Příští Battlefield má být ještě víc zaměřen na Specialisty

Příští Battlefield má být ještě víc zaměřen na Specialisty

Insider Tom Henderson mluví o přerod v hero shooter. Fanouškům se to ani trochu nelíbí

Zdroj: Electronic Arts
4. 12. 2021

Včera jsme vás podrobně informovali o změnách, které plánuje Electronic Arts učinit v rámci série Battlefield. Značka má posloužit jako pojmenování pro celý vesmír propojených titulů, na jejichž vývoji bude pracovat více studií. Nově přebral dohled nad Battlefieldem spoluzakladatel studia Respawn Vince Zampella a EA dává na srozuměnou, že bude hledat nové způsoby monetizace i zpracování budoucích titulů. Ruku v ruce s těmito informacemi pak přichází další zprávy od insidera Toma Hendersona, který ze svých zdrojů získal náznaky, jak by mohl příští Battlefield vypadat, a fanoušci rozhodně nejsou představenou vizí nadšeni.

Henderson na svém Twitteru tvrdí, že se značka stočí ke stylu tzv. hero shooterů – tedy stříleček, v nichž mají jednotliví hrdinové svou nezastupitelnou roli a jejich výběr je pro nadcházející zápas kriticky důležitý. Pokud jste hráli aktuální Battlefield 2042, pak si už zřejmě správně spojujete, že těmito hrdiny mají být Specialisté, kteří nahradili tradiční třídy vojáků, jak jsme byli zvyklí v minulosti. „Další Battlefield se rýsuje trochu jako hero shooter – Specialisté nebudou odstraněni, ale naopak rozšířeni,“ říká insider. Přidává také informaci, že už Battlefield 2042 měl učinit první krok k přerodu do tohoto žánru, ale vize byla ještě nakonec v rámci tohoto dílu změněna.

Henderson samozřejmě upozorňuje, že by všichni měli brát tyto zprávy se značným nadhledem – nejde o oficiální zprávy – ale vzhledem k důvěryhodnosti svých zdrojů a v úvodu popisovaným plánům se vše podle Hendersona rýsuje poměrně jasně. Jak už je ale uvedeno výše, fanoušci, kteří jsou zvyklí vnímat insiderovy zprávy velmi konkrétně, nejsou ani trochu spokojení s tím, kam by se mohl Battlefield stočit. Stranou rozhodně nemůže stát kritika, kterou hráči vysílali směrem k DICE kvůli Specialistům ještě před vydáním hry, a bohužel se nic nezměnilo ani po jejím vydání. Univerzálnost, kterou jednotliví vojáci nabízí, stírá téměř všechny rozdíly, které jedna speciální schopnost zřejmě nedokáže adekvátně vyvažovat.

Komentářů pod tweety Toma Hendersona není mnoho, přesto jsou v drtivé většině negativní a nejčastěji mluví o smrti série jako takové. Určitá naděje pro ty, komu se případná nová vize Battlefieldu nelíbí, však leží v prohlášení EA, kteří chtějí více her a pravděpodobně i více žánrů. Odbočka, ne nepodobná hrám jako Overwatch nebo Team Fortress, by tak mohla být jen jedním z mnoha titulů, ze kterých by Battlefield vycházel a pravděpodobně vznikne prostor i pro něco tradičnějšího. Otázkou navíc samozřejmě zůstává, nakolik silně by chtěli vývojáři systém hrdinů do hry aplikovat, protože výsledek by se nemusel až tak vzdálit od toho, co by nabízel mix posledních několika dílů série. Do tříd rozdělení vojáci s unikátními schopnostmi, byť závislí na trochu jiných podmínkách pro zastoupení v týmu či jednotce, by se nemuseli příliš vzdálit standardní podobě, jasno ale budeme mít až po případném oznámení či oficiálním naznačení budoucích plánů.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru