Far Cry New Dawn, Ubisoft, Recenze Far Cry New Dawn

Far Cry New Dawn

Návrat do Hope County v hippie apokalypse, ve které je nouze o měď, líh i rychlejší akci

Název: Far Cry New Dawn Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Recenzovaná verze: PlayStation 4 Žánr: Datum vydání: 15. 2. 2019

Dalším velkým únorovým hitem je bezpochyby Far Cry New Dawn. Vývojáři z Ubisoftu se totiž rozhodli, že rok po vydání velkého Far Cry 5 přinesou masivní spin-off, kterým chtějí překonat vše, co v rámci odboček od hlavních dílů série v minulosti vyzkoušeli. Zapomeňte na jednohubku v podobě výtečného Far Cry 3: Blood Dragon nebo na rozlohou spíše konzervativní Far Cry Primal. Aktuální hra s podtitulem New Dawn bere v potaz celou oblast z Far Cry 5 a navrch ještě přináší režim expedicí, které herní prostor ještě zvětšují.

Co se týče obsahu, vývojáři se rozhodli otestovat si pár novinek, které si v odlehčené formě půjčují od série Assassin’s Creed. Jde o určitý výsek RPG prvků, jako je odstupňování nepřátel podle rarity, ukazatele zdraví, nutnost odemykat nové schopnosti hlavního hrdiny či hrdinky a kalkulovat rovněž s unikátností jednotlivých zbraní. To s sebou ale logicky přináší několik problémů a hlavně náznaků, že jakékoliv zpomalování akce není pro Far Cry žádoucí.

Jak tedy New Dawn dopadl, co se povedlo, co se naopak nepovedlo a jak moc je hra podobná pátému dílu, rozebírá Petr v obsáhlé videorecenzi den před vydáním. Tak šťastného Valentýna a nezapomeňte, že růžová je především barva lásky!

Far Cry New Dawn

• Opět vynikající grafika a celková prezentace herního světa
  • Vytříbený gunplay, který se ovšem vinou několika okolností nemůže plně projevit
  • Barevná stylizace nemusí sednout každému
  • Zvýšená odolnost nepřátel zamezuje rozpoutat standardní peklo
Far Cry New Dawn rozhodně není špatnou hrou a opět musíme smeknout před tím, v jak krátkém čase - i přes to, že hra určitě nevznikala pouhý rok - dokázali vývojáři z Ubisoftu přinést další, po všech stránkách funkční titul. Přesto se ale nemůžeme zbavit dojmu, že umělá snaha, naroubovat na přímočarou akci RPG mechanismy, úplně nefunguje a narušuje nastavenou atmosféru série. Reálně totiž hrozí, že i loajální fanoušci a ti, kdo si hru bez ohledu na většinou velmi prostý příběh a opakující se herní mechanismy zamilovali, jednoduše ztratí zájem.