Porovnejte, jak se liší DualShock 4 a DualSense pro PS5

Srovnání poukazuje na odlišnosti v proporcích. Spekuluje se o dalších tlačítkách a barvách

Zdroj: PlayStationing
8. 4. 2020

Společnost Sony nás včera příjemně překvapila představením nového ovladače pro konzoli PlayStation 5, který se od toho současného poměrně radikálně liší nejen z pohledu vnitřností a funkcí, ale také vzhledem. Novinka pochopitelně vzbuzuje velkou zvědavost a zatím můžeme jen spekulovat, jak bude její haptická odezva a adaptivní triggery fungovat v praxi.

Stejně tak nás ale zajímají i proporce nového gamepadu, jeho srovnání s dosavadním modelem a představujeme si, jak se asi bude DualSense držet v ruce. Alespoň drobnou nápovědu nám může poskytnout srovnání, s nímž přišel magazín PlayStationing. Jeho autor vycházel z předpokladu, že tlačítka a křížový ovladač budou na obou ovladačích stejně velká a stejně uspořádaná. Předpoklad to zřejmě nebude úplně nepodložený, protože pozice tlačítek, D-padu i místa pro analogové páčky si odpovídá.

Zdá se, že gripy jsou o fous užší, delší a ostřeji řezané na koncích. Vrchní část naopak působí zaoblenějším dojmem. Jinou pozici mají tlačítka Start a Create, které nehradilo Share. Autor si všímá také skutečnosti, že tlačítka jsou pravděpodobně transparentní. PlayStation button, kterým jsme se například vraceli ze hry zpět do dashboardu, nemá podobu klasického čudlíku, ale je možné, že logo na ovladači tuto funkci převzalo. Sony mezitím také potvrdila, že gamepad bude mít klasický vstup na sluchátka bez ohledu na vestavěný mikrofon.

Na internetu se pochopitelně vedou četné polemiky také o designu z hlediska estetiky a neobvyklém barevném řešení. Někomu například připomíná na pohled headset PlayStation VR, dalším lidem zase příslušenství od společnosti Alienware. Gamepad také mnoha lidem evokuje PS4 “Pro Controllery” od firem jako Nacon nebo Razer. Hodně se spekuluje také o tom, zda se na zádech ovladače nachází ještě nějaké dodatečné páčky, jaké má Xbox Elite a jaké pro DualShock 4 částečně supluje rozšíření v podobě nástavce Back Button. Mnoho lidí také přichází s vlastními barevnými variacemi ovladače DualSense, který podle nich nabídne mnoho potenciálně zajímavých kombinací.

Za připomínku v souvislosti se snahou Sony modernizovat gamepad k PlayStationu stojí také jeden příklad z minulosti. Na E3 v roce 2005 japonský výrobce spolu s PS3 představil prototyp ovladače, kterému se začalo přezdívat banán nebo bumerang. Většina fanoušků na něj reagovala velmi negativně a Sony od tohoto designu upustila. Výrobce se ale později vyjádřil v tom smyslu, že šlo jen o koncept a nemělo se jednat o zamýšlenou finální verzi.

O rok později Sony na E3 ukázala bezdrátový ovladač Sixaxis, který “banán” nahradil. Vypadal v podstatě skoro stejně jako DualShock 2, ale přišel o populární vibrace. Ty se do gamepadu vrátily až s nástupem DualShocku 3, který měl všechny funkce i podobu Sixaxisu, a znovu se pyšnil také zpětnou vazbou. Doufejme, že tentokrát snaha přepracovat ovladač padne na úrodnou půdu. Pokud mi dovolíte osobní dovětek, vždy mi přišlo jako škoda, že se u PS3 Sony “zalekla” kritiky a držela se podoby gamepadu z PS2. Sice tím vysloveně nikoho neurazila, ale v té době už se mi zdál z hlediska ergonomie DualShock 3 – vycházející z dvojky a ta z úplně původního DualShoku – překonaný.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru