Požádejte o vrácení peněz, jen pokud hru dohrajete

Horor Refund Me If You Can můžete vrátit, když ho dokončíte za 2 hodiny. Jinak jste zbabělci

Zdroj: Sungame Studio
25. 7. 2022

Nová hra nazvaná Refund Me If You Can je zajímavá tím, co naznačuje už v titulu. Je to malá nezávislá levná hra za 4 eura od Sungame Studio. Hráč se ocitne v bludišti, kde ho nahání monstrum. Vaším úkolem je uniknout za méně než dvě hodiny. Hlavní hrdinkou je Sarah, která trpí noční můrou a jen my jí můžeme pomoct. 

Horor nezvyklým “trikem” sází na to, že hráče přiměje, aby se jej pokusili dokončit dřív, než by případně požádali o vrácení peněz.

Vtip je ovšem v něčem jiném. Hráči musí slíbit, že titul dohrají, než požádají o vrácení peněz, jinak jsou zbabělci, praví popisek na Steamu. Musíte sledovat čas a být dostatečně rychlí. Po dvou hodinách už to nebude možné. Budeme prý muset zkusit spoustu cest, znovu a znovu. Hra jich obsahuje víc než stovku, ale jen jedna je správná. Bezpečnou trasu si máme značit, dávat si pozor na pasti a hlavně se nenechat chytit.

Refund Me If You Can má zatím na Steamu jen 28 recenzí, ale 75 procent z nich je kladných. Hra vyšla teprve 22. července. Horor nezvyklým “trikem” sází na to, že hráče přiměje, aby se jej pokusili dokončit dřív, než by případně požádali o vrácení peněz. A spoléhá přitom na to, že tyto pokusy jim zaberou víc času než je doba, po jejímž uplynutí už není podle pravidel Steamu možné požádat o vrácení peněz.

Tahle politika byla opakovaně předmětem sporů. Na jedné straně chce Steam vyjít vstříc hráčům a chránit jejich práva. Na druhé straně byli někteří poškození autoři kratších her, jejichž zákazníci mechanismus záměrně zneužívali. Refund Me If You Can se snaží s hráčem uzavřít džentlmenskou dohodu. Naznačuje, že je v pořádku požádat o vrácení peněz i v případě, že titul dohrajete. Respektive právě a jen v případě, že jej dohrajete. Jinak vás označí za zbabělce, ačkoli vám samozřejmě nic nezabrání požádat o vrácení peněz i bez dokončení titulu.

Jakmile hru zapnete, už vám běží čas. Tak co, troufnete si? Mohli byste namítnout, že jde spíš o marketingovou kličku, ale povedenou. O titulu píše spousta zahraničních médií a sázka na téma vracení peněz za rozehrané hry se zjevně vyplatila.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru