Quantum Error, TeamKill Media, První horor pro PS5 se jmenuje Quantum Error

První horor pro PS5 se jmenuje Quantum Error

Vesmírná akce připomíná Dead Space se zombíky. Největším lákadlem je fyzikální engine

Zdroj: TeamKill Media
30. 3. 2020

Už v závěru minulého týdne naznačovali vývojáři ze studia TeamKill Media, že již brzy odhalí svoji novou hru pro PlayStation 5. Obecně lákavému sdělení však nikdo nevěnoval příliš velkou pozornost, snad i proto, že zmiňovaní vývojáři mají dosud na svém kontě jediný titul, který navíc u hráčů příliš nezabodoval. Jde o fantasy akci Kings of Lorn, která si v roce 2017 prošla Kickstarterem a později vyšla na PS4 a PC. Hráči si nicméně vedle podivné grafiky stěžují zejména na nemotorné ovládání i spoustu bugů a situaci rozhodně neprospívá, že se vývojáři v souvislosti s PC verzí už déle než měsíc neozvali s žádným patchem, takže jsou buďto zmítaní okolnostmi dnešních dní – což by šlo pochopit – anebo až po lokty vězí v práci na zmiňované novince pro PlayStation 5. A abychom vás už déle nenapínali – jde o kosmický horor Quantum Errror, který čerpá inspiraci z Lovecrafta, ale atmosférou nejvíc připomíná Dead Space vývojářů z Visceral Games.

Quantum Error byl představen v průběhu víkendu prostřednictvím tříminutového videa, které se snaží načrtnout celkovou náladu a alespoň z části uvést děj. Skutečnost, že jde podle vývojářů o teaser, se ale po zhlédnutí naplno projevuje, protože ze hry jako takového je toho bohužel vidět jen velmi málo. Abychom dostáli faktům, hra by se měla odehrávat v roce 2109 a alespoň částečně na povrchu naší planety. Vývojáři nicméně označují Quantum Error za kosmickou hororovou akci a je tudíž jasné, že se podíváme i do vesmíru. Odpovídají tomu potemnělé koridory s bezpečnostními přepážkami, v nichž se postava nachází převážnou část videa a kde se také v závěru postaví s detailně zpracovanou brokovnicí zlověstně vyhlížející skupině zombií. Co to přesně znamená, kdo je hlavním hrdinou a co přesně se ve světě Quantum Error stalo, se můžeme v tuto chvíli pouze domýšlet, neznamená to ale, že by na konto hry nešlo přidat pár dalších zajímavostí.

A když už je řeč o cílové platformě, vývojáři nenápadně podotkli, že se hra nakonec podívá i na aktuální PlayStation 4.

V první řadě musí padnout zmínka o Unreal Enginu, na kterém Quantum Error vzniká. Ruku v ruce s tím pak jde pozdější upřesnění vývojářů, že všechny záběry ve videu jsou sice generovány v enginu, ale nemají reprezentovat finální podobu toho, jak se bude Quantum Error hrát. To je trochu podpásovka, ale jak už bylo zmíněno výše – video je pouze teaser. Další náznaky pak mluví o tom, že by hra měla svým způsobem zpracovávat náměty z díla H. P. Lovecrafta, což už začíná znít jako mírné klišé, ale s určitostí lze zatím říci, že žádná jiná hra pro PS5 si kult Cthulhu zatím nepůjčila. A když už je řeč o cílové platformě, vývojáři nenápadně podotkli, že se hra nakonec podívá i na aktuální PlayStation 4.

Pokud byste zavítali na oficiální stránky hry, žádné další detaily byste se nedočetli, to nejzajímavější si totiž vývojáři z TeamKill Media nechali pro svůj Twitter, kde jen tak – mezi řečí – začali prezentovat fyzikální model a potvrdili, že 99,9 procent všech objektů bude mít svou vlastní sadu definovaných fyzikálních pravidel. V krátkém videu to demonstrovali na obligátním výbušném sudu, který po zásahu realisticky odletí bokem a následná exploze ho rozmetá všude kolem. Jednotlivě by pak měly být modelovány i projektily vystřelené ze zbraní, což následně vývojáři prezentovali na videu s minigunem. Bez překvapení ale zůstává, že po sobě zanechává adekvátní díry ve zdi a že se střelbou přichází zpětný ráz a roztřesený pohyb kamery.

Více bychom se měli o Quantum Error dozvědět v nadcházejících měsících, tedy včetně toho, jak bude hra skutečně vypadat a hlavně – na kdy ji vývojáři plánují. Nikde totiž zatím nebylo uvedeno, že půjde o launchový titul pro PS5.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru