Prototyp ukazuje Vetřelce jako retro adventuru

Sága Alien by se mohla díky rozhodnutím odvíjet úplně jinak. Pixel art prvnímu filmu sluší

23. 7. 2019

Letos v červnu uplynulo přesně 40 let od premiéry prvního Vetřelce. Společnost 20th Century Fox, která vlastní práva na tuto značku, při této příležitosti fanoušky překvapila mimo jiné novou komiksovou sérií od nakladatelství Dark Horse, mobilní hrou Alien: Blackout nebo seriálovou “adaptací” survival hororu Alien: Isolation. Marně však zatím čekáme na další podrobnosti o MMO akci z vesmíru Vetřelce, která vzniká v Cold Iron Studios. A proto se větší pozornosti těší i zajímavé komunitní projekty, kterým sice schází oficiální licence, ale zato jsou mnohdy velmi netradiční.

Jeden takový titul má na svědomí vývojář s přezdívkou Jayjay-1992, který se pochlubil rozpracovaným technologickým demem nazvaným Alien: Perfect Adaptation. Jedná se o pixelartovou retro adventuru, která by mohla odvyprávět příběh prvního filmu z roku 1979. Krátká ukázka demonstruje koridory lodi USCSS Nostromo pod velením kapitána Arthura Dallase. Ve videu se postupně podíváme na můstek, do jídelny, ke kryogenickým komorám a navštívíme i Matku. Palubu A autor přirozeně upravil pro potřeby hry.

Ve hře bychom si mohli zrekapitulovat události filmu a pomoci přežít Ellen Ripleyové, ale třeba i dalším členům posádky, a odchýlit se tak od původního scénáře. A nemyslíme tím jen kocoura Jonese. Ostatně právě jeho hledá hráč v druhém krátkém klipu, který už odhaluje také možnou podobu uživatelského rozhraní, které se inspirovalo klasickými point and click adventurami, ale přidává k nim navíc proslulý detektor pohybu.

V ideálním případě by NPC měla dělat některá rozhodnutí sama, díky čemuž by byl každý průchod hrou trochu jiný.

Samotný vývojář se ostatně svěřil na Redditu, že by si hru představoval jako mix klasik od LucasArts, pokud jde o hádanky, a moderních interaktivních filmů od Telltale ve stylu The Walking Dead, z nichž by si zase vypůjčil systém dialogů a rozhovorů. V ideálním případě by pak podle něj NPC měla dělat některá rozhodnutí sama, díky čemuž by byl každý průchod hrou trochu jiný.

Má to ovšem jeden podstatný háček. Samotný autor nic neslibuje a varuje, že z prototypu nemusí nikdy vzniknout hratelný titul. Prototyp funguje na PC a lidé vývojáře povzbuzují, aby v něm pokračoval. Ten reagoval s tím, že by minimálně zkusil uvolnit explorativní demo, v němž by bylo možné prozkoumat samotnou loď.

Tak uvidíme, co se ze hry vyklube. Při sebemenší známce úspěchu by projekt nepochybně narazil na odpor studia 20th Century Fox, ale možná by stálo za to podobnou hru vytvořit i na neoficiální bázi. Estetika pixelartu samozřejmě neodpovídá možnostem počítačové grafiky z roku 1979, ale jinak se tento retro styl k námětu skvěle hodí a hezky doplňuje retro futuristickou atmosféru.

Ostatně první hra s Vetřelcem vyšla až v roce 1982 pro Atari 2600. Ale pokud vás zaujala stylizace jako taková u tohoto komunitního projektu, jisté zalíbení byste mohli najít i v oficiální hře Alien 3 z let 1992 a 1993, která postupně vyšla na celou řadu osmi i šestnáctibitových platforem. Nicméně jde o akci, nikoli adventuru.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru