Paper Mario: The Origami King, Nintendo, Recenze Paper Mario: The Origami King

Paper Mario: The Origami King

Výprava za záchranou „přehnuté“ princezny nedopadla nejhůře, rezervy ale určitě má

Zdroj: Nintendo
Název: Paper Mario: The Origami King Vývojář: Vydavatel: Platformy: Recenzovaná verze: Switch Žánr: , , Datum vydání: 17. 7. 2020

Vývojáři z Intelligent Systems servírují po čtyřech letech další hru ze série Paper Mario. Opět se tedy vydáme s kníratým hrdinou za záchranou princezny Peach, kterou zamkl ve hradě zlý král Olly. Pravděpodobně miluje papírové skládanky origami, protože se sám jedním stal a snaží se přeložit všechny ostatní, aby mu mohli do skonání věků sloužit. V tu chvíli se ale na scéně objevuje Mario v podobě samolepky, Ollyho sestra Olivie a spoustu dalších známých postav, které pro jednou zahodí staré neshody a budou tahat za jeden provaz. Nebo lépe řečeno stuhu, kterou Olly omotal princeznin hrad a znemožnil tak každému, aby do hradu vstoupil.

Ve více než 20hodinovém dobrodružství vás čeká plejáda rozmanitých lokací, spoustu narážek na jiné hry od Nintenda, veselé i smutné vedlejší postavy a kupa miniher, u nichž si odpočinete od věčného bojování. Právě souboje jsou v Origami King tím nejdůležitějším, současně se ale stávají i achillovou patou celého zážitku a sráží celkové hodnocení. Od samého začátku má totiž Mario jen dva typy útoků a souboje – které jsou zčásti logickou hádankou – se začnou nepříjemně rychle opakovat. Střetnutí s bossy vás sice ze stereotypu na chvíli vytrhne, ale děje se tak pouze nárazově a jen několikrát v průběhu celé hry. Nefunguje také ekonomika hry, kdy máte kapsy plné zlaťáků, ale chybí cokoliv smysluplného, za co byste je mohli utratit. A když už se rozhodnete pomáhat si prostřednictvím peněz v boji, vytratí se i zbytek výzvy a motivace, proč hrát aktivně až do závěrečných titulků. Pokud ale akceptujete, že hra je sice krásná, ale v zážitku relativně mělká, nejde o „špatnou“ hru a téměř jistě se budete na mnoha místech díky vší té roztomilosti usmívat od ucha k uchu.

Paper Mario: The Origami King

• Krásná papírová stylizace plná barev a neuvěřitelných detailů
  • Humor, ale i překvapivě vážné okamižky, dodávající příběhu hloubku
  • Spoustu rozverných miniher a plošinovkových pasáží
  • Základní jádro soubojového systému není vůbec špatné
  • Nápadití bossové
  • Souboje se bohužel příliš opakují a nejsou ničím výrazným obohacovány
  • Ekonomika je nevyvážená, takže hráč nemá za co utratit desetitisíce sesbíraných žetonků
  • Celých 20 hodin máte pouhé dva typy útoků - palici a skok
Nový Paper Mario odpovídá duchu posledních dílů série a přináší souboje v kruhových arénách, kde v případě střetu s bossy můžete strávit i dlouhé desítky minut. Od prvního souboje až do finále hry však nepřichází žádný posun v systému a velmi brzo se vám začnou potyčky zajídat. Vyvažuje to otevřený svět plný legračních miniher a zajímavých příběhů vedlejších postav, které kolem vás v průběhu celé hry proplouvají. Hra má úchvatnou stylizaci plnou nečekaných detailů i easter eggů. Bohužel se ale musíte také potýkat se zcela nefunkční ekonomikou a slabšími pasážemi, které rozbíjí tempo a pravděpodobně vás nejednou přinutí Switch s otráveným výrazem odložit.

3