Amnesia: Rebirth, Frictional Games, Recenze Amnesia: Rebirth

Amnesia: Rebirth

Nová strašidelná hra od Frictional dokazuje, že horory mohou mít skvělé a uvěřitelné příběhy

Zdroj: Frictional Games
Název: Amnesia: Rebirth Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Recenzovaná verze: PlayStation 4 Žánr: Datum vydání: 20. 10. 2020

V druhé polovině října dorazil na PC a PS4 horor Amnesia: Rebirth od švédského studia Frictional Games, které má na kontě také Somu z roku 2015. Po dlouhých pěti letech se odborníci na strašidelné vracejí s příběhem Tasi Trianon, která v roce 1937 ztroskotá se svými kolegy v pusté  alžírské poušti. I když na nás ve streamu neudělal novinka kvůli pomalejšímu rozjezdu ten nejlepší dojem, nakonec se z ní vyklubala povedená a zábavná hra.

Minimálně na PS4 Pro vás sice Amnesia neohromí grafikou, potrápí vás dlouhými loadingy a několika dalšími technickými nedostatky, ale pozitiva jednoznačně převažují. Rebirth má výborný a překvapivý příběh, originální a charismatickou hlavní hrdinku, opravdové logické a enviromentální hádanky, znepokojivou atmosféru i pozoruhodný námět, který autoři zpracovávají přesvědčivým způsobem. Víc už se dozvíte v naší videorecenzi.

Až po natočení celé hry jsme zjistili, že si pro nás autoři přichystali překvapení v podobě napevno vloženého loga do všech záběrů. Za tento nevyžádaný doplněk se přesto omlouváme.

Amnesia: Rebirth

• Skutečná adventura a opravdové hádanky
  • Řada originálních situací a uspokojivých puzzlů
  • Vynikající příběh plný tajemství a zvratů
  • Je možné nastavit velikost titulků
  • Napínavé útěky před možným nebezpečím
  • Hlavní hrdinka není jen žena, ale matka
  • Dospělé téma mateřství a rodičovství
  • Hra má několik konců a postaví vás před osudovou volbu
  • Prostředí jsou pestřejší, než se zprvu zdálo
  • Amnesia je strašidelná
  • Opravdu velmi dlouhé nahrávání
  • Pomalý rozjezd škodí prvnímu dojmu
  • Hlavní hrdinka neumí sebrat svíčku či pochodeň
  • Některé prvky ovládání by snesly více péče
  • Stealth pasáže už tradičně neohromí
  • Grafika je slabší a trápí ji doskakování
Přes rozpačitý úvod nás nakonec Amnesia: Rebirth velmi příjemně překvapila. Vděčí za to z velké části hlavní hrdince a jejímu tragickému příběhu. Forma tu ale rozhodně nevítězí nad obsahem a vedle skvělého scénáře se novinka pyšní i nápaditou hratelností, která nezapře rukopis hororových specialistů z Frictional Games. Pokud překonáte pomalý a nezáživný rozjezd, čeká vás 8 až 10 hodin děsu, v němž se namísto zbraní spoléháte jen na svůj důvtip.