Postava Keanu Reevese má v Cyberpunku stoleté Porsche

CD Projekt věnoval Night City Wire vozidlům. Zvuky a zpracování jsou na úrovni závodních her

Zdroj: CD Projekt RED
16. 10. 2020
Název hry: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 19. 11. 2020 Platformy: , , , , , Žánr: ,

Včera v podvečer se uskutečnilo další vysílání Night City Wire, prostřednictvím kterého vývojáři z CD Projektu RED seznamují fanoušky s detaily ohledně Cyberpunku 2077. Nejnovější epizoda byla takřka výhradně věnována vozidlům, ve kterých budou hráči korzovat ulicemi Night City i okrajovými oblastmi v Badlands. Designéři postupně představili základní třídy automobilů a jejich nejvýraznější zástupce, nastínili proces nahrávání zvuků a odhalili spolupráci s automobilkou Porsche, která se promítne i do příběhu celé hry. Jak totiž vyšlo najevo, postava Johnnyho Silverhanda, kterého hraje Keanu Reeves, osedlá Porsche 911 z roku 1977 a jednoduchou matematikou dopočítáte, že v době Cyberpunku 2077 bude autu rovných sto let.

Podle designéra Paula Dalessiho a zvukového deisgnéra Grzegorze Michalaka by mělo jít o jediné reálné auto, které se ve hře objeví. Vývojáři si proto dali obzvlášť pečlivou práci s tím, aby ho do hry převedeli co nejvěrněji, což se pochopitelně týká i v úvodu zmíněných zvuků. Jak je vidět v příslušné části záznamu z Night City Wire, mikrofony byly umístěny v motoru, u výfuků, ale nahrávaly se i vyslovené detaily, jako je zvuk motoru ovládajícího okénka. Neznamená to ale, že by v porovnání s Johnnyho Porsche věnovali vývojáři ostatním autům a motorkám menší péči. Naopak, celý proces výroby zabral grafikům a zvukařům spoustu práce a v mnohém si jejich přístup nezadá s autory závodních titulů. Jezdilo se s profesionálními řidiči po letištích, stejně jako se vyráželo do luxusních autosalónů, kde nervózní majitelé drahých vozidel nechali lepicí páskou umisťovat na vyleštěné kapoty desítky metrů kabelů a túrovali motory, aby mohly zaznít i ve hře.

Dlouhé limuzíny zaujmou i šestikolovým zpracováním a drahými doplňky, podtrhující význam lidí, kteří usazují své zadnice do kožených sedaček uvnitř.

Co se týče grafického zpracování, vývojáři jako obvykle nešetřili superlativy. Každé auto ve hře má být svým způsobem unikátní, což se netýká jenom vzhledu, ale také jejich výbavy a míry poškození či opotřebení. Pokud tedy sednete v krátkém sledu do jednoho konkrétního modelu vozidla, ale první bude majitelem opečovávané a druhé bude poskládáno z dílů z vrakoviště, jen aby jezdilo, rozhodně poznáte rozdíl. Ty však přijdou podle vývojářů i v méně extrémních případech, tedy třídu od třídy a vůz od vozu. Za tímto účelem rozdělili lidé z CD Projektu RED všechna vozidla do pěti kategorií, odstupňovaných logicky jejich výkonem a cenou.

První třídou jsou ekonomická vozítka – vskutku malá městská auta, která působí trochu legračně a i když vás pravděpodobně dovezou z místa na místo, velkou parádu s nimi neuděláte. Typickým zástupcem je například Makigai, podobný legendárnímu polskému Fiatu, který má legračních 70 koní a v ulicích Night City byste ho zřejmě pohodlně předběhli. Pak je tu ale protipól, co se luxusu zpracování týče, a to je třída executive. Dlouhé limuzíny zaujmou i šestikolovým zpracováním a drahými doplňky, podtrhující význam lidí, kteří usazují své zadnice do kožených sedaček uvnitř. Chybět však nesmí ani velká těžká vozidla, určená pro transport nebo k policejním či vojenským úkolům. I taková ve hře budou a podle vývojářů je v podstatě nic nezastaví.

Hádáme však, že nejoblíbenější mezi hráči budou poslední dvě třídy – tedy sportovní vozy a tzv. hypercars, pod kterými logicky najdete přestřelené supersporty se stovkami koní a nízkými profily. Právě tyto vozy, odpovídající vzhledem i designem fiktivních značek skutečným vozidlům, budou vhodné i pro závody, ke kterým bychom se měli v průběhu hry opakovaně dostat. Vývojáři potvrdili, že ačkoliv bude v ulicích města důležitá rychlost, určitě bychom si měli vzít do závodu i zbraně, protože ve světě Cyberpunku 2077 se může stát v podstatě cokoliv. Jinak řečeno, skutečně to vypadá, že závody budou na ostří nože a střílet se v nich po soupeřích bude zcela běžně. Zároveň platí, o čem už vývojáři mluvili dříve – a sice, že hra nabídne jak pohled přímo z kabiny, tak umožní i přepnout do chase kamery a sledovat vše v obligátním third person režimu. Nutno ovšem podotknout, že interiéry vypadají fantasticky a – znovu – měly by být pokaždé unikátní, ať už sednete do stejného, nebo úplně jiného modelu vozidel.

Nahlásit chybu v článku

8

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím