Ghostwire: Tokyo, Bethesda Softworks, Proč Ikumi Nakamura opustila Ghostwire: Tokyo

Proč Ikumi Nakamura opustila Ghostwire: Tokyo

Japonská vývojářka uvedla, že měla zdravotní problémy a musela odejít. Založila nový tým

Zdroj: Tango Gameworks
24. 3. 2021
Název: Ghostwire: Tokyo Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , , Datum vydání: 25. 3. 2022

Japonská vývojářka Ikumi Nakamura, v jejíž hlavě se zrodil nápad na strašidelnou akci Ghostwire: Tokyo, hru představila v červnu na E3 2019, aby k velkému překvapení mnoha hráčů ještě téhož roku v září studio Tango Gameworks po devíti letech opustila. Nyní konečně vyšlo najevo, proč odešla a kam zamířila.

Nakamura byla nějakou dobu na volné noze a pomáhala několika projektům. Nyní ale založila nové malé nezávislé studio. Prozradila to v dokumentu kanálu Cutscenes. Pracuje na vlastní hře, jejíž vývoj vede. Tým sídlí v Japonsku, ale Nakamura nezmínila, jak se jmenuje, pokud už tedy má jméno.

Hra o zdraví

Pokud jde o novou hru, stále ji zjevně přitahuje horor. Podle jejích slov ji tak hráči chápou a ona s tím v zásadě souhlasí. Už ale nechce dělat tak vážné hry. Chce dělat tituly plné černého humoru, což by mohlo znamenat, že by se její vize mohla blížit produkci japonského studia Grasshopper Manufacture, které má na kontě temné, strašidelné a současně vtipné a komediální hry jako Shadows of the Damned nebo Let It Die.

Svůj nečekaný odchod z Tango Gameworks vysvětlila s odstupem času nahromaděním starostí a z nich plynoucími zdravotními problémy. Zjevně naráží i na množství práce, když vzpomíná na časy v Capcomu, kde byli ochotní lidé spát pod stolem v práci. Tak daleko prý zašla jejich vášeň.

„Rozhodla jsem se skončit dřív, než bude pozdě.“

“Nemůžete dělat hry, když nejste v zdravý,” uvedla s tím, že se rozhodla odejít v naději, že existuje způsob, jak dělat hry a cítit se dobře. “Rozhodla jsem se skončit dřív, než bude pozdě,” dodala. Připouští, že šlo o svého druhu únik, ale i ten může být podle ní pozitivní. Někdy to prý může být ta lepší a zdravější volba.

Nutnost vzdát se projektu Ghostwire: Tokyo přirovnává k tomu dát dítě k adopci. Hře dala život jako její matka a tým ji už musí “vychovat”. I když přiznává, že to bylo opravdu těžké, nemělo by to celé smysl, pokud by nebyla zdravá.

V týmu chce mít hodně cizinců a dosáhnout rovnosti pohlaví.

Poté hodně cestovala a poznávala, co dělá dobré pracovní prostředí. Tyto zkušenosti chtěla následně přetavit ve vlastní malý tým a novou IP. Svým lidem chce dát jako šéfka víc autonomie, aby mohli pracovat nezávisle a ona nevstupovala příliš do všech oblastí vývoje. V týmu chce mít hodně cizinců a dosáhnout rovnosti pohlaví.

Ikumi Nakamura v letech 2004 až 2006 pracovala pro Capcom a od roku 2006 do roku 2010 působila v PlatinumGames. Původní profesí je výtvarnice, ale u Ghostwire: Tokyo už zastávala úlohu creative directora. Podílela se na hrách Okami, Bayonetta nebo The Evil Within.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru