Když vývojáři z Firaxis Games před rokem oznámili Marvel’s Midnight Suns, ihned se ve mně začaly mísit protichůdné pocity. Práci tohoto studia v čele s designérem Jakem Solomonem si spojuji zejména se sérií XCOM a s přihlédnutím k tomu, že dosud poslední plnohodnotný díl vyšel už v roce 2016, jsem úkroku směrem k superhrdinům zprvu zalitoval. V rozpacích jsem byl i z prvních detailů, podle nichž vyšlo velmi rychle najevo, že Midnight Suns nebude XCOM v kulisách komiksového světa Marvelu. Co víc, soubojový systém měl být úzce provázaný s kartičkami, rozhodujícími o všech akcích, k čemuž jsem se sice snažil přistupovat otevřeně, ale ani já jsem se upřímně nemohl zbavit pocitu, že toho experimentování je možná až příliš. A pak titul konečně dorazil ve verzi určené k recenzování, aby se v podstatě obratem stal jedním z mých největších herních překvapení tohoto roku, leč ne vždy jen v pozitivním slova smyslu.
Skok do neznáma
Případ Midnight Suns se v mnoha ohledech podobá jiné hře s licencí Marvelu, a sice Guardians of the Galaxy od Eidosu. V obou případech hráči dopředu příliš netušili, co je vlastně čeká a jsem přesvědčen, že i v souvislosti s aktuální novinkou budou výsledkem překvapení. Jak už zaznělo výše a jak ostatně vývojáři sami mnohokrát upozorňovali, z nejrůznějších důvodů zkrátka nedostanete od Midnight Suns hratelnost XCOMu. Důvodů může být hned několik, ať už jde o touhu udělat věci jinak, nebo o rozpor v tom, jak XCOM funguje a jak by nebylo možné koncept neustálého boje velmi smrtelných vojáků proti mohutné přesile mimozemšťanů roubovat na fantaskní střetnutí, v nichž ovládáte skupinu superhrdinů s nadpřirozenými schopnostmi.
Zdroj: 2K Games
Akceptovat tenhle fakt mi ale nečinilo vůbec žádný problém, protože hra stojí na vlastních nohou, a i když si některé prvky z XCOMu samozřejmě půjčuje, známý rukopis Firaxisu je výrazně upozaděn. Pořád se však jedná o taktickou strategii, v níž ze základny v podobě starobylého opatství vyrážíte do akčních misí rozdělených na vaše a soupeřovy tahy. V porovnání se sérií XCOM se ale v misích zpravidla nikam nepřesouváte a zůstáváte v arénách, které se tak stávají velkým prostorovým rébusem, vyzývajícím k co nejefektivnějšímu vyřešení. Do toho vstupuje zmiňovaný systém karet postavený z velké části na náhodě, protože až na výjimky nemáte kontrolu nad tím, jaké karty vám přijdou do ruky a hlavně kdy. Avšak z druhé strany neklade Midnight Suns na hráče tak vysoké nároky ve smyslu obecné obtížnosti, protože neoperuje s konceptem permanentní smrti a v případě neúspěchu vás jednoduše nechá misi zopakovat.
Neznamená to ale, že můžete hrát zcela bezstarostně – jednak se zkrátka nechcete příliš zdržovat opakováním misí a jednak vás hra skrze odměny motivuje k tomu, abyste byli tak dobří, jak jen zvládnete. Na normální úroveň obtížnosti, tedy druhé z celkových osmi, to jde poměrně dobře a za většinu kiksů si budete moci sami. V průběhu hraní zpřístupňované další stupně však přidávají na zdraví i síle nepřátel a hlavně vám berou karty oživení pro některého z padlých superhrdinů. Pak není problém strávit dlouhé desítky minut i ve vedlejší misi, v níž jste si šli jen pro artefakt k posílení výzkumu nebo některou z dalších věcí pohánějících jednotlivé systémy ve hře.
Nejen bojem živ je superhrdina
Ještě než se ale k soubojovému systému dostaneme podrobněji, je nutné vyložit na stůl ty skutečné karty. Ačkoliv by se mohlo zdát, že tím hlavním je v Midnight Suns právě souboj, realita vás v tomhle ohledu šokuje. Osobně to vidím na poměr 70 ku 30 ve prospěch příběhu, nekonečných dialogů a hlavně úmorného pěstování vztahů s ostatními hrdiny. Do příběhu Midnight Suns vstupujete s trochu nejasným statusem nováčka i veterána zároveň. Je to dáno skutečností, že na sebe vezmete roli úplně nové postavy, kterou si vývojáři z Firaxis mohli vymyslet a dali jí jméno Hunter. Hned v úvodu máte možnost hrdinu či hrdinku upravit k obrazu svému za pomoci presetů i detailnějšího nastavení jednotlivých atributů. Ať už si ale vyberete muže nebo ženu, scénář vás uvrhne do kůže potomka matky démonů Lilith, který jako jediný dokázal před třemi stoletími svou mamá odklidit z cesty a zachránit svět. Něco podobného teď musíte udělat znovu, když se organizaci Hydra podaří Lilith vzkřísit a jako odpověď ze strany superhrdinů přichází pro změnu resurekce vaše.
Tím se Hunter – v mém případě žena s blond hřívou jako vystřižená z padesátých let – dostává do společnosti známých superhrdinů, postupně odkrývá příběh a prochází jeho rozsáhlými dějstvími. V opatství na vás hned zkraje čeká Blade, Doktor Strange, Iron Man, Ghost Rider, Nico Minoru nebo Magik, a ačkoliv jsou zprvu poměrně zdrženliví, velmi rychle se s vámi budou chtít začít přátelit. Tím vstupujete do systému, ve kterém k vám každá z vedlejších postav, jejichž řady se rozšíří ještě třeba o Spider-Mana, Kapitána Ameriku nebo Wolverina, chová konkrétní dávku sympatií, významně ovlivňující možnosti na bojišti. Doslova každý s vámi chce v jakoukoliv denní hodinu mluvit, říkat vám něco o sobě, vyrážet s vámi zírat na hvězdy, hrát karty, tunit auto nebo třeba vyvolávat duchy, případně s vámi trénovat, pomoci vám rozluštit vysílání Hydry a nechat vás třeba vyrábět aktivní předměty pro nadcházející boj. Přidat bychom samozřejmě mohli možnost měnit civilní i bojové převleky, vylepšování vlastního pokoje, sbírání surovin pro upgrady, odhalování dalších částí ostrova, kde se nachází opatství, a kdybych náhodou zapomněl, se všemi neustále mluvit, a to klidně i na vlastní sociální síti Super Link.
Otevři se mi, Spider-Mane
Nechápejte mě špatně, dialogy jsou velmi zdařile nadabované, opravdu rozvětvené, dozvíte se prostřednictvím nich mnoho o sobě, jednotlivých postavách i komiksovém světě Marvelu a dostanete se skrze ně k řadě povedených vedlejších úkolů a bojových misí. Jenže zřejmě obavy vývojářů, že tentokrát nenechají hráče vytvářet si vlastní silný příběh v hlavě, jako tomu zpravidla bývá v sérii XCOM, vedl k naprostému přestřelení množství připravených dějových vsuvek, zcela rozbíjejících tempo hry. Takže zatímco tam venku probíhá poslední bitva o svět, jak ho známe, naše partička hrdinů řeší desítky minut nepovedenou narozeninovou oslavu. Opět, nestěžuji si na obsah a jeho pestrost, díky čemuž můžete na příběhovou linku zapomenout klidně i na dlouhé hodiny. Jde mi ale o přetrhávání příjemného plynutí hlavního příběhu a nutnost věnovat se velkému množství parťáků, když ne úplně všem, abyste v pozdějších fázích mohli naplno využít jejich potenciál v soubojích.
Kartičky si mě získaly a staly se hlavní motivací k dalšímu hraní, i když jsem mnohokrát proklínal náhodu, která jejich používání ovlivňuje
Čím silnější pouto skrze společně strávený čas nebo odpovědi v dialozích s někým ukujete, tím víc speciálních útoků či boostů budete mít v misích. Na každou z nich si můžete vzít celkově jen trojici hrdinů s tím, že v drtivé většině hlavních questů jeden slot logicky obsazuje Hunter. Ve vedlejších ale do soubojů zasáhnout nemusí, takže se pestrost poměrně solidně zvyšuje a dává vám šanci efektivně posouvat oblíbené hrdiny na vyšší úroveň a kromě zlepšujících se atributů jim odemykat i nové útoky a schopnosti. Tím se konečně dostáváme k systému karet, ke kterému jsem byl ještě loni tak skeptický, aby se nakonec pro mě stal jedním z nejpříjemnějších překvapení, o němž jsem mluvil v úvodu. Jednoduše řečeno, kartičky si mě získaly a staly se hlavní motivací k dalšímu hraní, i když jsem mnohokrát proklínal náhodu, která jejich používání ovlivňuje a zuřivě lízal další a další karty s opakujícím se přání, aby už konečně dorazilo něco v danou chvíli použitelného.
Karbaníci se superschopnostmi
Každý hrdina má svou vlastní sadu karet a balíček, s nímž vstupuje do misí. Vy jej pak máte možnost u každé postavy libovolně měnit, doplňovat novými kartami, které získáváte například za výzkum nebo dekódování zpráv Hydry, případně dvě shodné karty v balíčku za příslušné suroviny upgradovat a přidávat jim nejen na síle, ale také na efektech. Těch je celá řada a nad rámec základních stylů jednotlivých hrdinů, jako tank, healer nebo DPSko, přidávají další taktickou vrstvu. Karty se vám mohou třeba vrátit zpět do ruky, pokud jimi na jednu ránu zlikvidujete protivníka. Velmi častý efekt je knockback, tedy sekundární poškození způsobené odhozením nepřítele buďto do aktivní části prostředí, jako jsou elektrické ohradníky a vybuchující sudy, nebo rovnou na jiného protivníka, kterého tak máte možnost zasáhnout a často i zcela vyřadit z boje. Důležité jsou ale také karty, které nespotřebovávají váš limit akcí v daném kole, případně které zvyšují množství bodů, za něž karty vykládáte a aktivujete. Je toho ale mnohem víc, jako je pozice na bojišti, stanovení toho, kteří z nepřátel budou ve svém kole útočit na konkrétního superhrdinu a přemýšlet musíte i nad nejrůznějšími plošnými efekty či časovými limity.
Zdroj: 2K Games
Výsledkem je skvělý rébus, jak jsem jej zmiňoval výše, který mívá nejčastěji podobu marné bitvy proti četné přesile na relativně malé ploše. Vhodným kombinováním útoků, léčení či posilování schopností musíte odkrajovat jednoho nepřítele za druhým, neděsit se neustále přibíhajících posil a čas od času i na chvíli obětovat některého člena týmu. Pokud je vyřazen z boje, můžete jej pomocí karty oživit, ne vždycky ale máte dostatečný počet bodů k aktivaci nebo zkrátka vyhodnotíte, že je nyní nutné zaútočit a třeba i dokončit hlavní úkol. V jejích předělech totiž hrdinové sami opět vyskočí na nohy, a i když mohou mít následně postih v podobě nižšího zdraví, lze v případné další aréně pokračovat. Samotní hrdinové jsou perfektně rozmanití, velmi dobře se doplňují a je radost sledovat jejich útoky i co se vizuální stránky týče. Midnight Suns předkládá celou řadu animací nebo různých efektů, které působí dobře i díky povedenému ozvučení. Navíc se netýkají jen vašeho týmu, ale samozřejmě i nepřátel, které vedle základních vojáků Hydry tvoří specialisté a samozřejmě i bossové z řad známých záporáků. Nechci rozhodně prozrazovat příliš, ale třeba už hlášky Venoma nebo Nightcrawlera sedí jako zadek na hrnci a milovníci komiksů budou milovat nejrůznější narážky a citace z loru.
Ačkoliv nechci prozrazovat, kam se z ulic New Yorku či jeho temných zákoutí přesunete v dalších fázích hry, mnoho soubojů bude jako přes kopírák.
