Ancestors: The Humankind Odyssey, Private Division, Recenze Ancestors: The Humankind Odyssey

Ancestors: The Humankind Odyssey

Hodnotíme nový projekt autora Assassin's Creed. Evoluce je zdlouhavá a příliš vás neodmění

Název: Ancestors: The Humankind Odyssey Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Recenzovaná verze: PC Žánr: Datum vydání: 27. 8. 2019

Designér Patrice Désilets měl skvělý nápad a se svým studiem Panahce se před čtyřmi lety pustil do jeho realizace. Z usilovného snažení nakonec vzešla hra Ancestors: The Humankind Odyssey, která je fascinujícím výletem do mnoho milionů let vzdálené historie lidské rasy, která však selhává kvůli snaze být realistickou až přespříliš. Na místě, kde byste očekávali rozumně dávkovanou zábavu a přiměřenou odměnu tak přichází jen nutnost vracet se neustále zpět, stvrzovat nově nabyté zkušenosti a schopnosti napříč mnoha generacemi primátů a na konci z toho všeho mít jen pocit, že jste se vlastně nikam příliš neposunuli. I tak si ale hra zasluhuje pozornost a v mnoha ohledech uznání – originalitou totiž rozhodně nešetří a budete v ní dělat věci, které si v jiných hrách vyzkoušíte jen stěží.

Nutno také uznat, že pocit, který může hráč zažít při prvním rozlousknutí kokosového ořechu, nebo později při prvním zabití útočícího predátora, je vážně uspokojivý a vzbuzuje doslova až zvířecí radost. Tyto momenty jsou ale vykoupeny mnohahodinovou rutinou, kterou navíc musíte opakovat pokaždé, když se posunete v čase i prostoru o sta tisíce let kupředu. Jen několik nově nabytých schopností si totiž můžete vzít „s sebou“ a všechno ostatní – byť již na neuronové mapě znázorněné – si musíte zas a znovu osvojovat, jako by to bylo poprvé. I kvůli tomu se dá průchod hrou počítat na desítky hodin, ovšem za předpokladu, že nástrahám evoluce budete čelit s úspěchem a váš klan nevymře při marné snaze dojít až na konec. Hra totiž kromě nápovědy neobsahuje ani možnost načíst si předchozí uloženou pozici, takže musíte být na pozoru, efektivně se rozmnožovat a věřit, že to, co děláte, děláte správně. Nikdo jiný kromě zkoušených primátů vám totiž tuhle informaci nedá…

Ancestors: The Humankind Odyssey

  • Velmi originální historický námět
  • Obrovský pocit uspokojení, když vyzrajete na nějakou evoluční překážku
  • Grafika umí být zejména v kombinaci se světlem velmi pohledná, i když ji chybí mnoho detailů
  • Hraní Ancestors je opravdu hodně zdlouhavou záležitostí, ve které musíte často opakovat již naučené věci
  • Pohyb úvodní, přibližně 3 miliony let "trvající" džunglí je velmi riskantní a neohrabaný
  • Hra skutečně nevysvětlí vůbec nic a mnohdy vás nechá bádat i nad zcela základními prvky
  • Ovládání je překombinované a jedním tlačítkem mnohdy spouštíte i pět různých funkcí, byť ne ve stejný čas
  • Chybí výraznější pocit uspokojení a motivace, rozjíždět každou etapu vývoje člověka odznovu
  • Umělá inteligence příslušníků vašeho klanu je na nule a sama nedokáže efektivně přežít
Ancestors: The Humankind Odyssey přináší čerstvý závan tolik potřebné originality, že by člověk chtěl prvních několik hodin jen chválit a vynášet do nebes. Bohužel, po druhém třetím evolučním kroku zjistíte, že se hratelnost smrskává na opakování stále těch stejných postupů, za které navíc nepřichází tolik potřebná a hlavně viditelná odměna. Výsledkem vašeho snažení tak není přerod v Homo Sapiens, ale jen v poslední mezifázi před tím, než se z australopitéka stal člověk vzpřímený.
6 Verdikt

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru