Přiznání po letech. V Devil May Cry 4 autoři recyklovali úrovně

Přiznání po letech. Devil May Cry 4 recykloval úrovně

Hideaki Icuno: Hráči měli pravdu. Kvůli nedostatku peněz a času bylo potřeba hru osekat

5. 3. 2019

Už za pár dní vychází Devil May Cry 5, konkrétně 8. března, a při té příležitosti se jako obvykle trochu bilancuje. Nicméně nevzpomíná se jen na uplynulých pár let, ale i starší díly z této populární série od Capcomu, která se zrodila už v roce 2001 na konzoli PlayStation 2. Hideaki Icuno, který je se ságou Devil May Cry od druhého dílu, teď v novém rozhovoru, o němž informovaly například weby The Dark Side Of Gaming nebo TweakTown, připustil, že Devil May Cry 4 recykloval některé kulisy záměrně kvůli omezenému rozpočtu.

Devil May Cry 4 z roku 2008 byl i v dobových recenzích značně kritizován za backtracking v Danteho pasážích v rámci level designu.

Když se zeptáte vývojářů, co je vede ke škrtání v obsahu, jakkoli jde i pro ně o nepopulární krok, nejčastěji uslyšíte, že důvodem jsou čas, nebo peníze. Případně oboje naráz. Nejinak tomu bylo i v tomto případě. Devil May Cry 4 z roku 2008 byl i v dobových recenzích značně kritizován za backtracking v Danteho pasážích v rámci level designu. A autoři si tohoto problému byli moc dobře vědomí. Důvodem byl omezený rozpočet Capcomu, což byl velký problém, který vedl k opakovanému využití už navštívených úrovní v pozdější fázi hry.

S ohledem na finance a časový plán neměl tým dostatek prostředků a prostoru vytvořit nové levely, takže se hráči museli vracet. Pokud by vývojáři chtěli docílit v druhé polovině hry stejného výsledku jako v té první, Icuno říká, že by jim došly peníze a také by nebyli schopní vydat hru včas. Tým přesto doufal, že vytvoří za daných podmínek skvělou hru, když okolnostem přizpůsobí i scénář.

Devil May Cry 4 prodal přes 3 miliony kopií a stal se vůbec nejprodávanějším dílem v sérii.

Titul si nakonec ostatně nevedl v recenzích vůbec špatně, prodal přes 3 miliony kopií a stal se vůbec nejprodávanějším dílem v sérii. Takže to nedopadlo nijak zle. Je nicméně chvályhodné, že se k tomuto problému nestaví dnes šéf vývoje zády a přiznává, že hráči měli pravdu, když svého času poukazovali na tyto nedostatky. O tom, že důvodem byl zřejmě omezený rozpočet, se v komunitě dlouho spekulovalo. Je to vlastně naprosto prosté a přitom problém neměl jiné řešení.

Když už ale přišel na přetřes Hideaki Icuno, zrekapitulujeme si alespoň pár zajímavostí z posledních dní a týdnů. Icuno, který je v Capcomu už bezmála čtvrtstoletí, naznačil, že by jeho dalším projektem mohlo být Dragon’s Dogma 2. Vyjádřil také naději, že se Devil May Cry 5 v budoucnu objeví i na Switchi, ačkoli nic konkrétního neslíbil. A požádal také fanoušky, aby nekazili zážitek ostatním prostřednictvím spoilerů k pátému dílu DMC, protože autoři chtějí, aby si po tolika letech užili všichni příběh naplno.

Tak snad se v něm nebudeme moc vracet…

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru