Evil West, Focus Entertainment, Recenze Evil West

Evil West

Na první pohled zajímavá upírská akce z divokého západu se v závěru stáčí k průměru

Zdroj: Focus Entertainment
Název: Evil West Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Recenzovaná verze: PlayStation 5 Žánr: Datum vydání: 21. 11. 2022

Jedním z dalších potenciálních podzimních hitů měl být Evil West od autorů Shadow Warriora nebo akce Hard Reset. Výlet na divoký západ v podání Evil West je navíc okořeněn invazí upírů, takže pokud máte rádi podobné mixy žánrů, prostředí a stylů, patrně vás titul upoutal už prostřednictvím trailerů. A nutno podotknout, že finální podoba hry není žádný velký propadák. Evil West má skvělé cutscény, minimálně v první polovině hry velmi nápaditý a propracovaný soubojový systém a nechybí ani poměrně pestrá sebranka nepřátel, proti které budete žhavit nejen olovo ve svých zbraních, ale také pěsti nebo zbraně na blízko. Bohužel, Evil West i po přibližně šesti sedmi hodinách pokračuje – ve skutečnosti ještě jednou tak dlouho – což je jeho největší slabina. Ne snad, že bychom nezvládli 15hodinové hry, ale proto, že vývojářům zřejmě došly nápady a na podání hry je to výrazně znát. Vytratí se určitá lehkost a pestrost z předchozích úrovní, takže do konce už projdete s vědomím, že jste už všechno viděli několikrát a zas taková zábava to nakonec není.

Více už naleznete v naší videorecenzi s Petrem a Jirkou.

Evil West

• Příběh a skvělé cutscény
  • Zábavná akce vyžadující aktivní střídání dovedností
  • Vizuální styl steampunkového divokého západu
  • Variace nepřátel a jejich vizuální defirmace
  • Zastaralá a schematická struktura úrovní
  • Kombinace nepřátel a tím pádem i strategií se velmi rychle začnou opakovat
  • Bídná kalibrace obrazu a nasvícení vede k přehnaně tmavým nebo přesvíceným scénám
  • Kooperativní multiplayer nepřináší nijak odlišný zážitek
Evil West skutečně lze klasifikovat jako akci ze staré školy a to se všemi klady i zápory. Na jedné straně stojí příjemný upírský příběh a unikátní atmosféra podporující nasteroidovanou akci, na straně druhé pak archaismy v level designu a přehnané přepoužívání obsahu. Masakrování démonů v kůži Jessieho Rentiera vás v prvních šesti hodinách pohltí, záhy se ovšem zážitek okamžitě normalizuje.