V loňské recenzi F1 2021 od vývojářů z Codemasters jsem hru označil za speciální. Vyšla poprvé pod hlavičkou Electronic Arts a nad rámec drobných inovací přinesla příběhový režim, podívala se na nové konzole a odstranila nabídku historických vozů. Ani letos ovšem není o velké změny nouze, i když vychází převážně z toho, jakým směrem se ubírá svět skutečného formulového závodění, které se snaží herní vývojáři v souladu s licencí co nejvěrněji následovat. Řeč je především o nové koncepci vozů F1, které si sice vyjma větších kol zachovávají na první pohled podobné proporce, ale přichází s řadou změn, ovlivňující jejich jízdní vlastnosti, a tudíž i celkový zážitek ze hry. A protože ne všem hráčům může jistá těžkopádnost současných monopostů vyhovovat, snažili se vývojáři ve zbývajícím čase naplnit hru dalším zajímavým obsahem. Ne vždy se jim to ale z mého pohledu povedlo stoprocentně a speciálně u mnohokrát zmiňovaných sportovních vozů si nejsem zcela jistý, co vlastně bylo původním záměrem.
Všechno na jednom místě
Stejně jako v předchozích letech, také letos předkládá studio Codemasters komplexní závodní hru, která se snaží poskytnutou licenci na seriály závodů F1 a F2 naplno využít. Na rozdíl od ročníků, které vycházely v době pandemie koronaviru, však tentokrát přináší vývojáři ucelený balíček, do kterého už jsou zahrnuty aktuální designy jednotlivých monopostů i většina úprav týkajících se tratí. Pokud si tedy chcete zazávodit na inovované dráze v Melbourne, zajímá vás osobní zkušenost s tratí v Miami nebo chcete vyzkoušet změny v Abú Zabí či ve Španělsku, máte tu možnost. Jediné, co vývojáři zahrnout nemohli, jsou úpravy ve Spa a neočekávám, že se tak v souvislosti s F1 22 stane například prostřednictvím budoucího updatu. To ale vzhledem k reálnému stavu není na škodu a je jisté, že úpravy jedné z nejoblíbenějších tratí v celém seriálu závodů budou zahrnuty do dalšího ročníku.
Zdroj: Electronic Arts
Mnohem zajímavější nežli tratě jsou ale jednotlivé vozy, které se chovají značně odlišně a přinutí vás znovu pilně trénovat. Přítlak, který generují, se propisuje do ovladatelnosti vozu a fyzikálního enginu, spojeného především s pneumatikami. Je rozhodně příjemné sledovat obrovské rozdíly mezi tím, jak se vůz chová v momentě, kdy vyjedete z garáže a jak po jednom dvou kolech, kdy se vám už podaří dostat do pneumatik dostatečnou teplotu. Víc než kdy dřív jsem proto sledoval jejich zahřátí a zoufal si, když se mi nedařilo zejména s tvrdými směsi dosáhnout takových hodnot, aby pneumatiky správně fungovaly. Jde o drobnost, kterou lze navíc zcela negovat tím, když si zapnete některého z obligátních pomocníků, v tomto případě zejména kontrolu stability, ale pokud věnujete hraní trochu času a nebudete přeskakovat tréninky, F1 22 se vám v tomto směru odvděčí skvělým zážitkem. Osobně vnímám nutnou práci s pneumatikami jako další vrstvu celkové výzvy, kterou doplňuje nakládání s ERS a činí závody ještě vypjatější.
Skoro jako v televizi. Skoro
Vývojáři rovněž chtěli dát hráčům do rukou více možností, jak ovlivnit i některé další části závodů či celých závodních víkendů, a tak přidali rozšířené funkce pro manuální zastávky v boxech, resp. řazení na startovní rošt. Když jsem si však o těchto prvcích četl poprvé, čekal jsem trochu víc, než co hra ve výsledku servíruje a musím přiznat, že příliš nadšený nejsem. Zabrzdit na značce, případně v pravý čas odkliknout quick-time event, po kterém formule zatočí k mechanikům, je vyslovená blbina, která navíc nic zásadního neovlivňuje. V boxech jsem navíc nezaznamenal žádné výrazné zlepšení animací mechaniků ani prezentace obecně, což je rovněž zklamání. Vše ale částečně vyvažují náhodné chyby, které se mohou během zastávky v boxech stát, přičemž nejčastěji jde o problém s koly, které buďto nejdou sundat nebo naopak nasadit. Nebýt zmiňovaných rozechvělých animací a podivné nepřirozené rychlosti, v níž se všechno v boxech odehrává, byl by zážitek skvělý, takhle je ho ale nutné ke spokojenosti teprve doladit.
Nechci tím ale na druhou stranu říct, že ignoruji a neoceňuji snahu vývojářů trochu sáhnout do celkového zpracování a dát hráčům možnost, jak si zlomové okamžiky užít ještě víc. Režim televizního přenosu, do kterého se vám může obraz hry přepnout v momentě, kdy je třeba odkroužit zaváděcí kolo nebo strávit nějaký čas za zpomalovacím vozem, je vlastně docela příjemný a zejména na konzolích s ray tracingem vypadá k světu. Vývojáři dokázali věrně napodobit úhly kamer, včetně letecké, záběry doplňují odpovídající televizní grafikou a nebojí se ani pohledů zepředu na helmy jezdců, které s přivřeným okem vypadají jako ve skutečnosti. Hře ale ve smyslu grafického zpracování chybí během těchto okamžiků punc realismu a bohužel se na hře začíná už poměrně výrazně podepisovat zub času.
Malý technický pokrok
Ačkoliv vývojáři zlepšili například efekty počasí, tedy zejména deště a vodních kapek vznášejících se za vozidly, grafika zůstává velmi sterilní, což nové televizní momenty ještě umocňují. Okolí trati jednoduše nežije, na tribunách neuvidíte nikterak detailně vymodelované diváky, a co je mi záhadou už několik uplynulých let – proč je obraz vždy zahalen do podivné mlhy, která má za následek smytí většiny barev a i závody po mrakem působí, jako kdybyste právě kroužili někde na poušti v Bahrajnu a všude létal písek. Ačkoliv tohle není něco, co by bylo příznakem jen pro aktuální díl, právě více možností, kdy budete hru sledovat i jinak, nežli pohledem vybraného jezdce, mě nutí na problém poukázat. Přidat bych ale mohl i stále stejné prostředí v boxech, opakující se a notně bezpohlavní animace na stupních vítězů nebo mdlý pokus o komentář, který sice mají v gesci oblíbení Croft s Jacquesem, ale promlouvají tak sporadicky, že si jich vlastně ani pořádně nevšimnete.
Možná právě proto, jak vysoký standard vývojáři z Codies nastavili, je snazší mluvit o nedostatcích, když všechno ostatní funguje tak, jak byste očekávali.
Co se týká vlastního závodění, úprava ovladatelnosti vozu a výše popisované patálie s pneumatikami jsou rozhodně vítanými změnami. Téměř vše ostatní ale zůstává při starém. Umělá inteligence vašich protivníků se samozřejmě ve velkém odvíjí od toho, jak si hru nastavíte. V tomto bodě vývojáři nic neměnili a skutečně nechávají ladění náročnosti závodů zcela na vás. Jenže na trati se pořád budete potkávat s těmi stejně podivně ovládanými vozy, které do vás budou znenadání bourat, případně šlapat na brzdu v momentě, kdy to není vůbec třeba. Typicky se tak děje například příliš brzy před nájezdem do poslední šikany v Kanadě či Belgii, případně v rychlé sekci druhé, třetí a čtvrté zatáčky v Abú Zabí. Takových míst je samozřejmě víc, ale když se začnou objevovat častěji, není to nic příjemného a na zážitku to nepřidá. Pokud s tím navíc spojíte i nějakou tu kolizi, opět se nedočkáte rozšířeného vizuálního modelu poškození. Pár oděrek, obligátní odletující kusy a to je tak nějak všechno. Na druhou stranu, komplexní podlaha je velmi náchylná na přejíždění obrubníků a hlášení od inženýra – letos konečně namluveného profesionálem a bývalým technikem McLarenu Marcem Priestlym – bude upozorňovat velmi často právě na tento problém.
Stále velká zábava
Nechci ale, aby hodnocení F1 22 vyznělo přehnaně příkře. Možná právě proto, jak vysoký standard vývojáři z Codies nastavili, je snazší mluvit o nedostatcích, když všechno ostatní funguje tak, jak byste očekávali. Na tomto místě je nutné vyzdvihnout množství tratí, byť vycházejících z licencí, samozřejmě i detailně zpracované vozy a jednotlivé piloty. Fakt, že si můžete zajezdit i v sérii F2 je sice opět „jen“ součást standardní nabídky, ale není to málo, zvlášť když jsou vozy Dallara tak zábavné. A doplnit musím i novinku v podobě sprintů, díky kterým si můžete na konkrétních tratích užít nový formát víkendů s kvalifikací, která přichází už po prvním pátečním tréninku a oním závodem, jehož výsledek funguje jako startovní listina pro nedělní grand prix. Co se týče novinek v módu My Team, vývojáři už dopředu mluvili například o dílčích změnách ve smyslu motivace zajíždět tréninky, nic převratného ale nečekejte. Systém funguje pořád obdobně, za seznámení s tratí nebo simulaci závodního tempa získáváte body výzkumu a ty opět měníte za vylepšení vašeho vozu v továrně. Dynamika se nicméně z módu nikam nevytrácí, a pokud chcete mít vše pod kontrolou, správa celého týmu i zodpovědnost za vlastní výkon v závodech je tím nejlepším, co My Team dlouhodobě přináší.
Nepřítomné poskakování
Jedním z poznávacích znamení letošních vozů F1 je efekt poskakování při vysokých rychlostech, který je výsledkem nové koncepce podlahy. Vozidlo je díky proudícímu vzduchu přitlačováno k povrchu dráhy natolik, že dojde k přerušení proudění, v tu chvíli se monopost doslova „odlepí“, ale ihned je obřím vysavače přisáván zpět. Čím vyšší rychlost, tím je efekt silnější a nepříjemnější nejen pro jízdní vlastnosti, ale pro samotné jezdce. Vývojáři z EA se proto rozhodli, že jej do fyzikálního modelu své hry nezahrnou a auta v F1 22 neposkakují.
Pokud chcete ještě intenzivnější zážitek, můžete se na PC chopit VR headsetu a poprvé vyzkoušet i hraní ve virtuální realitě. Jestli už máte zkušenost z jiných závodních her, které tuto funkcí nabízí, nebudete ohromeni technickým zpracováním – ve skutečnosti přichází hra o spoustu detailů a momentálně nelze kameru připnout na horizont – na druhou stranu je ale vše vyváženo unikátním pocitem, že skutečně řídíte vůz formule 1. Až dosud jsem mohl jen odhadovat, co asi piloti vidí, jak moc jim překáží sloupek ochranného prvku Halo nebo zda jsou zpětná zrcátka skutečně tak k ničemu, jak se může zdát z televize. A hle, odpovědi na sebe nenechají dlouho čekat a jsou opravdu velmi intenzivní. Promíjím snížení grafických detailů a obecně nepříliš výrazné ozvučení monopostů, hrát ve VR je pro mě novým způsobem, jak hrát F1 od Codies a jen s těžkým srdcem jsem si při testování verze pro PS5 tuhle funkci odpíral. Samozřejmě ale počítejte se zvýšenými nároky na hardware, byť moje stárnoucí sestava s Intel Core i7 6700K, dvojicí GTX 1080 a 64 GB operační paměti zvládala F1 22 i s vyššími detaily ve VR zcela plynule.
Výsměch jménem F1 Life
A pak tu máme F1 Life. Možná se divíte, proč jsem ho dosud ani nezmínil. Tedy onen slavný mód, který nám měl přiblížit život pilotů formule 1 a nechat nás nakouknout do luxusu, ve kterém žijí. No jo, to by ovšem museli žít všichni ti Hamiltonové, Verstappenové a Leclercové v menu videohry, ze kterého by si kupovali hrstku čepic, trik a šortek, případně vybavovali nevkusné obývací pokoje koženými sedačkami. Ne, F1 Life není žádný mód, je to skutečně jen položka v menu a nemá vůbec žádné využití, nejste li celí rozechvělí z představy, že do vašeho virtuálního apartmánu náhodně zavítají hráči při čekání na online hru. Rozumím, že bylo potřeba přitlačit na tom, aby hráči utráceli skutečné peníze za kosmetické maličkosti a že už nestačí tlačit jim je skrze My Team, ale tohle se opravdu hodně nepovedlo. A to mluvím i o supersportech, nebo možná právě o nich.
Protože na rozdíl od F1 není nereálné do sportovních aut sednout, lze vcelku bezpečně prohlásit, že fyzikální model byl nastaven hodem kostkou a nad výsledkem se všichni patrně zasmáli
Jak už bylo krátce před vydáním patrné, luxusní vozidla Ferrari, McLaren, Aston Martin a Mercedes nelze prohánět ve skutečných závodech – jediným prostředkem, jak si je „užijete“, je jízda v tzv. Pirelli Hot Laps. Někdy jde o časovku, někdy o drift, ale nikdy o přímý souboj s jiným vozidlem. Tyhle rádoby napínavé události lze navíc v kariéře přeskakovat, takže není téměř důvod se na ně jakkoliv soustředit. Co je totiž nejdůležitější, jízda s těmito vozy není ani trochu zábavná. Je vlastně až ostudné pro závodní odborníky takového formátu, jakými jsou právě lidé z Codemasters, že dávají hráčům možnost zajezdit si s tak podivně se chovajícími vozy, které jsou navíc ozvučené asi jako smykující náklaďáky. Protože na rozdíl od F1 není nereálné do takových aut sednout, lze vcelku bezpečně prohlásit, že fyzikální model byl nastaven hodem kostkou a nad výsledkem se všichni patrně zasmáli, jak skvělý žert se jim povedl hráčům připravit. Takže ne, ani s ohledem na velmi slabé grafické provedení nejsou supersporty v rámci módu F1 Life argumentem, proč byste měli po F1 22 sáhnout a nebudu se zlobit, když tohle fiasko vývojáři příští rok nezopakují.
Finální dojem z F1 22 tak u mě zůstává za očekáváním. Vizuální stránka hry by chtěla notně vylepšit, představené novinky v závodech nepadají na úrodnou půdu a ty další nelze brát vůbec vážně. Za svých 60 eur v základní edici dostanete opět možnost výživně si zazávodit, případně se naplno ponořit do online klání, která se opět pohybují ve vlastním světě. V porovnání s loňským dílem se však v mnoha bodech jedná o identickou záležitost se všemi klady i zápory, a to už nemusí být o další rok později dostatečné. Pokud ale vlastníte VR headset a budete chtít hrát F1 22 ve virtuální realitě, pak ode mě máte zelenou a vřelé doporučení s tím, že po prozření vývojářů a přidání možnosti ukotvit kameru tak, aby se nehýbala s monopostem, bude to všechno ještě o poznání lepší.
Aktualizace pro novou sezónu, včetně všech změn na tratích a hlavně nových vozidel
Zábavný jízdní model, především ve smyslu práce s pneumatikami obřích kol
Robustní módy pro závodění, ať už sólo, v kariéře nebo s ostatními v online módu
Povedené náznaky rozšířených televizních záběrů při safety caru, během zastávek v boxech a zaváděcím kole
VR režim sice postrádá připnutí kamery na horioznt, ale je opravdu skvělým tahákem a možná i důvodem, proč nad F1 22 přemýšlet
Většina novinek v závodech vyznívá na prázdno, snad vyjma chyb mechaniků v boxech
Grafické zpracování už začíná povážlivě stárnout a okolí tratí je vysloveně nehezké
Umělá inteligence je schopným soupeřem ve smyslu času, který zajíždí, nikoliv však v přímých soubojích
Režim F1 Life je výsměchem jakékoliv inovace, jde jen o menu a další kanál, skrze který chce EA vaše peníze
Sportovní auta jsou bolestivým přídavkem, který není ani zábavný, ani dotažený ve smyslu vlastní jízdy a zážitku
Série F1 od Codies stárne, a je to na ní rok od roku více znát. Letošní ročník byl už dopředu posilněn tím, že došlo ke změně koncepce monopostu F1, a právě odsud přichází ty nejlepší a nejvýraznější změny. Chování vozů je jiné nežli loni, ne nutně lepší, nebo horší, ale vývojáři udělali maximum, aby podle všech dostupných popisů a pocitů jezdců působila jízda autenticky. Práce s pneumatikami a nakládání s vyšší hmotností vozů je novou vrstvou celkové výzvy a působí opravdu skvěle. Všechno ostatní je ale buďto nedotažené - jako jsou inovace v závodech - případně zcela mimo očekávání. Mód F1 Life, který měl představit luxusní život pilotů F1, je položka v menu a díra na peníze, pokud je chcete ve hře utratit za čepice a trika pro vaší virtuální postavu a nábytek jejího apartmánu. Závody ve sportovních autech pak nepřidávají vůbec nic a jejich zpracování je vzhledem ke Codies ostudné. Jediné, co skutečně působí jako argument, proč dát i letos hned od startu 60 eur, je VR mód, který sice není bez chyby, ale přináší na PC skutečně něco nového a vysloveně neokoukaného.
Na začiatku menšia frustrácia, ale potom mi prišlo, že je to oveľa lepšie než predtým. F1 pre veľa ľudí ktorí sadnú za hru a chcú si zajazdiť formulky a hrať sa na pilotov to nemusí vyhovovať. Osobne dúfam, že vývojári nebudú príliš počúvať feedback casual hráčov a budú hru v jadre aj naďalej s plným sebavedomím vylepšovať tak, ako to je najlepšie pre samotné závodenie.
Hraju na pc, a hodně se mi nelíbí ai , to bude chtít dost poladit. F1 21 jsem měl obtížnost na 80 a s časama který tam stačily na 1.misto jsem v 22 poslední. Ai je moc rychlá na rovinkach a má lepší trakci na výjezdu ze zatáček. Taky mi občas při závodu zmizí menu pro komunikaci s boxy a změnu strategie. Novej Jeff mi hlásí, že se mam podívat na novou strategii, ale ono to nejde. Nezobrazujou se nejrychlejší sektory taky třeba . No bugů je tam víc než obvykle a to jsem sotva rozjel karieru a odjel asi 3 závody. Ale hrát to budu stejně, protože s monopostama bez blatníčků už zavodit nechci😁
Vortex.cz používá soubory cookie, aby vám poskytl co nejrelevantnější výsledky tím, že si zapamatuje vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s používáním všech souborů cookie. Můžete také v „Nastavení cookies“ poskytnout souhlas pro jednotlivé možnosti.
Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Soubory cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a jsou kategorizovány podle potřeby, jelikož jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu. Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Odhlášením se z některých z těchto souborů cookie může ovlivnit váš zážitek z prohlížení.
Nezbytné soubory cookie jsou naprosto nezbytné pro správné fungování webu. Tyto soubory cookie anonymně zajišťují základní funkce a bezpečnostní prvky webu.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
CookieLawInfoConsent
1 year
Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie.
PHPSESSID
session
This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
__atuvc
1 year 1 month
AddThis sets this cookie to ensure that the updated count is seen when one shares a page and returns to it, before the share count cache is updated.
__atuvs
30 minutes
AddThis sets this cookie to ensure that the updated count is seen when one shares a page and returns to it, before the share count cache is updated.
ss
1 year
This cookie is set by the provider Eventbrite. This cookie is used for the functionality of website chat-box function.
Výkonnostní cookies se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních indexů webových stránek, což pomáhá při poskytování lepší uživatelské zkušenosti pro návštěvníky.
Cookie
Délka
Popis
dc
1 year
Cookie used to enable A/B testing within the website.
Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
__gads
1 year 24 days
The __gads cookie, set by Google, is stored under DoubleClick domain and tracks the number of times users see an advert, measures the success of the campaign and calculates its revenue. This cookie can only be read from the domain they are set on and will not track any data while browsing through other sites.
_ga
2 years
The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gat_gtag_UA_129515720_1
1 minute
Set by Google to distinguish users.
_gid
1 day
Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minutes
Hotjar sets this cookie to detect the first pageview session of a user. This is a True/False flag set by the cookie.
_hjFirstSeen
30 minutes
Hotjar sets this cookie to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether it was the first time Hotjar saw this user.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minutes
Hotjar sets this cookie to know whether a user is included in the data sampling defined by the site's pageview limit.
_hjIncludedInSessionSample
2 minutes
Hotjar sets this cookie to know whether a user is included in the data sampling defined by the site's daily session limit.
_hjTLDTest
session
To determine the most generic cookie path that has to be used instead of the page hostname, Hotjar sets the _hjTLDTest cookie to store different URL substring alternatives until it fails.
at-rand
never
AddThis sets this cookie to track page visits, sources of traffic and share counts.
browser_id
7 days
This cookie is used for identifying the visitor browser on re-visit to the website.
CONSENT
2 years
YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
GUC
1 year
The GUC cookie is set by Yahoo for Yahoo conversion tracking.
ibbid
session
Set by iBillboard, this cookie collects visitor information that becomes an ID string which can be used to target groups with similar preferences.
uid
2 months
This is a Google UserID cookie that tracks users across various website segments.
uu
1 year
AdScale sets this cookie to target ads by registering the user's movements across websites.
uvc
1 year 1 month
Set by addthis.com to determine the usage of addthis.com service.
Reklamní soubory cookie se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookie sledují návštěvníky napříč webovými stránkami a shromažďují informace za účelem poskytování přizpůsobených reklam.
Cookie
Délka
Popis
A1S
session
This cookie is associated with Yahoo Search Analytics and is used for advertising purposes.
ab
1 year
Owned by agkn, this cookie is used for targeting and advertising purposes.
B
1 year
This Cookie is used by Yahoo to anonymously store data related to user's visits, such as the number of visits, average time spent on the website and what pages have been loaded. This data helps to customize website content to enhance user experience.
CMID
1 year
Casale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising.
CMPRO
3 months
CMPRO cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking, and for targeted advertising.
CMPS
3 months
CMPS cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking based on user's website visits, for displaying targeted ads.
CMST
1 day
Casale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising.
id
3 months
Set by Google DoubleClick, this cookie is used to create user profiles to display relevant ads.
IDE
1 year 24 days
Google DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile.
loc
1 year 1 month
AddThis sets this geolocation cookie to help understand the location of users who share the information.
mdata
1 year 1 month
This cookie is used by Media Innovation group and registers a unique ID to identify a visitor on their revisit, in order to show them relevant ads.
ov
1 year 1 month
This cookie is set by the provider mookie1.com. This cookie is used for serving the user with relevant content and advertisement.
TapAd_3WAY_SYNCS
2 months
TapAd sets this cookie for data synchronization with advertising networks.
TapAd_DID
2 months
TapAd sets this cookie to offer personalized content, social media features, and traffic analysis for its retargeting of online advertising.
TapAd_TS
2 months
TapAd sets this cookie to track users across devices to enable targeted advertising.
TDCPM
1 year
TDCPM cookie is set by Cloudflare service to store a unique ID that identifies a returning user's device which is then used for targeted advertising.
TDID
1 year
TDID cookie is set by Cloudflare service to store a unique ID that identifies a returning user's device which is then used for targeted advertising.
test_cookie
15 minutes
The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
tu
1 year
AdScale sets this cookie to target ads by registering the user's movements
across websites.
tuuid
1 year
The tuuid cookie, set by BidSwitch, stores an unique ID to determine what adverts the users have seen if they have visited any of the advertiser's websites. The information is used to decide when and how often users will see a certain banner.
tuuid_lu
1 year
This cookie, set by BidSwitch, stores a unique ID to determine what adverts the users have seen while visiting an advertiser's website. This information is then used to understand when and how often users will see a certain banner.
ut
1 year
Cookie used to analyse target groups and hold the number of website hits in various subject areas.
uuid
1 year 27 days
MediaMath sets this cookie to avoid the same ads from being shown repeatedly and for relevant advertising.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSC
session
YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devices
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-id
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextId
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requests
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
zuuid
1 year
This cookie contains an anonymous numerical identifier to identify the user in our system.
zuuid_lu
1 year
This cookie contains a numerical timestamp to store the last time the user was updated in the system.