Vzhledem k tomu, jak je hra velká, budete mít soubojů k dispozici opravdu hodně, jediné, co jsem v nich ale postrádal, byla vertikalita a všeobecná pestrost. Všechny lokace jsou příslovečnými arénami s hrstkou aktivních prvků a mnoho z nich sklouzává ke zbytečné šablonovitosti. Ačkoliv nechci prozrazovat, kam se z ulic New Yorku či jeho temných zákoutí přesunete v dalších fázích hry, mnoho soubojů bude jako přes kopírák, co se vstupních parametrů a základních možností týče. Samozřejmě, vlastní průběh je pokaždé jiný, což hra nenásilně podporuje i tím, že ne vždy máte možnost zvolit si členy týmu a některé vám jednoduše přiřadí. V tomto ohledu je rovněž příjemné, že postavy levelují společně s Hunter, takže není nutné grindovat, případně se obávat chvil, kdy jsou oblíbení hrdinové zranění či z jiného důvodu nedostupní na několik dní k boji. Celkově se ale jedná o skvěle zpracovaný systém, kterému kartičky rozhodně nepřekáží a naopak mu přidávají tolik potřebnou odlišnost oproti XCOMu, že o žádném srovnávání vlastně ani nemůže být řeč.
Hra z mobilů?
Přesto ale může přijít kritika, v níž zazní cosi o mobilech, jen se nebude týkat karet, jak někteří škarohlídi naznačovali. Bohužel, jedním z nepřehlédnutelných nedostatků Midnight Suns je technické zpracování, které skutečně na mnoha místech připomíná hry, které mastíte cestou z práce či školy v hromadné dopravě. Rozhodně nejsem z těch, kdo by si libovali ve chvílích, kdy mohou něco sestřelit, ale tak slabé grafické ztvárnění jednoduše nechápu. Právě i proto, jak obrovskou porci času strávíte v dialozích, je nutné poukázat zejména na velmi slabé obličeje, potažmo mimiku. Také opatství působí jako směs starých modelů, které někdo naskládal k sobě a výtky se týkají i bojových arén. Očekával bych, že když už vás vývojáři neposílají do rozlehlých lokací, vyladí každé jedno místo pro boj k dokonalosti, tak se ovšem neděje a Midnight Suns selhávají i v těch nejzákladnějších věcech, jako jsou například stíny. Zvláštní je i zpracování veškerého dění v opatství, na které nahlížíte third person kamerou, jako kdybyste hráli akční adventuru. Ovšem pohyb Hunter působí velmi těžkopádně, včetně animace běhu nebo otáčení a rozhodně nepůsobí jako něco, co by zapadalo do dnešních standardů.
Technické okénko
Hru jsme primárně testovali na počítači s procesorem Intel Core i7-6700K, 64 GB RAM, dvojicí grafických karet GTX 1080 a SSD. Při nastaveném nejvyšším profilu grafiky „epic“ držela hra stabilních 60 fps v rozlišení 1080p a netrpěla na nikterak dlouhé loadingy mezi jednotlivými dny či misemi. Hraní na Steam Decku je komfortní a v nativním rozlišení zařízení s druhým nejnižším grafickým nastavením bez ray tracingu drží hodnotu snímků kolem 45 fps s občasnými propady u složitějších scén, zejména v soubojích. Hra podporuje na PC také ray tracing, který s příslušnou RTX kartou - v našem případě RTX 3070Ti - nemá hra problém udržet 60 fps ve Full HD i 1440p rozlišení. Je to ale částečně dáno tím, že hra není příliš technologicky pokročilá a mnoho scén je poměrně jednoduchých.
Nedostatky technického i uměleckého rázu se pak bohužel projevují i v četných cutscénách, které nejsou příliš plynulé, kvůli absenci výraznějších detailů v obličejích působí mrtvě a navíc všude neustále něco doskakuje a vzájemně se prolíná. Výsledný dojem je téměř za hranici průměru a kvůli masivní porci obsahu a době, jakou v těchto kulisách strávíte, stahuje celkové hodnocení níž, než jak se může zdát díky skvělým soubojům a mnoha příjemným příběhovým událostem. Midnight Suns tak zůstávají stát kdesi na pomezí vydařeného pokusu od zkušeného týmu a přesně tím, co fanoušci Firaxis nepotřebovali. Za sebe velmi pozitivně hodnotím akční složku, i když se k jejímu kouzlu musíte s odkazem na dlouhou herní dobu nějakou chvíli propracovávat, a také celkovou trvanlivost hry, podpořenou možností rozehrát po skončení mód New Game Plus. Tedy možnost pokusit se dotáhnout všechny vztahy na maximum, případně odehrát tunu vedlejších úkolů a misí, které vyskakují na mapě ve válečné místnosti. Jen ale mějte na paměti, že Midnight Suns umí být velmi pomalou a rozvláčnou záležitostí, která nemusí nutně uspokojit ty, kdo chtějí kromě mluvení také trochu hrát.
Rozmáchlý příběh, který vám zabere třicet až čtyřicet hodin hraní
Opravdu velká spousta obsahu, kterého je však ve výsledku možná až příliš
Vztahy mezi hrdiny se propisují na bojiště a má smysl je pěstovat
Skvělý dabing u téměř všech postav
Velmi vydařený soubojový systém s kartičkami a příjemná výzva s ohledem na stupně obtížnosti
Příjemné ozvučení a pěkné grafické efekty v soubojích
Fanservis s mnoha odkazy na komiksový svět od Marvelu a přítomnost těch nejzářivějších hrdinů
Poměr akce a příběhových či vztahových částí je značně nevyvážený v neprospěch skutečného hraní
Obsahu je tolik, že jeho dynamika výrazně a bohužel neblaze vstupuje do celé náplně hry
Zahlcení nutností pěstovat vztahy se všemi pro zachování pestrosti a možností, jak porážet nepřátele
Velmi zastaralé vizuální zpracování, včetně technických glitchů a jasně viditelných chyb
Místy až nepříjemná „neanimace“ obličejů, kvůli kterým působí četné dialogy poněkud prázdně
Podoba bojišť a interaktivních prvků se dlouhou dobu velmi opakuje
Čekali jsme všechno možné, a přesto jsme nedokázali odhadnout, jaká tahle hra vlastně bude. Nutno tedy připustit, že předsudky stran kartiček byly zcela zbytečné - právě soubojový systém funguje skvěle, a i když nemá příliš mnoho společného s XCOMem, je radost v něm donekonečna porážet přívržence Hydry a zlovutné Lilith. Midnight Suns ale mají ještě jednu vrstvu, nakonec mnohem obsáhlejší a hutnější, kterou je budování vztahů s ostatními hrdiny v opatství a příběhové vsuvky. Je jich tolik, že narušují celkové plynutí hry a místo skutečného bojování tak budete desítky minut číst a poslouchat dialogy, případně dělat činnosti zaměřené na vylepšení synergie v celém týmu. Obsahově je tahle náplň zvládnutá dobře, ale kdyby jí byla třetina, pořád by se jednalo o velkou hru a vše by lépe plynulo. Pokud ale milujete svět komiksů, máte spoustu času a jste odhodlaní zjistit všechno, co Firaxis do téhle hry vložil, pak vás čeká skvělý fanservis. Škoda jen, že ne v adekvátní grafice, která je bohužel velmi zastaralá, na mnoha místech podprůměrná a nesekunduje adekvátně úsilí, které vývojáři do náplně vložili.
