Problémy Starbreeze přinesly velký odklad Payday 3

Hra může vyjít až za několik let. Vývojáři se ale ještě nedostali z finančních problémů

14. 10. 2019

O Stockholmském vývojářském týmu Starbreeze Studios lze v poslední době slyšet zejména v souvislosti s jeho finančními problémy. Vývojáři stojící za sérií Payday vydělali zejména na druhém díle hry hotové jmění. Titul vyšel na celé řadě platforem a studio se těšilo z dobré finanční kondice, jenže série špatných investičních rozhodnutí tomuto týmu málem srazila vaz. Teď už to ale po měsících útrap, propouštění a prodejů vlastněných značek vypadá na světlo na konci tunelu. Starbreeze v příspěvku na svém webu oznamují nové nadechnutí, avizují rozdělení na dvojici týmů a fanoušky loupežnických akcí zejména lákají na plánovaný příchod třetího dílu série Payday.

Příčina všeho špatného

Důvodů finančních problémů studia Starbreeze může být hned několik, většina herní veřejnosti vám ale prstem hned ukáže na Overkill's The Walking Dead. Protahovaný vývoj byl zmítaný četnými problémy, které byly korunované hned dvojitou změnou použitého enginu. Odklady nakonec vydaly na několik let a bohužel ani to nepomohlo a výsledek propadl u kritiků i prodejně. To mělo za následek jen několik set tisíc prodaných kopií, zřeknutí se dalšího vývoje i zrušení konzolových verzí. A tím se také nenávratně vytratily investice Starbreeze a kolotoč problémů mohl začít. Třešničku tomu dodalo vyšetřování švédské kriminální policie, která podezřívala tehdejšího CEO kvůli finančním machinacím. Podezření se ale nepotvrdilo a Bo Andersson byl zproštěn obvinění.

Než ale začnete bouchat šampaňské, tak vás musím varovat – tento tým ještě tak úplně vyhráno nemá, Payday 3 má vyjít nejdříve až za několik let (formálně přitom k oznámení došlo již v roce 2017) a ostatně i samotné rozdělení může něco napovídat o možných obavách z budoucnosti. Už v květnu letošního roku to totiž vypadalo, že studio nemá dostatek finančních prostředků na provoz na další rok. Z toho důvodu se první polovina roku pro tým nesla ve znamení propouštění a šetření. Starbreeze se v té době zbavili čtvrtiny zaměstnanců a za úplatu se vzdali také práv na vydávání značek System Shock i Psychonauts. Tím si tým zajistil alespoň nějaké finance na další provoz a byl na čas zachráněn. Další finanční injekci má dle citovaného příspěvku přinést mobilní titul Payday: Crime War, který by měl začít generovat příjem už v průběhu příštího roku.

Zmiňované rozdělení má Starbreeze rozpůlit na dvě větve: na Starbreeze Publishing AB a Starbreeze Studios AB. Payday a obecně práva na značky her zůstanou u Starbreeze Publishing AB. Důvodem může být snaha Starbreeze ubránit se případnému krachu vývojářské větve. Tak jako tak, pokud se vývojáři ze všech nastíněných problémů vyhrabou a budou moci ve své práci zdárně pokračovat, tak k vydání Payday 3 by mohlo dojít v letech 2022 – 2023, tedy vlastně až dekádu po vydání druhého dílu hry.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím