Uncharted (film), Recenze filmu Uncharted

Recenze filmu Uncharted

Prvnímu dobrodružství Nathana Drakea něco chybí. Hráčům se paradoxně nemusí tak líbit

8. 2. 2022
Název: Uncharted (film) Datum vydání: 10. 2. 2022
Uncharted (film)

Už pozítří se své odložené premiéry dočká filmové Uncharted. Snímek režiséra Rubena Fleischera s Tomem Hollandem a Markem Wahlbergem v hlavních rolích jsme však mohli zhlédnout v novinářské předpremiéře už dnes, takže vám můžeme ihned po skončení projekce přinést recenzi. Hned na úvod je nutné podotknout, že na film nepochybně hledíme jinýma očima, než jak jej budou vnímat diváci nepolíbeni předlohou. Na druhou stranu musíme připomenout, že ačkoliv snímek zpracovává několik známých scén ze hry, přichází s vlastním příběhem a vzhledem k věku Toma Hollanda je od prvních okamžiků jasné, že jde o příslovečnou origin story.

Mladý Nathan Drake se v Uncharted vydává na své první velké dobrodružství, do kterého však nevstupuje jen díky pohnutkám osudu, ale do značné míry zcela vědomě a vybaven mnoha důležitými vědomostmi. Na pozadí filmu se – stejně jako ve hře – vine linka související s Nathanovým bratrem Samem, ale v popředí stojí akce a hledání pokladů, jak byste si coby hráči představovali. Přesto nám přišlo, že snímek namísto promyšleného výběru scén, které mají sloužit jako spojovník s herní předlohou, sází na plátno samé prvoplánové momenty a i kvůli určitému charakterovému posunu, patrného zejména u Sullyho, vlastně nepůsobí tolik jako Uncharted.

Pokud jste ale cílová skupina a jste připraveni na bláznivou a místy neuvěřitelnou akční jízdu, určitě vás za oči nebude tahat tolik situací jako nás. Víc už ale v naší videorecenzi.

# film # uncharted

Uncharted (film)

Bezmála dvouhodinový snímek se snaží složit poctu herní sérii Uncharted, ale už od prvních okamžiků pochopíte, že se Ruben Fleischer rozhodl příliš neriskovat. Začátek Nathanovy cesty vykresluje pomocí odkazů na slavné momenty z her a přidává místy až přehnanou a neuvěřitelnou akci, v níž se ztrácí fanservis i Uncharted jako takový. Nejde ale o žádný herně-videoherní výbuch, a pokud jste naladěni na styl Pirátů z Karibiku či Lovce pokladů, Uncharted by vás mohlo potěšit.

2