Ke kartičkám předsudky nemám, grafice jsem taky lecos schopný odpustit, ale svět Marvelu mě absolutně nebere, takže snad poprvé si nekoupím hru of Firaxis. Beru to od nich dokonce jako zradu. že se místo třetího dílu XCOM vrhli na podbízivé popkulturní téma které vic sype…
Jake Solomon pro mě byl vždy zárukou špičkově odvedené práce a díky jeho entuziasmu X-COM zase zazářil a posbíral řadu cen. Zaslouženě! JEN PROTO se o Midnight’s Sun zajímám. Čistě a jen proto, že věřím v Solomona a jeho vedení Firaxis. Protože jinak bych se znechuceným odplivnutím „meeeeh-pche!“ tuhle hru definitivně minul. Komiksy sice sbírám od ’80 let a mám jich ve sbírce tak pro násleujících 10 pokolení ale zrovna ten superhrdinský, kor Marvel a kor ten aktuální Marvel, mi leze vyloženě krkem… Takže ke hře přistupuji s velkou opatrností. Navíc, jak zmínil Thanos616, grafická stránka je přesně ten typ naprosto nudně průměrného, hnusně neobjevného vizuálu, který mě nebaví, nudí a skoro mi připadá až nevkusně hnusný. Potom jsem ale viděl nějaká videa s vývojáři, dal tomu šanci, rozvzpomněl jsem se na hodiny a hodiny zábavy předchozích her Firaxis a hůl do žita neházím. Ostatně v preview videích mě právě zaujal onen systém karet, protože jsem si nebyl do té doby jistý, jakým způsobem chtějí Firaxis ukočírovat nadlidské postavy/polobohy, aby se jim to nerozsypalo pod rukama. OK, kartičky. Vzhledem k tomu, že jiné karetní hry nehraji, bude to pro mě osobně osvěžující prvek. Vztahy a příběhové řešení mi nevadí, ačkoliv věřím Zdeňkovi, že ono „flow“ to jaksi narušovat může. Stále ale vsázím na Jakea, kartičky a variabilitu šarvátek a hlášek. Pořizuji si to jen čistě kvůli Firaxis, abych je podpořil a pro příště nám zase dodali léty osvědčený a vycizelovaný (a skoro všemi milovaný) emzáky z vesmíru X-COM. Jinak díky za recenzi, je parádně potuněná!
Dik za recenzi, to technicke zpracovani je pro me „no-go“. Na nintendu switch bych to jeste snesl – ikdyz mam celkem strach, jak to bude hratelne tam, ale na novou generaci konzoli ocekavam uz trochu vice reprezentativni technickou stranku novych her, takze za me ne 🙂
Vortex.cz používá soubory cookie, aby vám poskytl co nejrelevantnější výsledky tím, že si zapamatuje vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s používáním všech souborů cookie. Můžete také v „Nastavení cookies“ poskytnout souhlas pro jednotlivé možnosti.
Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Soubory cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a jsou kategorizovány podle potřeby, jelikož jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu. Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Odhlášením se z některých z těchto souborů cookie může ovlivnit váš zážitek z prohlížení.
Nezbytné soubory cookie jsou naprosto nezbytné pro správné fungování webu. Tyto soubory cookie anonymně zajišťují základní funkce a bezpečnostní prvky webu.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
CookieLawInfoConsent
1 year
Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie.
PHPSESSID
session
This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
__atuvc
1 year 1 month
AddThis sets this cookie to ensure that the updated count is seen when one shares a page and returns to it, before the share count cache is updated.
__atuvs
30 minutes
AddThis sets this cookie to ensure that the updated count is seen when one shares a page and returns to it, before the share count cache is updated.
ss
1 year
This cookie is set by the provider Eventbrite. This cookie is used for the functionality of website chat-box function.
Výkonnostní cookies se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních indexů webových stránek, což pomáhá při poskytování lepší uživatelské zkušenosti pro návštěvníky.
Cookie
Délka
Popis
dc
1 year
Cookie used to enable A/B testing within the website.
Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
__gads
1 year 24 days
The __gads cookie, set by Google, is stored under DoubleClick domain and tracks the number of times users see an advert, measures the success of the campaign and calculates its revenue. This cookie can only be read from the domain they are set on and will not track any data while browsing through other sites.
_ga
2 years
The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gat_gtag_UA_129515720_1
1 minute
Set by Google to distinguish users.
_gid
1 day
Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minutes
Hotjar sets this cookie to detect the first pageview session of a user. This is a True/False flag set by the cookie.
_hjFirstSeen
30 minutes
Hotjar sets this cookie to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether it was the first time Hotjar saw this user.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minutes
Hotjar sets this cookie to know whether a user is included in the data sampling defined by the site's pageview limit.
_hjIncludedInSessionSample
2 minutes
Hotjar sets this cookie to know whether a user is included in the data sampling defined by the site's daily session limit.
_hjTLDTest
session
To determine the most generic cookie path that has to be used instead of the page hostname, Hotjar sets the _hjTLDTest cookie to store different URL substring alternatives until it fails.
at-rand
never
AddThis sets this cookie to track page visits, sources of traffic and share counts.
browser_id
7 days
This cookie is used for identifying the visitor browser on re-visit to the website.
