Predator: Hunting Grounds, Sony Interactive Entertainment, Predátor se vrací v asymetrické střílečce pro PS4

Predátor se vrací v asymetrické střílečce pro PS4

Hunting Grounds od autorů Pátku třináctého a Evolve staví hratelnost nade vše, vyjde za rok

10. 5. 2019
Název: Predator: Hunting Grounds Vývojář: Vydavatel: Platformy: Datum vydání: 24. 4. 2020

Na naší včerejší noc připadlo druhé vysílání State of Play – informačního videa od Sony, prostřednictvím kterého se společnost zavázala spravovat fanoušky o novinkách, týkajících se aktuálních i budoucích titulů. Ani napodruhé jsme neočekávali nic velkého – čímž máme na mysli zejména videa z chystaných her jako Ghost of Tsushima, Death Stranding nebo The Last of Us: Part II – i tak nás ale lidé ze Sony dokázali překvapit jedním vskutku nečekaným oznámením. Tím je, jak už určitě chápete, asymetrická střílečka Predator: Hunting Grounds od vývojářů ze studia IllFonic, které stojí za hrou na motivy hororu Pátek třináctého a které se spolu s Turtle Rock Studios podílelo na akci Evolve. Neslavné osudy obou těchto her samozřejmě fungují jako výstražný maják před tím, než bychom se na návrat legendárního Predátora měli začít těšit, přesto by to ale za příznivé konstelace všech okolností mohlo vyjít.

IllFonic se mohou v první řadě spolehnout na podporu Sony, vzhledem k tomu, že Predator: Hunting Grounds bude exkluzivním titulem pro PlayStation 4. Ve druhém sledu pak samozřejmě zmiňujeme licenci od filmové společnosti Fox, která zaručuje použití všech známých reálií a pravděpodobně i postupné rozšiřování obsahu třeba ve smyslu dostupných hrdinů. V neposlední řadě pak přichází slib samotných vývojářů, že je pro ně hratelnost tím nejsvatějším artiklem a postaví ji nad všechno ostatní.

„V momentě, kdy jsme se rozhodli pro Predátora, bylo nám jasné, že to musí být střílečka, která vypadá autenticky. Vášeň našeho týmu pro Predátora nám pomohla dohodnout partnerství se Sony a Foxem a tyto společnosti nejen, že věří naší vizi, ale rozumí, čeho přesně chceme dosáhnout,“ píší autoři hry na oficiálním blogu PlayStationu. Přiznávají také, že spolupráce s těmi nejlepšími automaticky zvedá laťku očekávání do závratných výšin, nakolik to ale ovlivní výsledek zatím není zcela zřejmé. Hra je podle všeho v rané fázi vývoje, bez ohledu na to, že by měla podle plánu vyjít už v příštím roce. „Pro začátek, jsme velcí příznivci asymetrického multiplayeru a stavíme zde na našich předchozích úspěších,“ vzpomínají lidí z IllFonic na již zmiňovaný Pátek třináctého a Evolve. Obě hry jsou nicméně ve stavu klinické smrti, když první zmiňovaná selhala na poli licencí a fanoušci postupně přešli k Dead by Daylight. A o druhou přestali mít zájem kvůli absenci dalšího obsahu, resp. nutnosti kupovat ho za další peníze a zcela jistě i kvůli nerozhodnosti vývojářů z Turtle Rock Studios, zda má být Evolve střílečkou, nebo jestli se má více soustředit na RPG aspekty jednotlivých postav.

Hra je podle všeho v rané fázi vývoje, bez ohledu na to, že by měla podle plánu vyjít už v příštím roce.

Určitě uznáte, že tohle už je vcelku solidní sada zkušeností, ze kterých se mohou v IllFonic poučit, přesto se koncept Predator: Hunting Grounds jeví takřka identicky. Skupina vojáků, vybavená arzenálem konvenčních zbraní od brokovnic po odstřelovačky, musí zneškodnit protihráče, který na sebe vezme roli Predátora. S tím jsou samozřejmě spojeny všechny výhody, zahrnující typické maskování nebo legendární Plasmacaster, a v této souvislosti bude hodně zajímavé sledovat, jak se vývojáři popasují s vybalancováním celého zážitku. Přesto nás v porovnání s konceptem Evolve čekají určité změny, když budou muset vojáci během boje o život plnit i úkoly jednotlivých misí. Jinými slovy – hra by neměla být jen generickou arénou, ve které naháníte jeden druhého, ale přinést i další pohled na celé univerzum Predátora, případně ho i nad rámec filmů rozšířit.

Nad rámec několika obrázků a prvního videa, které nemá reprezentovat finální hratelnost, toho v tuto chvíli nemáme víc a je spíše nepravděpodobné, že by se měl tento stav s blížící se E3 měnit. Ještě jednou připomínáme, že sami vývojáři jsou dle svých slov teprve na začátku a také vzhledem k tomu, že se Sony letošního ročníku zmiňované konference neúčastní, se o hře bude mluvit až později. A upřímně, netipovali bychom zatím ani Gamescom.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru