PS5 nebude hlučná a nabídne různé barevné varianty

PS5 nebude hlučná a nabídne různé barevné varianty

Většina nových her běží na Unreal Enginu. Jak se změní interface a proč budou dvě verze

Zdroj: progspec/fan koncept
15. 6. 2020

Po prezentaci věnované hrám pro PlayStation 5 se objevily další zajímavosti o chystané nové konzoli od Sony. Protože jsme se jim ale nestačili věnovat kvůli dalším akcím, shrneme si ty nejpodstatnější informace v následujících řádcích. V první řadě výrobce slibuje, že vložil značné úsilí, aby v důsledku chlazení nebyla PS5 příliš hlučná. Prohlásil to Simon Rutter z evropské pobočky v rozhovoru pro The Guardian. Podle dřívější zprávy Bloombergu má Sony využít nějaké blíže neupřesněné a relativně drahé řešení.

Pokud jde o cenu, Jim Ryan znovu zopakoval, že cílem Sony je nabídnout největší možnou hodnotu, ne nutně nejnižší cenu.

Hlučnost konzole a její chlazení se skloňují i kvůli netradičnímu designu a její předpokládané větší velikosti, která by měla pomoci tomu, aby proces nebyl tak hlasitý. Už minulý týden jsme psali, že se podle neoficiálních odhadů zdá, že bude nový systém výrazně robustnější než dosavadní konzole. I architekt PS5 Mark Cerny už dříve mluvil o nějakém výkonném chladícím řešení.

Prezident Sony Interactive Entertainment Jim Ryan zase v rozhovoru pro BBC narazil na téma dvou různých edic konzole – čistě digitální a klasické s mechanikou. Za tímto rozhodnutím podle něj stála snaha nabídnout hráčům volbu. “Mnoho našich zákazníků si dnes už kupuje hry jen digitálně,” uvedl Ryan s tím, že volba je na hráčích. Pokud jde o cenu, znovu zopakoval, že cílem Sony je nabídnout největší možnou hodnotu, ne nutně nejnižší cenu. Jde o samotnou konzoli i hry – jejich pestrost, počet a kvalitu.

Hráči si také všimli zajímavého detailu. Samotná konzole, DualSense i další příslušenství je pokryté miniaturními symboly, které známe z tlačítek ovladače. Křížek, kolečko, čtvereček a trojúhelník tu tvoří jakousi povrchovou texturu.

Matt McLaurin, který vede vývoj designu a uživatelského rozhraní, zase na síti LinkedIn prozradil, že interface konzole bude mít zcela odlišnou podobu a filosofii. Bootovací obrazovku už jsme spatřili během zmíněné prezentace. Těšit se prý můžeme na velmi zajímavou evoluci rozhraní, ale praktičnost je stále na prvním místě. I Mark Cerny nás už před časem lákal na úplně nový interface.

Matt McLaurin také slíbil, že se fanoušci určitě dočkají nejrůznějších speciálních edic konzole, jako tomu bylo dosud. Lze ji prý dokonce upravovat způsoby, které dříve nebyly možné. I když je černobílé řešení primární, můžeme podle McLaurina počítat s ještě pěknějšími a radikálnějšími variantami. Úprava prý zajde mnohem dál než kdy dřív.

A za zmínku rozhodně stojí ještě jedna informace. Většina her, které se na prezentaci objevily, běží na Unreal Enginu. Touto zprávou se pochlubil Epic. Nemusí nicméně nutně využívat nový Unreal Engine 5, ale třeba ještě předchozí generaci. First party tituly od Sony pochopitelně ve většině případů sázejí na vlastní technologii.

Nahlásit chybu v článku

21

Napsat komentář

Další články
Nahoru