Battlefield 2042, Electronic Arts, Přijetí Battlefieldu 2042 ovlivňuje technický stav bety

Přijetí Battlefieldu 2042 ovlivňuje technický stav bety

Hráči si stěžují na glitche, specialisty i boty. Vývojáři tvrdí, že jde o měsíce starou verzi hry

Zdroj: Electronic Arts
8. 10. 2021
Název: Battlefield 2042 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 19. 11. 2021

První hráči se mohli už od středečního dopoledne pustit v rámci probíhajícího betatestu do hraní Battlefieldu 2042. Už dopředu jsme vás informovali, že například v porovnání s betou Call of Duty: Vanguard nabídnou vývojáři z DICE jen jednu mapu, na níž se bude hrát jediný mód, což by ale vzhledem k velikosti lokace pojmenované Orbital a taktickým možnostem nemusel být problém. A skutečně, hodnocení hry jako takové, vlivy počasí, ovládání zbraní či zpracování menu a herní nabídky se hráčům vesměs zamlouvá a oceňují návrat k povaze předchozích populárních dílů. Jenže nad tím vším visí obrovský problém v podobě technického zpracování, které je v případě bety mírně řečeno nedostatečné. Nejvíce hráče trápí nepříjemné problikávání textur či celého skyboxu, stížnosti se objevují také stran silných propadů frameratu, padání hry nebo nevyžádaných pohybů kamerou, které znesnadňují vlastní střelbu. Z tohoto důvodu se Battlefield 2042 nejeví být v dobré kondici, vývojáři se ale hráče snaží uklidnit a vysvětlují, že verze, kterou dostali do rukou, je zastaralá a za uplynulých několik měsíců učinili výrazný pokrok.

„Naše otevřená beta byla od plné verze oddělena už před několika měsíci. Vyladili a vylepšili jsme ji tak, aby poskytla skvělý náhled na plnou verzi, jak ji budete mít k dispozici při vydání v listopadu,“ uvedli vývojáři na oficiálních stránkách série v sekci známých problémů. Dále vysvětlují, že mnoha problémům, se kterými se hráči momentálně potýkají, už byla věnována ze strany DICE značná pozornost a nic se na tom nezmění ani po vydání. Podle generálního manažera studia Oskara Gabrielsona jsou v nejaktuálnější verzi hry problémy odstraněny a pokrok se týká nejen stability, ale také grafiky. Kvůli nedostatku času ale nebylo možné tuto verzi použít, a proto musí hráči trpělivě čekat až na zmiňovaný listopad, kdy hra po odkladu vyjde. „Chceme, abyste všichni věděli, že se v těchto posledních týdnech soustředíme na to, abychom vám poskytli úžasný zážitek,“ dodává Gabrielson a snaží se uklidnit rozhořčené fanoušky.

Ti se ale podle očekávání s nádechem ironie baví nad kompilacemi glitchů a poukazují i na designérské nedostatky ve spojitosti s nečitelností hry a nesnadného rozeznání, kdo je váš spolubojovník a kdo nepřítel. Vše totiž vychází z rozhodnutí, že v Battlefieldu 2042 nebudeme hrát za anonymní vojáky, kteří do válečné vřavy padají jako do roztočeného mlýnku na maso. V popředí stojí konkrétní pojmenovaní specialisté, kteří však nejsou rozděleni podle frakcí, a tak po mapách běhají jejich klonové ve stejných uniformách a se stejnou výbavou. Ano, hra indikuje spoluhráče modrou tečkou nad hlavou, jenže v zápalu bitvy je jí možné přehlédnout, takže často dochází ke střelbě na parťáka, nebo k vůbec žádné střelbě v domnění, že zrovna tenhle McKay je můj McKay. Vcelku pochopitelně se proto na straně hráčů zvedá vlna nevole, když se objevují příspěvky s přáním, aby vývojáři specialisty nahradili anonymními vojáky nebo aby alespoň připravili další skiny, které toho stejného vojáka odliší podle frakce, za kterou právě bojuje. I nadále ale ve hře zůstane možnost vybranému specialistovi naložit úplně jinou výbavu, čímž se znepřehledňuje i očekávání ostatních hráčů, jestli může konkrétní spolubojovník pomoci s náboji nebo léčením, protože nelze poznat, jakou bedničku sebe zrovna má.

Hráči si rovněž stěžují na systém, který se má starat o kompletní naplnění lobby do maximálního počtu hráčů. Když se totiž v danou chvíli nesejde dostatečný počet živých hráčů, přichází ke slovu boti, ve skutečnosti se ale zdá, že to nejsou oni, kdo lobby doplňují, nýbrž vyplňují. Nezřídka totiž dochází ke chvílím, kdy je ve hře jen zlomek živých hráčů, kteří pak bojují v tréninkovém režimu proti umělé inteligenci, která není dost dobrá. Problémy také přichází kvůli nerovnoměrnému rozdělení botů a živých hráčů, takže třeba i při 60-70 lidech při hraní next-gen verze Battlefieldu 2042 může na jedné straně množství botů převažovat, a takový tým pak pravděpodobně nemá šanci vyhrát. A co víc, objevují se i případy, kdy se jeden jediný hráč připojil do lobby kompletně vyplněné boty, což ale z druhé strany ocenil při pohledu na své skóre, které by podle jeho slov proti živým hráčům nikdy nebylo tak dobré. Ani tady ale nedostatky botů nekončí – hráči si začali rovněž všímat jejich divného chování, které v souladu s multiplayerovou kulturou působí neplánovaně komicky. V určitých chvílích totiž nepřestává bot střílet do již mrtvého těla svého protivníka nebo blokuje průjezd po silnici jiným hráčům.

Pokud si chcete sami betu vyzkoušet, od dnešního dne je již přístupná všem bez nutnosti mít předobjednávku nebo zaplacené členství v EA Play. Vývojáři ale museli nakonec spuštění otevřené části betatestu podmínit dvouhodinovou odstávkou serverů, aby zaručili, že všechno poběží podle plánu. Těžko ovšem říct, co přesně lidé z DICE řešili, i když určitý tip už přináší hackeři, kteří byli schopni prolomit anticheatovací nástroj a už nyní – v průběhu bety – nabízí těm, kdo neumí prohrávat wallhack a aimbot.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru