Portovat Oriho na Switch vyžadovalo obrovské úsilí

Lidé z Moon Studios popisují, co všechno museli upravit. Původně běžela hra jen ve 24 fps

Zdroj: Microsoft
13. 12. 2020
Název hry: Ori and the Will of the Wisps Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 11. 3. 2020 Platformy: , Žánr:

Když jsme v březnu recenzovali metroidvanii Ori and the Will of the Wisps, vedle působivého vizuálního zpracování jsme vyzdvihovali zejména plynulost a s ní spojené chirurgicky přesné ovládání. Hra, v níž se klade důraz na dobré načasování a rychlý postřeh je na těchto aspektech životně závislá a vývojářům z Moon Studios se tímto způsobem podařilo skvěle navázat na první díl Ori and the Blind Forrest. Pak ovšem přišlo oznámení plánovaného portu pro Switch a zavládly obavy, jak to bude s plynulostí a zda nepřijde hra o své typické kouzlo. A i když to nakonec lidé z Moon Studios zvládli a Ori běží na hybridní konzoli od Nintenda v 60 fps, obavy o technický stav byly dle nedávného rozhovoru s vývojáři pro magazín Nintendo Everything na místě a finální podobu portu nelze brát jako samozřejmost.

Jak uvedl jeden ze zakladatelů studia Gennadij Korol, na samém začátku příprav zmiňovaného portu museli vývojáři věnovat nejprve spoustu času, aby vůbec přišli na to, kde vzít objektivně chybějící hardwarový výkon. „Dohromady zabrala výroba verze pro Switch tři a půl měsíce a šlo a vývojáři do ni vložili obrovské úsilí. Portu pomohly [dříve vydané] patche pro verzi na Xbox One, které se týkaly optimalizace,“ uvádí Korol. Přesto ale museli lidé z Moon Studios ujít poměrně dlouhou cestu a na finálních 60 fps se dostávali z úrovně přibližně 24 snímků za sekundu, v nichž hra na začátku běžela i se silně komprimovanými texturami a grafikou obecně.

Ori and the Will of the Wisps běží na Switchi pouze v 720p, hrajete-li v režimu handheldu a 900p při zasunutí konzole do doku, velký problém to ale rozhodně není,

Hra prošla podle Korola mnoha verzemi a postupně se řešily problémy týkající se obsahu, způsobu renderování grafiky, streamování dat nebo optimalizace využívání operační paměti. Jen pro porovnání, zatímco Xbox One nabízí vývojářům k využití 8 GB DDR3 paměti a osmijádrový procesor AMD Jaguar, Switch disponuje pouze na míru upraveným procesorem Tegra od Nvidie a jen polovičním množstvím RAM. I to je nakonec důvod, proč běží Ori and the Will of the Wisps na Switchi pouze v 720p, hrajete-li v režimu handheldu a 900p při zasunutí konzole do doku, velký problém to ale rozhodně není. Jak ostatně upozornili už na konci září odborníci z Digital Foundry, jde o výjimečný port, který je stabilní a ve výsledku – bez ohledu na mnoho různých úprav a kompromisů – nejsou vidět žádné výrazné nedostatky.

Výsledek však nelze brát jako samozřejmost a Korol upřímně říká, že šlo o to nejtěžší, na čem kdy Moon Studios pracovalo a odměna v podobně dalšího kladného přijetí byla tou nejlepší odměnou.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím