Pracuje se na remaku největšího Elder Scrolls

Slavný Daggerfall se dočkal neoficiální péče v Unity. Alfaverze už je k vyzkoušení

1. 8. 2019
Název hry: The Elder Scrolls II: Daggerfall Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 20. 9. 1996 Platformy: Žánr:
The Elder Scrolls II: Daggerfall

Druhý díl série The Elder Scrolls s podtitulem Daggerfall vyšel pro platformu MS-DOS 20. září 1996 a nepopiratelně se zapsal do herní historie. Mnozí na hru vzpomínají v dobrém jako na dlouhá léta nejambicióznější fantasy RPG s obrovským světem, jiní dodnes škodolibě poukazují na četné bugy, které v mnohých případech znamenaly dokonce nemožnost hru vůbec dohrát. Jedno ale popřít nelze – jde o legendu, které navíc díky snaze převést originál do enginu Unity nehrozí brzké zapomenutí.

Fanoušci nostalgických návratů do minulosti mohou již teď popadnout hratelnou alfaverzi a jít zkoušet, zda se podařilo dle slibů vychytat všechny zásadní bugy a zda se podařilo převést ducha hry do moderní podoby. K vyzkoušení je sice zapotřebí původní edice hry, tu ale lze zdarma stáhnout z webu Bethesdy. Jediný háček může nastat v tom, že vlastněný typ edice hry ovlivní postup instalace této zmodernizované verze. To například znamená, že jinak budou postupovat majitelé GOG edice a jinak ti, kteří si hru stáhnou ze zmíněného webu Bethesdy. Více už ale napoví web projektu. Současná alfaverze má obsahovat všechny zásadní prvky hry a po obsahové stránce by mělo jít již o takřka dokončený build. Dle aktuální roadmapy ale hráče čeká ještě betaverze a teprve poté by měl být projekt vypuštěn, roadmapa ale konkrétní data neudává.

Nemusíte se přitom obávat nepřístupnosti zážitku vytaženého z hlubin herní historie. Od roku 1996 sice již uplynulo hodně času a kdokoli by se chtěl ponořit do původní podoby světa Daggerfallu, ten by mohl narazit. Do Unity převedená podoba hry je ale naštěstí citlivě zmodernizovaná. Autor Gavin Clayton přistoupil na řadu designových kompromisů a moderní edici Daggerfallu alespoň částečně uzpůsobuje dnešní době, což kupříkladu znamená, že kromě vyhlazené grafiky a ostřejších textur tak hráči v alfaverzi narazí mimo jiné i na plynulejší pohyb, vylepšenou mapu, modifikované uživatelské rozhraní i na možnost rozhlížení se za pomocí myši. Vyloženě perličkou je pak podpora modifikací. Vývoj probíhá už od roku 2014, času na úpravy tedy bylo více než dost.

Kreativní komunita

Snaha převést Daggerfall do enginu Unity je vlastně jen pomyslnou špičkou ledovce. Série The Elder Scrolls kreativního ducha přímo přitahuje. Díky tomu vzniká pro jednotlivé díly série stále obrovské množství modifikací a navrch hráči připravují i celé předělávky jednotlivých her. Těm aktuálně vévodí Morroblivion, Skywin a Skyblivion, které spočívají v převádění starších her do nových enginů.

# fantasy # rpg # the elder scrolls

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru