Postapokalyptický Cendres slibuje 34 konců

Ve světě po vulkanické katastrofě se budeme potýkat s hladem, počasím i šílenstvím

Zdroj: Nameless XIII
10. 9. 2020

Spoluzakladatel studia Dontnod Entertainment (Life Is Strange, Vampyr, Tell Me Why) Hervé Bonin vytvořil nový tým Nameless XIII a chystá hru Cendres: A Survival Journey. V ní se vydáme na pouť krutým světem bez pravidel zničeným sopečnými erupcemi. Hráč má čelit morálním dilematům a činit těžké, ale smysluplné volby. A především pomoci naší skupince přežít. Musíme mít dostatek jídla, vybavení i léků. Přežití a nalezení úkrytu je naším hlavním úkolem.

V cestě nám nebude stát jen samotná postapokalyptická pustina. Důležitou roli sehrají také vzájemné vztahy a napětí mezi jednotlivými postavami.

Hra je zasazena 200 let po geologická katastrofě a úkolem skupinky, kterou hráč ovládá, je najít bezpečné útočiště pro další přeživší. Zdejší nepřátelský svět zničila vulkanická apokalypsa. Během výpravy jej důkladně poznáme a zjistíme o něm víc. V cestě nám ale nebude stát jen samotná postapokalyptická pustina. Důležitou roli sehrají také vzájemné vztahy a napětí mezi jednotlivými postavami.

Pokaždé, když budeme hrát, můžeme objevit novou cestu díky našim volbám. K dispozici máme čtveřici hrdinů a musíme předejít tomu, aby propadli zoufalství nebo dokonce šílenství. Starat se proto musíme rovněž o jejich psychiku a duševní zdraví. S omezenými zásobami máme dobře hospodařit, ale objevit také nové zdroje, případně si něco vyrobit. Naše životy bude ohrožovat zrádné počasí, smrtící bouře, kyselý déšť i jiná nebezpečí.

Vývojáři podle svých slov chtěli zkombinovat neuvěřitelně detailní a chytlavé světy gamebooků Choose Your Own Adventure s interaktivitou videohry. Postapokalyptické prostředí podle Bonina poskytuje unikátní způsob, jak hráče konfrontovat s jejich vlastní morálkou bez pravidel a soudů skutečného světa. V Cendres máme zpochybnit vlastní akce a rozhodnutí, zatímco budeme čelit komplexním volbám, které nejsou černobílé. Prý se tak podíváme do nějakých temných zákoutí své duše.

Autoři slibují, že nelineární příběh bude mít 34 možných konců. Při každém průchodu hrou máme hledat nové cesty, proto jedna výprava zabere jen přibližně dvě hodiny. Cendres míří na PC a vyjít by měl příští rok.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru