Právě dnes startuje prémiová služba Uplay+

Hráči jsou zvyklí platit spoustu předplatných a my chceme tuto příležitost využít, říká Ubisoft

3. 9. 2019

Hned zkraje slibně rozjeté podzimní sezóny spouští Ubisoft svou prémiovou službu Uplay+, která byla světu oficiálně představena v předvečer letošní E3 a slíbena právě na dnešní den. V porovnání s podobnými iniciativami Electronic Arts nebo Microsoftu přitom nejde o nic nového a originálního, přesto jsou lidé z Ubisoftu přesvědčeni, že přišla ta správná chvíle a podle slov viceprezidentky Brendy Panagrossi budou mít hráči o Uplay+ zájem. Své přesvědčení vyjádřila v rozhovoru pro portál Games Industry a uvedla, že začlenit nový způsob příjmu do již fungující fyzické i digitální distribuce je v tuto chvíli velmi žádoucí. Opírá se přitom částečně o průzkum, který Ubisoft provedl v minulém roce napříč 4000 respondenty ve věku 15 až 45 let, kteří jsou zvyklí hrát na PC i konzolích PlayStation 4 a Xbox One.

„Mnoho našich zákazníků už má aktivní předplatné, ať už se bavíme o videu nebo herních službách – a to jak obsahových, tak online, jako je Xbox Live a PlayStation Network,“ říká v úvodu Panagrossi. Z průzkumu pak v Ubisoftu vyčetli vzrůstající zájem mít podobných předplatných víc, byť se tento závěr týkal jen skupiny hardcore hráčů, definované nákupem minimálně 10 her ročně a hraním více než 20 hodin týdně. Se zájmem se nicméně pojí podmínka, aby případná služba obsahovala dostatek kvalitního obsahu, a právě na tomto místě cítí Ubisoft svůj největší potenciál: „Ubisoft je po třiceti letech své existence ve skvělém postavení pro [provozování] Uplay+ díky rozsáhlému katalogu typově velmi odlišných her. Naše značky jsou navíc zajímavé v tom, že nový díl většinou nenahrazuje díl předchozí,“ vysvětluje Panagrossi. Pro příklad uvádí, že se momentálně pustila do hraní remasterované verze Assassin’s Creed 3, který označuje za perfektní bez ohledu na to, že se dočkal mnoha nástupců, a to prý staví Ubisoft do velmi unikátní pozice.

Na tomto místě se pak sluší dodat, že se spuštěním Uplay+ bohužel zcela nezmizely nejasnosti ohledně rozdílů mezi katalogem dostupných her napříč regiony a zdá se, že evropská nabídka stále neodpovídá té severoamerické.

„Máme největší kreativní sílu napříč celým herním odvětvím,“ říká pak jako důkaz, že je Ubisoft schopný mnohdy až nečekaných věcí a potvrzuje, že společnost zaměstnává více než 16 000 zaměstnanců a tvoří 80 procent AAA her. I proto může odstartovat Uplay+ s nabídkou více než stovky her, které však na rozdíl od zmiňovaných konkurenčních služeb pochází z vlastního portfolia. Na tomto místě se pak sluší dodat, že se spuštěním Uplay+ bohužel zcela nezmizely nejasnosti ohledně rozdílů mezi katalogem dostupných her napříč regiony a zdá se, že evropská nabídka stále neodpovídá té severoamerické. Při zběžném procházení katalogu je možné zahlédnout nesoulad zejména v nabízených edicích, takže například Assassin’s Creed II je v Evropě k dispozici jen ve standardní verzi, zatímco ve Spojených státech a Kanadě v edici Deluxe. Pro většinu katalogu ale shoda platí, což se nakonec týká i dosud nevydaných titulů.

Podle Panagrossi by navíc mohla nabídka v nadcházejících měsících narůstat, vzhledem k tomu, že Ubisoft hodlá do Uplay+ investovat i nadále a hledat další příležitosti: „Množství her, na která vlastníme plná práva, nám pomáhá snižovat náklady na provoz Uplay+, i v budoucnu ale chceme do této platformy investovat a nabídku rozšířit. Jistotu nám dává množství hráčů, kteří se o předplatné zajímají a v souladu se závěry nejrůznějších studií si jsme jistí, že se všechny investice [do Uplay+] vyplatí.“ Sama Panagrossi nicméně v závěru férově dodává, že za úspěch budou moci Uplay+ prohlásit až v momentě, kdy hráči u platformy zůstanou a budou mít setrvalou ochotu platit měsíční poplatek, do té doby se prý budou v Ubisoftu snažit.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru