Microsoft Flight Simulator (2020), Microsoft, Recenze Microsoft Flight Simulatoru pro Xbox Series

Microsoft Flight Simulator - Xbox Series

Ttechnologický zázrak. Na počítači v ceně Xboxu by hra zřejmě takhle skvěle nevypadala

Zdroj: Microsoft
Název: Microsoft Flight Simulator (2020) Vývojář: , Vydavatel: Platformy: , Recenzovaná verze: Xbox Series S | X Žánr: Datum vydání: 18. 8. 2020

Na dnešní den připadá očekávané vydání Microsoft Flight Simulatoru pro konzole Xbox Series. Ačkoliv se tenhle plán jevil od začátku jako proveditelný, vydání PC verze muselo ve fanoušcích vzbudit obavy. I počítače si s nejnovějším počinem studia Asobo neumí poradit bez kompromisů a pro hraní v rozlišení 4K potřebujete sestavu, jejíž cena stoupá k horním desítkám tisíců korun. Neplatí to však pro konzolovou verzi, která se sice ve všech ohledech a detailech nemůže rovnat s tím, jak lze nastavit Flight Simulator na PC, ale zmiňovaných kompromisů není tolik, aby se mohlo mluvit o ovlivnění herního zážitku, natož v negativním slova smyslu.

Na nejvýkonnějším Xboxu Series X podává hra skvělý výkon, drží framerate na úrovni 30 snímků za sekundu a jen občas přichází propady či několikasekundové zamrznutí celé hry. Stává se tak ale zejména při přeletech nad velkými metropolemi, které těží z fotogrammetrických údajů a část dat pro vykreslení berou z cloudu. Takových okamžiků ale není mnoho a Flight Simulator nabízí takřka vše, co už hráči na PC znají necelý rok. Vydat se můžete, kamkoliv chcete, stejně tak je možné nastavit si všechna pravidla letu, povětrnostní podmínky, případné poruchy letadla a kochat se krajinou, která už ve výšce několika set stop vypadá jako skutečná. Nejsme sice tolik spokojení s nabídkou nových vyhlídkových letů či přepracovaným tutoriálem, ale v kombinaci s umístěním hry do Game Passu se doslova všem majitelům Xboxu Series nabízí možnost, jak ochutnat skutečný next-gen zážitek.

Po oficiálním vydání hry 27. července byla aktualizována bezplatná vylepšení vybraných regionů a in-game obchod se zaplnil prvními placenými add-ony. Lze mezi nimi najít jak jednotlivá letadla, tak scénáře například i pro proudová letadla. V podobném duchu bude podpora ze strany vývojářů Asobo fungovat i do budoucna.

Microsoft Flight Simulator (2020)

• Bezprecedentní míra grafických detailů a skutečný pocit next-genu
  • Hra v převážné míře drží slíbených 30 fps i v rozlišení 4K
  • Podpora klávesnice, myši i (prozatím) dvou dostupných leteckých ovladačů
  • Marketplace přímo ve hře slibuje další rozšíření a vylepšení jednotlivých regionů
  • Na počítači za 7500-13500 korun by hra nikdy nevypadala tak skvěle
  • Ovládání je rychle přístupné i těm, kdo nejsou zvyklí hrát simulátory
  • Navigační lety jsou skvělým lákadlem, jak vytěžit ze hry maximum
  • Obsah, který má hráče nalákat - vyhlídkové lety či tutoriál - není příliš propracovaný
  • Bez ohledu na stabilní výkon občas přichází zdlouhavé několikasekundové záseky
  • Streamování dat z cloudu i navzdory rychlému připojení není vždy zcela plynulé, čímž z fotogrammetrických objektů vznikají nevzhledné hroudy
  • Velký rozdíl mezi vývojáři upravenými částmi světa proti těm, které se od vydání nezměnily
  • Ovládání se nepodařilo zcela přenést na konzoli - pořád jde o bytostně PCčkovou hru, kurzor je všudypřítomný a nepohybuje se plynule
Microsoft Flight Simulator na konzolích, by se ještě před několika měsíci zdál jako žert. Skutečnost je ale taková, že se vývojářům z Asobo povedlo dosáhnout obrovského technologického milníku a zpřístupňují tuhle famózní záležitost i majitelům poměrně levných herních konzolí. Není to bez kompromisů, ale nejde o nic dramatického, co by kazilo zážitek ze sandboxového létání. Stačí vzlétnout pár set stop nad povrch a rozprostře se kolem vás zcela „funkční“ krajina, kterou je možné obdivovat i využívat k VFR letům. Vydat se přitom můžete na jakékoliv místo na světě a poměrně plynule i během letu měnit povětrnostní podmínky či denní dobu. Tohle všechno pak i na konzoli obepíná obrovský potenciál sekce s add-ony a modifikacemi, která se bude nepochybně rozrůstat nad rámec oficiálních přídavků a i z této verze Flight Simulatoru se může stát ta očekávaná velká věc.

6