsnější a mrtvoly počítají na desítky v každé misi. Bohužel ale kazí dojem nedokonalostmi v ovládacím rozhraní i méně záživnou částí mezi příběhovými misemi. Jsou tak hrou, která zabaví a nabídne silné momenty, snadno mohla být ale mnohem lepší!