PlayerUnknown’s Battlegrounds, Microsoft Studios, PUBG Corporation, Tencent Games, Příběhové PUBG bude jako mix Dead Space a Call of Duty

Příběhové PUBG bude jako mix Dead Space a Call of Duty

Práce pro PUBG Corporation je osvobozující. Volnosti máme jako Marvel, říká Glen Schofield

Zdroj: PUBG Corporation
8. 4. 2020
Název: PlayerUnknown’s Battlegrounds Vývojář: Vydavatel: , , Platformy: , , , Žánr: Datum vydání: 20. 12. 2017

Ačkoliv mohla původní informace z loňského června trochu zapadnout, oblíbený battle royale PUBG se dočká příběhového spin-offu. Informoval o něm tehdy designér Brendan Greene, který před rokem opustil jihokorejskou centrálu PUBG Corporation, odebral se do Amsterdamu a začal přemýšlet nad dalšími projekty, které se mohou, ale i nemusí PUBG týkat. Výsledkem čtvrtletního snažení pak bylo založení studia Striking Distance v kalifornském San Ramonu a ustavení veterána herního vývoje Glena Schofielda do funkce jeho šéfa. Jak posléze Schofield potvrdil, předchozí zkušenosti z her jako Dead Space a Call of Duty chce naplno využít i v příběhovém PUBG a bez otálení se loni na konci léta pustil do hledání prvních zaměstnanců. Necelý rok poté promlouvá o chystané hře v rozhovoru s redaktory magazínu Escapist a přináší zajímavé, byť stále poměrně nekonkrétní informace o tom, co můžeme od hry očekávat.

Zdroj: PUBG Corporation

„Měl jsem několik nápadů, do čeho bych se chtěl pustit, jeden z nich mezi nimi převažoval. Takže jsem se několikrát setkal s lidmi z PUBG Corporation a letěl jsem za nimi do Jižní Koreje,“ popisuje Schofield začátek vzájemné spolupráce. Zpětně také odhaluje, že návrh na jeho hru přijali autoři PUBG jednomyslně a neměli ani žádné dodatečné poznámky nebo dokonce podmínky, které by musel Schofield splnit, aby dostal zelenou. Padli si do oka a studio Striking Distance bylo na světě. A i když se kreativně do projektu zapojil zmiňovaný Greene, vztah založený na maximálně důvěře pokračoval.

Tvoříme první hru, která spadá do tohoto univerza a pomáháme psát jeho příběh. Můžeme si ho ohnout tak, aby nám plně vyhovoval, ve skutečnosti tak tvoříme úplně novou značku.

„Nepřichází s žádnými poznámkami typu – předělej tohle a támhleto. Vnímají to tak, že já jsem kreativec a na nás je, abychom přicházeli s nápady,“ popisuje Schofield. Zároveň říká, že je to naprosto osvobozující pocit a práce se nedá srovnat s žádnou jeho předchozí zkušeností ve velkých korporacích. Ty byly podle jeho slov často velmi opatrné a snažily se řídit i to, co řídit vůbec nemusely, takže si momentálně rozdělení pracovních záležitostí velmi pochvaluje a je za ně vděčný. Kladně se to snad projeví na hře, která podle Schofielda není PUBG 2 a není to vlastně ani PUBG jako takové. „Jde o naše vlastní příběhové pojetí, volně založené na univerzu PUBG,“ vysvětluje. Nemá jít v pravé podstatě ani o střílečku, ale spíše o akční hru, více odpovídající předchozím Schofieldovým projektům. Na tomto místě specificky zmiňuje právě Dead Space, ale také Call of Duty, které sám trochu překvapivě za střílečku ze sta procent neoznačuje. Těžko tedy soudit, v jakém poměru budou zastoupeny akční a příběhové pasáže, pevně ale věříme tomu, že se Schofield od hlavních rysů v PUBG příliš neodvrátí. Zároveň je také možné očekávat, že příběhová hra nebude tím jediným, co bude z univerza battle royale fenoménu vycházet, vzhledem k tomu, že práci PUBG Corporation přirovnává Schofield k Marvelu a světu jeho superhrdinů. „Tvoříme první hru, která spadá do tohoto univerza a pomáháme psát jeho příběh. Můžeme si ho ohnout tak, aby nám plně vyhovoval, ve skutečnosti tak tvoříme úplně novou značku,“ dodává.

Podotýká také, že fáze přijímání nových zaměstnanců rozhodně neskončila, a i když hra vzniká a už má svůj interní termín vydání, je potřeba tým rozšířit. Do tohoto procesu ale bohužel vstoupila aktuální krize, kvůli které najednou není o volná místa zájem, Schofield ale odkazuje na firemní stránky a bezmála čtyřicítku volných pracovních pozic, mezi nimiž nechybí grafici, programátoři, designéři ani šéf testerů. Nezůstává tedy nic jiného, než Schofieldovi věřit a doufat, že možnost vytvořit si nové studio a poskládat si jej podle svých představ, vyústí v kvalitní a zábavný produkt, který skutečně rozšíří lore PUBG a otevře dveře dalším projektům. Ostatně, jak Schofield tvrdí, pracuje přesně na takové hře, kterou by si sám chtěl zahrát, což bývá poměrně dobrý předpoklad k tomu, aby to nakonec dobře dopadlo.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru