Assassin’s Creed Valhalla, Ubisoft, Recenze Assassin’s Creed Valhalla: Wrath of the Druids

Assassin's Creed Valhalla: Wrath of the Druids

Eivor míří do Irska. Za krásnou přírodou, dalším bojem o trůn a recyklovaným obsahem

Zdroj: Ubisoft
18. 5. 2021
Název: Assassin’s Creed Valhalla Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Recenzovaná verze: PlayStation 5 Žánr: Datum vydání: 10. 11. 2020
Assassin’s Creed Valhalla

Dosud poslední díl série Assassin’s Creed obdržel první placené DLC – Wrath of the Druids. V rámci nového příběhu se Eivor vydává do Irska, kde bude k ruce bratranci Báridovi, toho času králi Dublinu. Podobně jako v jednotlivých kapitolách základní části hry, také tentokrát je nutné otáčet koly osudu a cimrmanovským způsobem být u všeho podstatného. Bárid totiž nebojuje jen se svými nepřáteli, ale také svádí neustálý souboj o svou pověst a loajalitu, kterou si chce získat u velkokrále Irska mocného Flanna. Do toho všeho se ale zamotají druidi a jejich temný protějšek v podobě klanu Children of Danu a na světě je dalších přibližně 15hodinové dobrodružství, kterým si můžete setrvání ve Valhalle prodloužit.

Plnění výplňových questů má jen zrychlit nárůst reputace a uznání u ostatních králů, aby vám pomohli ve zkrácené bitvě o jednu z pevností.

Mějte ale na paměti, že vývojáři z Ubisoftu nezariskovali a jen velmi špatně maskují, že Wrath of the Druids jen po všech směrech navazuje na to, co jste dělali desítky hodin před tím, než DLC dorazilo. Nový prvek v podobě osvobozování a opětovné zakládání obchodních stanic je jen kondenzovanou verzí obligátního dobývání základen a správy vesnice. Pátrání po Children of Danu je pro změnu okopírovaný prvek pátrání po kultistech, včetně stejného způsobu získávání indicií. Plnění výplňových questů má jen zrychlit nárůst reputace a uznání u ostatních králů, aby vám pomohli ve zkrácené bitvě o jednu z pevností. A nechybí samozřejmě ani nájezdy na hrstku opatství, která se v Irsku nachází, případně synchronizace oblastí, abyste viděli všechny lokální poklady a artefakty. Pokud jste si Valhallu užili, ale už nemáte co objevovat, druidové vám nepochybně přijdou vhod, v opačném případě a s očekáváním něčeho nového budete zřejmě zklamaní. Aktuální DLC se totiž nedokázalo zbavit ani technických problémů, tedy mnoha glitchů, kolizí či kostrbaté animace a spolehnout se můžete i na to, že dialogy budou působit jako z divadelní přípravky.

Pořád se ale jedná o hru, kterou by řada studií neváhala označit za mnohaletou práci a plnohodnotný zážitek, který významně zlepšuje zpracování herního světa, hudební podkres a některé momenty, které se alespoň na chvíli tváří tajemně a nepředvídatelně. O víc než mírně nadprůměrné dílo se ale bohužel nejedná.

# assassin # historie # open world # rpg # vikingové

Assassin’s Creed Valhalla

• Irsko díky líbivé grafice působí svěžím a neokoukaným dojmem
  • Hudební podkres spolu s barevností světa podtrhuje snahu představit trochu jiný folklór
  • Některé postavy vyzařují určitou auru tajemna a někdy dopředu nevíte, co přesně se může stát
  • Jde o velkorysý přídavek, jehož kompletní vytěžení může zabrat i několik desítek hodin
  • Vývojáři ve skutečnosti nepřináší nic nového a jen dokola recyklují mechanismy z původní hry
  • DLC trpí na stejné technické problémy, kam spadá velké množství glitchů, kolizí s objekty a podivná animace
  • Příběh hry, byť se slibnou zápletkou, zabíjí hloupé dialogy a nevýrazné postavy
  • Některé prvky - jako je správa Dublinu či obsazování obchodních stanic - jsou vysloveně navíc a hlavně hráči nepřináší nic podstatného
  • Tajemná linka kolem temných druidů ve skutečnosti není nikterak tajemná a hádám, že o vůdci budete mít jasno už v polovině hry
DLC Wrath of the Druids trpí na rozmáchlost a megalomanský přístup Ubisoftu. Rozšíření nepřináší žádné nové mechanismy, byť se tak mohou na první pohled tvářit a vsází pouze na to, že hráči balíček koupí prostě proto, že jde o „dalšího“ Assassina. Pokud vám tento přístup nevadí a Valhallu jste si užili, můžete po desítkách odehraných hodin pokračovat. Jestli jste ale na druhou stranu čekali něco nového, budete zklamaní a pravděpodobně si rychle začnete všímat i dalších obecných nedostatků. Nová mapa se pak najednou nebude zdát tak velká, na množství pestrého obsahu také nenarazíte a po příběhové lince vám zbyde jen schránka, která vás bude nutit k obligátnímu grindu.