branding
Psychonauts 2

Psychonauts 2 se odsouvají na příští rok

Studio Double Fine slibuje, že hra vyjde na všechny platformy, důvody zpoždění neuvádí

11. 7. 2019
Název: Psychonauts 2 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: , Datum vydání: 24. 8. 2021

Jedním z velkých překvapení letošní E3 bylo oznámení prodeje studia Double Fine designéra Tima Schafera. Novým vlastníkem se stal Microsoft a pod hlavičkou Xbox Game Studios se autoři Broken Age či Psychonauts nově zařadili po bok studií jako 343 Industries, Turn 10 nebo Mojang. Vedle potlesku a údivů na tvářích všech, kdo sledovali tiskovou konferenci Microsoftu, se pak rychle objevily dvě zásadní otázky – co bude s rozpracovaným pokračováním Psychonauts, a jak moc se zmiňovaná akvizice podepíše na fungování do té doby nezávislého studia. Na tu druhou odpověděl Tim Schafer ještě během E3 – spojení s sebou nepřinese žádné viditelné zásahy do toho, co a jakým způsobem Schaferův tým vytváří. Na tu druhou pak Double Fine odpovídá nyní a nepřináší jenom dobré zprávy.

„Jak jste si určitě všimli, na E3 jsme oznámili, že se stáváme součástí Xbox Game Studios a že Psychonauts 2 vydá Microsoft namísto Starbreeze,“ píše se v novém blogovém příspěvku na crowdfundingové a investiční platformě Fig. „Nyní, ještě před tím, než začnete panikařit, chceme potvrdit, že Psychonauts 2 vyjdou na všech původně oznámených platformách, a ty zahrnují i verzi pro PlayStation 4,“ dodávají vývojáři. A ačkoliv se o hře nepřestalo nikdy mluvit jako o multiplaformní, je rozhodně příjemné, mít to konečně potvrzené černé na bílém… Tedy, v případě Figu bílé na černém, ale to samozřejmě není podstatné.

Druhá zpráva je nicméně o poznání bolestnější a vývojáři ji nijak blíže nevysvětlují: „Opravdu by [v případě Psychonauts 2] neměla přijít žádná zásadní změna [vyvolaná akvizicí Microsoftu], až na jednu podstatnou výjimku – vydání hry posouváme na příští rok.“ Jediné, co vývojáři od hráčů žádají, je maximální dávka pochopení a shovívavosti, výsledkem by totiž měl být ještě lepší zážitek a hra tak dobrá, jak jen může být. Jinými slovy – vývojáři pravděpodobně nestíhají, nebo se potýkají s nečekanými problémy a na hru, která je ve vývoji od roku 2015 a měli jsme s ji dočkat ještě letos.

V závěru vám ještě musíme doporučit patnáctiminutové video, které vývojáři vydali včera na svém youtubovém kanálu, a kde Tim Schafer odhaluje, jak probíhala letošní E3 z jejich pohledu. Pokud vás pohled do zákulisí baví, dojde i na poměrně vypjaté chvilky v prezentační místnosti hry a několik poměrně vtipných i laskavých historek.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru