Ovladač DualSense má být spolu s trojrozměrným zvukem středobodem zážitku z hraní na PlayStationu 5. Alespoň tak o gamepadu mluví zástupci Sony, potažmo jednotliví vývojáři, kteří pro novou konzoli připravují první hry. Zda je haptická odezva skutečným game changerem, budeme moci zjistit až na vlastní kůži, jisté však je, že Sony investovala do vývoje nového ovladače a doprovodných technologií velké úsilí a zřejmě ještě neodhalila úplně vše. Magazín Semgent Next si totiž všiml dalšího patentu, který byl zveřejněn před několika dny, v němž japonský gigant popisuje způsob, jakým by bylo možné identifikovat konkrétního hráče jen pomocí způsobu, kterým drží ovladač.
Technologie má obecné označení – „Aparát, systém a metoda ověřování“ – hned v abstraktu je ale popsáno, že celý systém rozpozná uživatele ovladače pomocí jednoho či více senzorů, nakonfigurovaných tak, aby sledoval interakci rukou s gamepadem, zaznamenával telemetrická data a následně je použil při vyhodnocování shodných vzorců. Porovnávat mezi sebou navíc může zcela pochopitelně více datových sad a tím pádem volit, kdo z hráčů momentálně vzal ovladač do ruky a případně mu v ekosystému konzole nabídnout automatické přihlášení k profilu. Vzhledem k možným chybám by samozřejmě nebylo přihlášení vynucené a na uživatele by čekala potvrzovací hláška, nemusel by však na virtuální klávesnici vypisovat heslo, případně řešit jinou funkci ověření.
Týkat by se to přitom nemuselo pouze mnohokrát zmiňovaného ovladače, ale i dalších periferií tak, jak jsou v patentu uvedeny.
V praxi by tak mohl ovladač umět poznat drobné rozdíly, vycházející z individuální tělesné konstituce, jako například mírné naklonění ovladače na jednu ze stran, polohu dlaní či prstů vůči jednotlivým částem gampeadu a další záležitosti, kterých si zpravidla příliš nevšímáme. Týkat by se to přitom nemuselo pouze mnohokrát zmiňovaného ovladače, ale i dalších periferií tak, jak jsou v patentu uvedeny. Sony by zřejmě dokázala technologii napojit na PSVR, nejrůznější dálkové ovladače, klávesnice, myši a dokonce i na handheld… Jen pro pořádek ale uvádíme, že silueta PS Vita v aktuálním patentu ani vzdáleně neznamená, že Sony tímto způsobem prozrazuje vývoj nového handheldu, jehož existenci navíc roky popírá, jasno ale musí být.
Současně za patentem nehledejte potvrzení, že něco takového bude DualSense skutečně umět, spoustu nápadů končí na rýsovacích prknech a bývají patentovány pro pozdější využití, nebo jen jako ochrana nápadu. Ostatně, mluvili jsme v podobném duchu také o bezdrátovém nabíjení nebo o aktivní dotykové ploše, kterou by mohli využít zrakově postižení, a ani tyto vlastnosti zatím nebyly potvrzeny.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
myslim, ze tema celkoveho zhodnotenia dosluhujucej ps4 generacie, by mohla byt fajn v ramci nejakeho predviacocneho vidcastu. Bolo by to myslim celkom zaujimave vo vasom podani. Kludne sa nechte inspirovat, prikladam zdroj cool informacii aj sposob akym to ponal Mystic 😉.
https://youtu.be/VYhFHgTQxEA