Za pár dní to bude už 10 let od chvíle, kdy byla na Gamescomu 2014 coby exkluzivita pro PlayStation 4 představena hra Wild. Že si na ni nepamatujete nebo jste na ni v průběhu let zapomněli? To by nebylo nic překvapivého. Na této pravěké survival hře zasazené do období neolitu pracovalo Wild Sheep Studio, přičemž minulý čas v tomto případě už není od věci. Roky jsme o hře neslyšeli, natož abychom z ní viděli něco nového, ale neměli jsme ani žádné oficiální vyjádření o osudu titulu. K tomu se nyní však krátce vyjádřil kreativní ředitel Steven ter Heide s potvrzením, že hra již není v aktivním vývoji. Ne že bychom to po těch letech ohlušujícího ticha tak nějak netušili.
Po Wild se slehla zem natolik, že by dnes už asi málokdo věřil v dokončení a vydání. Do roku 2020 se alespoň něco málo v zákulisí přece jen dělo – v roce 2015 byl během Paris Games Week ukázán gameplay, ale už tehdy museli paradoxně vývojáři ujišťovat, že je hra ve vývoji, v roce 2017 byl zveřejněn obrázek a v roce 2019 došlo na obnovení ochranné známky. V roce 2020, tedy už dlouhých šest let po oznámení, byl zaznamenám pohyb na oficiálních stránkách, kde se tehdy objevilo několik concept artů, ne nutně však nových. Vzhledem k blížícímu se nástupu nové generace konzolí se začalo mluvit o možném vydání na PlayStation 4 a PlayStation 5. Krátce poté navíc ještě stihl zakladatel studia Michel Ancel opustit herní branži, ovšem vývoj Wild (ale také Beyond Good & Evil 2, které shodou okolností též stále není) měl pokračovat. S nadějí, že by ze hry mohlo přece jen něco vzejít, jsme se jí tehdy věnovali v článku, který zároveň rekapituloval historii tohoto projektu. A v tuto chvíli se přímo nabízí vás na něj odkázat i po letech, jelikož je stále platný.
Unfortunately, all we can say is that we are no longer actively working on it.
— Steven ter Heide (@StevenTerHeide1) July 31, 2024
O zrušení Wild se spekulovalo dlouhá léta, nejprve však tato tvrzení vývojáři popírali. Až do roku 2021 byl tento projekt uváděn mezi aktivními projekty v rámci náborů nových zaměstnanců a pracovních nabídek, ale pak zavládlo ticho. Není zcela jasné, co přesně nyní ve Wild Sheep Studio vzniká, ale už víme, že Wild to není. Dle profilu na LinkedIn studio v posledních letech snížilo počty zaměstnanců, značně minimalistický web pak mluví pouze o 16 tvůrcích, kteří „rádi tvoří hry plné pozitivity, zapamatovatelných postav a uvěřitelných světů“. Před pár dny nicméně ožil oficiální účet na Twitteru a zdá se, že se uvnitř studia něco děje. První příspěvek znovuzrozeného účtu sdílel i již zmíněný Steven ter Heide, který pod ním dostal prostou otázku, jestli je Wild stále naživu. „Bohužel můžeme říct jen to, že na něm již aktivně nepracujeme,“ odpověděl. Tak to máme konečně po tolika letech alespoň z oficiálních míst.
Níže můžete na Wild alespoň zavzpomínat.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Kam se zatoulala PS4 exkluzivita Wild? Prehistorické dobrodružství od autora Rayman možná míří na PS5. Spekuluje se o enginu Decima https://t.co/NUy4QoDTyl pic.twitter.com/3wbPlP8CuM
— Vortex (@vortexczech) April 20, 2020