Proč v Kingdom Hearts nejsou Star Wars a superhrdinové

Vývojáři by chtěli zapojit světy Hvězdných válek a Marvelu. Málem ale neuspěli ani u Pixaru

6. 3. 2019
Název hry: Kingdom Hearts III Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 29. 1. 2019 Platformy: , Žánr:
Kingdom Hearts III

Když se v polovině ledna na internetu objevily uniklé záběry ze zrušeného pokračování série Disney Infinity s číslovkou 4.0, komentovali jsme to se slovy, že nikdy nevydaná hra mohla představovat ještě větší crossover značek, které dnes spadají do myšákova impéria, než proslulá sága Kingdom Hearts. A nejen my. Ostatně posuďte sami. Jen v uniklém videu, které navíc rozhodně nereprezentuje finální podobu hry ani kompletní plejádu postav, se v pouštím městě Agrabah z animovaného filmu Aladin z roku 1992 objevili kromě domácích hrdinů následující lidé: Yoda, Rocket ze Strážců Galaxie, Spider-Man, Sulley z Příšerek s.r.o., princezna Anna z Ledového království, strážnice Judy Hopkavá ze Zootropolis, Hulk, droidi Obchodní federace ze Star Wars, Stitch, Boba Fett, kačer Donald a určitě ještě pár dalších postav. Uf.

Jinými slovy mělo jít o absolutní mix všech Disneyho značek, s nimiž mohla firma nakládat zcela podle libosti. Patří mezi ně klasické disneyovky, animáky od Pixaru, komiksy od Marvelu a samozřejmě také Star Wars. Verze 4.0 také vůbec poprvé chtěla mixovat světy v rámci jednotlivých příběhů, což dříve nebylo možné, a experimentovat s crossovery hráči mohli jen v sandboxovém módu takzvané stavebnice. Série Disney Infinity je zrušená a mateřská společnost od té doby s výjimkou mobilů a tabletů své značky pro herní zpracování licencuje dalším firmám. EA dělají Star Wars, na Spider-Mana si Marvel povolal na pomoc Sony a Insomniac Games, Strážci Galaxie se objevili třeba v sérii od Telltale Games a Crystal Dynamics kutí pro změnu ve spolupráci s Eidos Montreal hru The Avengers pro Square Enix.

A to je právě kámen úrazu. Když na konci ledna po dlouhých letech dorazil na pulty netrpělivě očekávaný titul Kingdom Hearts III, shodou okolností také od Square Enix, nikoho už po mohutné reklamní masáží předcházející vydání nepřekvapilo, že se hrdinové potkají třeba s Piráty z Karibiku, ale na Star Wars nebo superhrdiny od Marvelu nedojde. Nicméně se logicky nabízí otázka, proč tomu tak je. Koneckonců o Pixar se také sága rozšířila až časem. Bránilo snad autorům něco, aby je do hry také zařadili, anebo jednoduše neměli o další crossover zájem? V rozhovoru pro japonského průvodce hrou tuto otázku zodpověděl přímo Tecuja Nomura, který vývoj hry vedl. Přepis přinesly magazíny GameRant, Game Informer nebo Wccftech.

Exkluzivní práva na videohry podle Star Wars drží EA.

I když se Disneyho portfolio rozšířilo o společnosti Lucasfilm a Marvel, Nomura vysvětlil, že patřičnou smlouvu je třeba uzavřít s každým subjektem zvlášť. Neexistuje žádná generální licence. Takto volně mohl se svými značkami nakládat jen samotný majitel. Jenže jiné herní firmy už dříve podobné dohody uzavřely kupříkladu právě na práva ke Star Wars. V tomto případě má exkluzivní licenci na videohry EA. Podle Nomury proto není zdaleka tak snadné zahrnout další světy do Kingdom Hearts, jak by se mohlo zdát. I z odpovědi se ale jeví, že kdyby ta možnost existovala, vývojáři by se jí nebránili. A skutečně tyto náznaky v minulosti padly.

To je podle něj i důvodem, proč v prvním dílu Mickey vystupoval jen v jedné scéně. Jiná společnost podle Nomury ve stejnou dobu měla práva na hru s myšákem, takže původně to vypadalo, že se Mickey v Kingdom Hearts vůbec neobjeví. Vývojáři ale trvali na svém a nakonec se jim podařilo dostat souhlas alespoň s tím, že bude mít nejslavnější Disneyho maskot v titulu malé cameo. Z toho je jasně patrné, jak právní otázky mohou rovněž svazovat kreativitu autorů. Ale nikde nestojí, že se to třeba v budoucnu nemůže změnit a další díl se o hrdiny Marvelu a Star Wars nerozroste.

Snadné nebylo získat ani souhlas Pixaru na zahrnutím Toy Story. Studio nebylo vůbec nadšené představou, že do Příběhu hraček začne někdo vrtat a původně řeklo vývojářům jasné ne.

Autoři ostatně na otázku zkoumající tuto možnost odpovídali opakovaně už před lety během vývoje Kingdom Hearts 3 a možnosti zahrnout světy Marvelu a Star Wars se nebránili. Říkali, že zvažují všechny možnosti. Ale nic není samozřejmé. Je to možná frustrující, ale o to větší pochvalu si tým zaslouží za svou snahu. Nomura už ostatně dříve prozradil, že snadné nebylo získat ani souhlas Pixaru na zahrnutí Toy Story. Studio nebylo vůbec nadšené představou, že do Příběhu hraček začne někdo vrtat a původně řeklo vývojářům jasné ne. Pixar se také mnohem víc než Disney jako celek zajímal o to, co by hra měla s jejich značkou společného a jak by ji ovlivnila a využívala. Nomura nakonec filmaře přesvědčil, ale tato část příběhu musela dostat zvláštní péči.

Scénář byl zasazen mezi Toy Story 2 a 3 a autoři přišli na způsob, jak jej odvyprávět nezávisle na “normálním” dění v jeho světě. Pixar nakonec naštěstí souhlasil a dokonce přijal události hry jako součást kánonu série. Podobně limitován byl herní tým i pokud jde o využití světa Příšerek. Značky od Pixaru tu nepřevypráví filmový příběh na rozdíl od animáků Na vlásku nebo Ledové království, které dělal přímo Disney. Nakonec vše ale dopadlo k oboustranné spokojenosti. A práci vývojářů ocenili i animátoři Pixaru, což je velké vyznamenání. Byli spokojení také s vizuální kvalitou, která se skutečně blížila jejich filmům. Snad vůbec poprvé.

# disney # rpg

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru