Project Wingman, Project Wingman přilétne začátkem prosince

Project Wingman přilétne začátkem prosince

Duchovní nástupce Ace Combatu pro PC je z větší části dílem jediného člověka

Zdroj: RB-D2
11. 11. 2020
Název: Project Wingman Vývojář: Platformy: , , , Žánr:
Datum vydání:
2. 12. 2020
28. 10. 2021 (Xbox One)
3. 10. 2023 (PlayStation 5)

O slibné letecké akci Project Wingman, která se otevřeně inspiruje sérií Ace Combat, jsme na Vortexu informovali opakovaně. Nyní se konečně tento ambiciózní titul blíží vydání. Jeho autor oznámil, že dorazí na Steam 1., respektive 2. prosince středoevropského času a uvolnil při této příležitosti novou upoutávku, která by mohla vehnat do žil pořádnou dávku leteckého paliva všem nadšencům do Top Gunu a leteckých arkád.

Project Wingman cílí na milovníky singlu, kteří nehledají náročnou simulaci, ale jednoduchou přímočarou hratelnost. Těšit se můžete na kampaň i jednotlivé bitvy a ve hře usednete do více než 20 strojů. Podobně jako v Ace Combatu nebudete bojovat jen s jinými stíhačkami, ale i obřími létajícími pevnostmi. Své umění pak můžete pilovat proti vlnám nepřátel v režimu Conquest, kde se můžete těšit na taktickou akci inspirovanou roguelike hrami a RPG, v níž musíte hromadit peníze, vylepšovat vlastní stroj a sestavit celou letku, která vám pomůže překonat vlny stále sílících protivníků.

Titul začal vznikat nejprve coby ukázka do portfolia. S přispěním dobrovolníků, kteří pomohli s dabingem a scénářem, ale začal víc a víc připomínat skutečnou hru.

Hra se pyšní opravdu pěkným technickým zpracováním, pohání ji Unreal Engine od Epicu a podporuje VR headsety. Není proti divu, že prošla úspěšně kampaní na Kickstarteru. Zde ji podpořilo 2467 fanoušků a na další vývoj se podařilo vybral v přepočtu bezmála dva miliony korun. Na původní metu přitom titul dosáhl za méně než den. Výsledek je to o to pozoruhodnější, že za ním z velké části stojí jediný člověk, vývojář Abi Rahmani vystupující pod přezdívkou RB-D2.

Vzhledem k tomu, jak je nabídka leteckých arkád v posledních letech skromná, určitě stojí novinka minimálně za pozornost. Jak už jsme psali dříve, titul začal vznikat nejprve coby ukázka do portfolia. S přispěním dobrovolníků, kteří pomohli s dabingem a scénářem, ale začal víc a víc připomínat skutečnou hru.

Naplno se pak Rahmani  do práce ponořil, když získal grant od Epic Games. Originálně autor přistoupil i ke stretch goalům v rámci crowdfundingové kampaně. Jednoduše žádné neměl s tím, že má jasnou vizi a žádné množství peněz by ji nemohlo změnit, spíš ohrozit. Což je s ohledem na to, jak to občas s dalšími ambiciózními plány a sliby končí, rozhodně chvályhodný krok.

Pokud byste si o titulu chtěli udělat lepší představu, na portálu itch.io stále najdete alfa demo, ale mějte prosím na paměti, že pochází už  z roku 2018.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru