Lost Judgment, Sega, Recenze Lost Judgment

Lost Judgment

Skvělé pokračování spin-offu Yakuzy, které dělá téměř všechno dobře

Zdroj: Sega
Název: Lost Judgment Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , Recenzovaná verze: PlayStation 5 Žánr: , , Datum vydání: 24. 9. 2021

Ačkoliv jsme to původně tolik nečekali, spin-off Yakuzy s označením Judgment se dočkal pokračování. Lost Judgment navazuje přibližně tři roky po známých událostech z původní hry a předkládá další příběh detektiva Jagamiho. Tentokrát se vydá do Jokohamy a převážnou část hry se bude pohybovat na půdě tamější elitní střední školy. Tématem bude šikana, sexuální obtěžování, kritika sociálního i soudního systému a hlavně obrovský rozpor hlavního hrdiny. Jednat podle práva, nebo vzít spravedlnost do svých rukou? Lost Judgment ukazuje, že i za vším tím pro Evropana možná až absurdním humorem může být překvapivě vážná a povedená hra, která před všechno předsouvá skvělý příběh a plejádu vedlejších postav. Ne všechny si oblíbíte, ne všichni vám budou sympatičtí, i v tom ale tkví určité naturalistické kouzlo hry, která skvěle zapadá do již vytvořené mozaiky.

Není samozřejmě bez chyby – na vině nižšího hodnocení je technické zpracování, spoustu glitchů, podivných úhlů kamer a hlavně rozbíjení tempa, což je místy opravdu otravné. Také detektivní minihry nepůsobí úplně dotaženým dojmem a občas se mění v hledání jehly v kupce sena. Nepříjemnou, ale na poměry japonských her vcelku očekávanou záležitostí je pak i chybějící dabing u vedlejších dialogů, které však s ohledem na zpracování hry tvoří značnou část celé náplně. Přesto, pokud jste fanoušky série Yakuza a líbil se vám první díl, rozhodně budete potěšení tím, kam studio Ryu Ga Gotoku zamířilo tentokrát. A zaplať pánbůh za souboje v reálném čase, po Yakuza: Like a Dragon je to velmi příjemné osvěžení!

Lost Judgment

• Perfektní souboje, i když se jejich průběh v zásadě nemění
  • Propracovaný, vážný a dospělý příběh plný zvratů i nepříjemných témat
  • Plejáda hlavních i vedlejších postav s propracovanými charaktery
  • Smysl pro mikro detaily v prostředí obou hratelných čtvrtí i střední školy
  • Spoustu miniher je velmi detailně zpracováno a dá se mluvit o hry ve hře
  • Myriáda glitchů, podivných úhlů kamer i nečekaných pádů do dashboardu
  • Některé mise jsou velmi zdlouhavé, i když hráč přesně ví, co má dělat
  • Detektivní pasáže se občas mění v hledání jehly v kupce sena
  • Zpomalování tempa, při kterém nejvíc trpí celková atmosféra
Lost Judgment je skvělá hra, která sice trpí několika otravnými nedostatky, ale fanoušci budou nepochybně vrnět blahem. Další případ detektiva Jagamiho je náležitě vážný a syrový, takže si u něj skutečně užijete vytoužené dospělé drama se spoustou zvratů a přesahu do nepříjemných témat. I tak ale zůstává hra v duchu předchozího dílu hravá a umí vykouzlit úsměv na rtech například díky zajímavým postavám nebo veselým minihrám, které jsou nečekaně propracované. Také souboj tvrdí muziku, předkládá nový bojový styl, a i když je průběh bitek vždy stejný, bavit nás nepřestaly až do konce.

1