CONSENT
2 years
YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
GUC
1 year
The GUC cookie is set by Yahoo for Yahoo conversion tracking.
ibbid
session
Set by iBillboard, this cookie collects visitor information that becomes an ID string which can be used to target groups with similar preferences.
uid
2 months
This is a Google UserID cookie that tracks users across various website segments.
uu
1 year
AdScale sets this cookie to target ads by registering the user's movements across websites.
uvc
1 year 1 month
Set by addthis.com to determine the usage of addthis.com service.
Reklamní soubory cookie se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookie sledují návštěvníky napříč webovými stránkami a shromažďují informace za účelem poskytování přizpůsobených reklam.
Cookie
Délka
Popis
A1S
session
This cookie is associated with Yahoo Search Analytics and is used for advertising purposes.
ab
1 year
Owned by agkn, this cookie is used for targeting and advertising purposes.
B
1 year
This Cookie is used by Yahoo to anonymously store data related to user's visits, such as the number of visits, average time spent on the website and what pages have been loaded. This data helps to customize website content to enhance user experience.
CMID
1 year
Casale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising.
CMPRO
3 months
CMPRO cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking, and for targeted advertising.
CMPS
3 months
CMPS cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking based on user's website visits, for displaying targeted ads.
CMST
1 day
Casale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising.
id
3 months
Set by Google DoubleClick, this cookie is used to create user profiles to display relevant ads.
IDE
1 year 24 days
Google DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile.
loc
1 year 1 month
AddThis sets this geolocation cookie to help understand the location of users who share the information.
mdata
1 year 1 month
This cookie is used by Media Innovation group and registers a unique ID to identify a visitor on their revisit, in order to show them relevant ads.
ov
1 year 1 month
This cookie is set by the provider mookie1.com. This cookie is used for serving the user with relevant content and advertisement.
TapAd_3WAY_SYNCS
2 months
TapAd sets this cookie for data synchronization with advertising networks.
TapAd_DID
2 months
TapAd sets this cookie to offer personalized content, social media features, and traffic analysis for its retargeting of online advertising.
TapAd_TS
2 months
TapAd sets this cookie to track users across devices to enable targeted advertising.
TDCPM
1 year
TDCPM cookie is set by Cloudflare service to store a unique ID that identifies a returning user's device which is then used for targeted advertising.
TDID
1 year
TDID cookie is set by Cloudflare service to store a unique ID that identifies a returning user's device which is then used for targeted advertising.
test_cookie
15 minutes
The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
tu
1 year
AdScale sets this cookie to target ads by registering the user's movements
across websites.
tuuid
1 year
The tuuid cookie, set by BidSwitch, stores an unique ID to determine what adverts the users have seen if they have visited any of the advertiser's websites. The information is used to decide when and how often users will see a certain banner.
tuuid_lu
1 year
This cookie, set by BidSwitch, stores a unique ID to determine what adverts the users have seen while visiting an advertiser's website. This information is then used to understand when and how often users will see a certain banner.
ut
1 year
Cookie used to analyse target groups and hold the number of website hits in various subject areas.
uuid
1 year 27 days
MediaMath sets this cookie to avoid the same ads from being shown repeatedly and for relevant advertising.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSC
session
YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devices
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-id
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextId
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requests
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
zuuid
1 year
This cookie contains an anonymous numerical identifier to identify the user in our system.
zuuid_lu
1 year
This cookie contains a numerical timestamp to store the last time the user was updated in the system.
Další nekategorizované soubory cookie jsou ty, které jsou analyzovány a dosud nebyly zařazeny do žádné kategorie.
Cookie
Délka
Popis
_hjSession_2633384
30 minutes
No description
_hjSessionUser_2633384
1 year
No description
A1
1 year
No description
A3
1 year
No description
aum
1 year
No description available.
bblosync
never
No description available.
bm2uu
3 months
No description available.
bsw_origin_init
past
No description
C
1 month
No description
cct
1 year
No description available.
custom_data
past
No description
GoogleAdServingTest
session
No description
SONATA_ID
1 year
No description available.
syncdata_NEU
10 days
No description available.
syncdata_TAP
10 days
No description available.
test
1 hour
No description available.
xtc
1 year 1 month
No description
zuuid_k
1 year
No description
zuuid_k_lu
1 year
No description
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.